تحلیلگران از روند رو به صعود قیمت نقره خبر می دهند

بازار داغ نقره در جهان

اقتصاد100- تازه ترین گزارش ها نشان می دهد در شرایطی که اقتصادهای جهان در مرحله سختی قرار دارند و بازارهای سهام نامشخص به نظر می رسند، پول زیادی به سمت طلا و نقره سرازیر می شود که البته این موضوع هیچ جای تعجب نیست چراکه قیمت هر دوی این فلزات گرانبها مدتی است که روندی صعودی دارد.

بازار داغ نقره در جهان

به گزارش گروه طلا و جواهر، محبوبیت نقره جهانی است ولی این موضوع در هندوستان نمود بیشتری دارد و شاهد افزایش عرضه و تقاضا و همچنین واردات این فلز گرانبها به هندوستان هستیم. طبق این گزارش، نقره با قیمت 74164 روپیه در هر کیلوگرم، تنها 1.3 درصد با بالاترین رکورد خود یعنی 75000 روپیه گزارش شده در آوریل 2011 ، فاصله دارد. با این حال انتظار می رود افزایش قیمت ها، همانطور که معمولاً در مورد نقره اتفاق می افتد، بسیار شدید باشد.

طبق این آمار، در کمتر از یک ماه، بهای نقره 20.2 درصد افزایش یافته است. در 9 مارس، نقره در قیمت 61599 روپیه در هر کیلوگرم بسته شد و در عرض چند هفته، در 6 آوریل، قیمت آن به 74098 روپیه در هر کیلوگرم رسید.

این افزایش قیمت به قدری سریع رخ داده است که ناظران بازار شاهد نوسانات بالا در آینده هستند و توصیه می کنند زمان آن فرا رسیده است که مراقب باشیم.

جالب‌تر اینکه، به گفته فعالان صنعت، با این قیمت‌های بالا، فروش جواهرات و ظروف نقره‌ قدیمی در بازار Zaveri  بمبئی در حال افزایش است. ویراج دیدوانیا، موسس و مدیر Foresight Bullion India، یکی از پنج شرکت برتر تجارت نقره هند، گفت: بسیاری از خانواده‌ها نمی‌خواهند این فرصت را برای نقدینگی نقره قدیمی از دست بدهند و ظروفی که هرگز تصورش را نمی کردند تا این حد ارزشمند باشد را به بازار عرضه می کنند.

وی انتظار دارد قیمت نقره در چند سال آینده در محدوده 75000 روپیه تا 40000 روپیه در هر کیلوگرم  در نوسان باشد. با این حال، همانطور که توسط بازیگران داخلی بازار آتی نشان داده شده است، بسیاری از تحلیلگران همچنان نسبت به فلز سفید  انتظار صعود قیمت هستند.

در هندوستان، سال 2022 سال بسیار خوبی برای نقره بود و میزان تقاضا برای کل سال 10000 تن تخمین زده می شد، اما 9450 تن نقره ره این کشور وارد شد که خود یک رکورد در هند محسوب می شود.

انتهای پیام/

 

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

اگر پول داشته باشید سرمایه گذاری در کدامیک را ترجیح می دهید؟

.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : عضو اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه اصلاح قیمت‌ها در بازار طلا و سکه طبیعی بود از…

اخبار سلامت

سینما در سینما