چرا هندی ها در یک روز سال حتما باید طلا بخرند؟

اقتصاد100- هیچ می دانستید روزی در هندوستان وجود دارد که مردم به خرید طلا و نقره و همچنین ظروف نقره یا طلا در این روز مقید هستند؟

چرا هندی ها در یک روز سال حتما باید طلا بخرند؟

به گزارش گروه طلا و جواهر و ساعت، در روز دهانتراس Dhanteras یک روز قبل از جشن معروف هندی ها یعنی دیوالی، همه مردم تلاش می کنند تا یک قطعه هرچند کوچک طلا یا نقره یا ظروفی از این جنس را خریداری کنند و آن را خوش یمن می دانند.

طلا در هند

دیوالی در 24 اکتبر هر سال برگزار می شود هرچند غالبا این جشن به یک روز ختم نمی شود و ادامه دارتر از این حرفهاست. اما چرا در روز Dhantera مردم تا این حد علاقه مند به خرید طلا یا نقره، سکه، گیره مو و یا ظروفی از جنس ها هستند و آن را از واجبات می دانند؟

افسانه های زیادی در این باره وجود دارد که یکی از آنها این است که پیشگویان، پیش بینی کرده بودند شاهزاده 16ساله هندی، درست 4روز بعد از ازدواجش توسط یک مار نیش زده می شود و حتما از دنیا می رود.

 بعد از ازدواج شاهزاده، همسرش در شب چهارم کوهی از طلا و جواهر و زیورآلات و ظروف نقره و طلا و سکه را مقابل درب اتاق قرار می دهد و سراسر اتاق را با لامپ های بسیار نورانی و روشن می کند تا اگر مار، قصد ورود به اتاق را داشت این نور، چشمش را بزند.

وی همچنین برای این که همسرش یعنی شاهزاده را بیدار نگاه دارد، تمام شب را برایش قصه گفت. سرانجام سروکله مار پیدا شد ولی نور اتاق چشمانش را زد و ازسوی دیگر نتوانست از کوه طلاها عبور کرده و به اتاق راه پیدا کند. بنابراین تمام شب، پشت در اتاق ماند و به داستانهای همسر شاهزاده گوش داد و صبح فردا هم راهش را کشید و از قصر خارج شد، به این ترتیب شاهزاده از مرگ حتمی نجات یافت و این روز به نام Dhanteras نامگذاری شد. هندی هاا از دیرباز به یمن نجات یافتن شاهزاده از مرگ حتمی، در این روز خود را مقید می دانند که هرطور شده یک تکه طلا، نقره، سکه یا ظروف از جنس طلا و نقره را خریداری کنند.

انتهای پیام/

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما تغییر تیم اقتصادی دولت، چه اندازه به بهبود معیشت مردم کمک می کند؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما