تلاش «ریچمونت» برای مقابله با سارقان با یک پایگاه داده

قبل از خرید ساعت، از سرقتی نبودن آن مطلع شوید

اقتصاد100- این روزها سرقت ساعت های لوکس بالا رفته و دراین میان به نظر می رسد که سارقان به برندهای رولکس،پاتک فیلیپ و اودمارپیگه علاقه بیشتری دارند به همین دلیل هم گروه کالاهای لوکس«ریچمونت» با افزایش آگاهی مردم و راه اندازی پایگاه داده Enquirus، تلاش دارد با این سارقان مقابله کند.

قبل از خرید ساعت، از سرقتی نبودن آن مطلع شوید

به گزارش گروه طلا و جواهر، علاوه بر این که سارقان در خانه ها به دنبال کالاهای لوکس ازجمله ساعت های گران قیمت هستند، بساری اوقات هم خریداران را از زمان خرید و خروج از مغازه ها و فروشگاه های بزرگ ساعت فروشی تعقیب می کنند و در فرصت مناسب اقدام به سرقت می کنند.

طبق گزارش پلیس متروپولیتن، در بازه زمانی ژانویه تا ژوئیه 2021، حدود 377 مورد سرقت ساعت تنها در لندن گزارش شده که این رقم در مدت مشابه در سال 2022 به 621 مورد سرقت رسید.

بتازگی در لندن یک زوج پس از خروج از فروشگاه توسط یک موتور سوار با قمه تهدید و مجبور شدند ساعت های اودمارپیگه و پاتک فیلیپ که تازه خریداری کرده بودند را تحویل دهند. در مورد دیگری، مردی توسط دو نفر که سوار بر اسکوتر بودند با چاقو تهدید شد و به اجبار ساعت مچی رولکس 20هزار پوندی خود و همچنین یک حلقه ازدواج بولگاری اش را به آنها داد. یکی دیگر از این ساعت های مسروقه، یک ساعت 37هزار پوندی پاتک فیلیپ بوده است.

یک گروه و چند برند

با توجه به این مشکلات، گروه ریچمونت که کالاهای لوکس ازجمله جواهرات و ساعت های مچی و همچنین محصولات چرمی، لباس و اکسسوری های لوکس را ارائه می دهد به فکر راهکاری برای مقابله با سارقان ساعت و جواهرات برندهای زیرمجموعه خود بوده است.

برندهای کارتیه،ون کلیف و آرپلز، A. Lange & Söhne، ژرژ لکولتر و....زیرمجموعه گروه ریچمونت قرار دارند به همین دلیل هم مالک این گروه کالاهای لوکس تصمیم گرفته با ایجاد یک پایگاه داده مشخص، سارقان را در فروش کالاهای دزدیده شده، ناکام بگذارد.

هدف گروه ریچمونت این است که با ایجاد یک پایگاه داده از ساعت‌ها و جواهرات سرقتی، فروش ساعت‌های غیرقانونی یا خروج آنها از کشور را سخت‌تر کند و تمهیداتی اندیشیده تا حتی در صورت فروش، این اقلام شناسایی شوند.

گروه ریچمونت، پایگاه داده Enquirus را راه اندازی و اعلام کرده است که این پایگاه داده، عملا یک پلتفرم دیجیتال باز و جهانی است که می توان در آن اطلاعات مربوط به کالاهای لوکس را با امنیت بالا بارگذاری کرد و در آن به جستجو پرداخت در حالی که از هویت مشتریان محافظت می شود.

فروش ساعت سرقتی سخت تر می شود

هدف گروه ریچمونت، این است که به مردم کمک کند تا کالاهای لوکسی را که خرید می کنند بلافاصله در این پایگاه ثبت کنند به این ترتیب در صورت سرقت، بلافاصله می توانند آن را به همان پلتفرم گزارش کرد . این کار، فروش کالاهای خود را برای مجرمان دشوارتر می کند.

Enquirus همکاری نزدیکی با تولیدکنندگان ساعت و جواهرات، آژانس های اجرای قانون، شرکت های بیمه، فروشنده و همچنین خریداران ساعت ها و جواهرات این گروه دارد.

جروم لامبرت، مدیرعامل Richemont، گفت: این راه حل قابل اعتماد چندین ذینفع را برای خدمت به مشتریان و کل صنعت طلا و  جواهر و ساعت، گرد هم می‌آورد و یک همکاری بدون مرز را بین نیروهای پلیس و شرکای بیمه تسهیل می‌کند.

وی افزود: با فراهم کردن دسترسی رایگان برای مشتریان و شرکای صنعت، فرصت فروش ساعت‌های سرقتی بسیار کم می شود و انتظار می رود این موضوع با کاهش انگیزه سرقت ساعت‌ها،سبب بازدارندگی سرقت ساعت شود.

فرانک ویویر، مدیر ارشد بخش تحول در ریچمونت نیز گفت: هدف ما این است که تا حد امکان بسیاری از بازیگران صنعت و همچنین ادارات پلیس تمام شهرهای بزرگ جهان را دعوت کنیم تا Enquirus به بزرگترین پایگاه بین المللی ساعت ها و جواهرات گمشده و سرقتی تبدیل شود.

چطور ثبت نام کنیم؟

برای این منظور تنها کافی است یک حساب کاربری ایجاد کنید و مجموعه جواهرات و ساعت خود را با استفاده از نام تجاری و شماره سریال ثبت کنید. حالا اسناد را در خزانه دیجیتال امن بارگذاری کنید و در صورت وقوع حادثه، قطعات گمشده یا سرقتی را گزارش دهید.

هرچه افراد و مشاغل بیشتری از سراسر جهان شرکت کنند، احتمال اینکه کالاهای سرقتی، ردیابی شوند و دوباره به صاحبانشان ملحق شوند بیشتر است.

وی افزود: اگر کسی قصد خرید ساعت یا جواهرات دست دوم را دارد می تواند قبل از خرید از یک بازار ثانویه، این پایگاه داده را بررسی کند تا از سرقتی نبودن آن اطمینان حاصل کند. همچنین می تواند به ردیابی این محصول سرقتی و ممانعت از فروش آن، کمک کند.

پایگاه داده Enquirus دارای بیش از 175 مارک ساعت لوکس و چندین برند برتر جواهرات از قبل بارگذاری شده است که بخ زیادی از آنها مربوط به برندهای زیرمجموعه ریچمونت می شود تا ثبت نام را برای مشتریان آسان تر کند.

تاکنون هزاران مشتری مجموعه های جواهر و ساعت خود را آپلود کرده اند و 28000 ساعت و جواهرات هم به عنوان مفقودی یا سرقتی، ثبت شده است.

انتهای پیام/

 

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما چرا همسان‌سازی حقوق‌بازنشستگان تا کنون انجام نشده و وعده آینده داده می شود؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما