اسرار اطلاعات شخصی افسران ناتو به فروش گذاشته شد

یک گروه از هکرهای روسی با سرقت سایبری اطلاعات محرمانه افسران نیروهای سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو)، از فروش اسناد طبقه‌بندی شده به صورت آنلاین خبر داد.

اسرار اطلاعات شخصی افسران ناتو به فروش گذاشته شد

به گزارش اقتصاد100 به نقل از  مهر، اسپوتنیک شامگاه پنجشنبه اعلام کرد گروه هکری طرفدار روسیه با نام کیل‌نت «killnet» در کانال تلگرامی خود به آدرس (KillMilk) با انتشار جزئیات نفوذ و هک اطلاعات شخصی ویژه افسران ناتو از فروش برخی از این اطلاعات خبر داد.

بر پایه این گزارش، رئیس گروه هکری کیل‌نت مدعی شد «گروه سایبری کیل‌نت توانایی نفوذ به سامانه اطلاعاتی محرمانه ارتش ناتو در جنگ اوکراین، دسترسی به پایگاه داده اطلاعات شخصی افسران نظامی ناتو و کنترل ده‌ها رایانه متعلق به ناتو را دارا است.»

در همین ارتباط، روزنامه «گازیتا» فاش کرد این گروه هکری روسی در حمله سایبری که به پایگاه داده افسران ناتو کرده، به «یک گیگابایت» اطلاعات محرمانه دسترسی یافته است و این حجم از اطلاعات را با قیمت ۷.۵ میلیون روبل روسی از روز گذشته (۱۳ آوریل) در معرض فروش گذاشته است.

این نشریه خبری با اشاره به جزئیات دیگری از این درز اطلاعاتی فاش ساخت این حمله هکری در تاریخ ۱۰ آوریل انجام شده است و طبق برخی گزارش‌های واصله، ۴۰ درصد از پایگاه‌های اطلاعاتی محرمانه ناتو هک شده است.

گفتنی است این نشریه خبری پیشتر از حمله سایبری این گروه هکری روسی به وب‌سایت‌های دولتی فنلاند در روز اعلام پیوستن این کشور به ناتو خبر داد.

 

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

با تخصیص سهمیه بنزین به همه شهروندان بجای تخصیص به هر خودرو موافقید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما