انتخاب ساعت مچی براساس سایز مچ

طلا و جواهر اقتصاد 100 : همه ما با احساس عجیبی که پوشیدن لباسی که اندازه ما نیست، کاملا آشنا هستیم. همین امر در مورد کفش، جواهرات و ساعت مچی مردانه و ساعت مچی زنانه صدق می‌کند.

انتخاب ساعت مچی براساس سایز مچ

باید بدانید همان‌طور که لباس معرف استایل و شخصیت شماست، ساعت مچی روی دستتان نیز تا حدی بیانگر شخصیت، سلیقه و علایق شماست.  به همین دلیل انتخاب ساعت مچی درست اندازه مچ دستمان اهمیت زیادی دارد. 

نحوه تعیین سایز و اندازه ساعت مچی

برای انتخاب بهترین ساعت مچی درست اندازه مچ دستتان، باید با نحوه اندازه‌گیری سایز ساعت آشنا باشید. در اینجا چند نکته وجود دارد که بهتر است قبل از خرید، آن‌ها را به خوبی به خاطر داشته باشید:

نحوه اندازه‌گیری قطر ساعت و ضخامت آن

باید بدانید که ضخامت یا قطر ساعت به اندازه آن کاملا مرتبط است. به عبارت دیگر، افزایش یا کاهش قطر قاب ساعت، ضخامت آن را افزایش یا کاهش می‌دهد. به همین دلیل، در ابتدا باید تشخیص دهید که ضخامت قاب ساعت و قطر آن چگونه است.

به طور کلی، قاب ساعت‌های مردانه بین 6 تا 10 میلی‌متر متغیر است. به این‌ترتیب، ایده‌ال‌ترین قطر ساعت برای مچ‌های کوچک، بین 6 تا 7 میلی‌متر است.

قطر کم: 6 تا 8 میلی‌متر

قطر متوسط: 8 تا 12 میلی‌متر

قطر زیاد: 14 تا 18 میلی‌متر

پهنای بند ساعت

یکی دیگر از فاکتورهای مهم در انتخاب ساعت مچی، پهنای بند آن است. توصیه ما این است که ساعتی را انتخاب کنید که اندازه پهنای بندش، نصف پهنای قطر قاب باشد. برای مثال، اگر قطر قاب ساعت 36 میلی‌متر باشد، اندازه بند 18 میلی‌متر ایده‌ال است.

انتخاب نوع و جنس بند ساعت نیز از دیگر فاکتورهای مهم است. برای مثال، ساعت‌هایی با بند فلزی بیشتر مناسب مردان با مچ دست بزرگ است و بندهای چرمی برای ساعت زنانه بیشتر به کار می‌رود. بندهای پارچه‌ای یا پلاستیکی برای ساعت‌های هوشمند مرسوم است، گرچه آن‌ها را در ساعت‌های معمولی نیز مشاهده می‌کنیم.

توصیه ما این است که در ابتدا، اندازه مچ دستتان را بگیرید. برای این منظور از یک متر پارچه‌ای یا خط‌کش تاشو استفاده کنید و آن را به دورمچتان بپیچید. مطمئن باشید که نوار یا خط‌کش خیلی سفت یا خیلی شل نباشد. پس از اندازه‌گیری، می‌توانید بهترین انتخاب ساعت مچی را داشته باشید.

راهنمای اندازه سایز مچ

مچ کوچک تا متوسط: اندازه کمتر از 15 سانتی متر 

مچ متوسط تا استاندارد: اندازه 15 تا 18 سانتی‌متر 

سایز مچ بزرگ تا خیلی بزرگ: اندازه 19 تا 20 سانتی‌متر 

راهنمای سایز مناسب ساعت بر اساس سایز مچ

مچ کوچک: ساعت مچی با قطر کمتر از 34 میلی‌متر

مچ متوسط: ساعت مچی با قطر 34 تا 38 میلی‌متر

مچ استاندارد: ساعت مچی با قطر 39 تا 42 میلی‌متر

مچ بزرگ: ساعت مچی با قطر 43 تا 46 میلی‌متر

مچ خیلی بزرگ: ساعت مچی با قطر 47 میلی‌متر

به طورکلی، توصیه می‌کنیم برای انتخاب ساعت مچی مردانه، به دنبال ساعت‌هایی با قطر 40 تا 46 میلی‌متر و برای انتخاب ساعت مچی زنانه، به دنبال ساعت‌هایی با اندازه 34 تا 40 میلی‌متر باشید. برای خرید ساعت مچی‌ هایی متناسب با اندازه مچ دستتان، به وبسایت اصلی الیت مراجعه کنید.

در آخر باید خاطر نشان کنیم که هیچ فرمول کاملی برای اندازه‌گیری سایز ساعتی متناسب با مچ دستتان وجود ندارد، ولی با در نظر گرفتن نکات گفته شده در بالا، می‌توانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

انتخاب ساعت مچی براساس شخصیت سا شخصیت‌های جدی و رسمی

اگر جزء مردانی هستید که قسمت اعظم کمد لباستان را کت‌وشلوار تشکیل می‌دهد، پیشنهاد ما به شما ساعت‌های آنالوگ و مشتقات آن است. البته دقت کنید که ساعت‌های آنالوگ تنوع زیادی دارند و بسیاری از آن‌ها متناسب با شخصیت جدی و رسمی نیستند. پس اجازه دهید بیشتر جزئیات را بررسی کنیم.

بهترین انتخاب ساعت مچی مردانه برای شخصیت‌های رسمی، ساعت‌هایی با بند چرم یا استیل است؛ یک انتخاب کلاسیک و در عین‌حال، زیبا. ساعت‌هایی با بند چرم و بدنه فلزی نیز می‌تواند انتخاب به‌جایی باشد. انتخاب ساعت‌های تک‌ موتوره یا سه موتوره کاملا به سلیقه شخصی‌تان بستگی دارد و لزومی ندارد از قانون خاصی در این مورد پیروی کنید.

اگر به دنبال آن هستید که لوکس و لاکچری بودن را در شخصیتتان نشان می‌دهد، پیشنهاد ما به شما انتخاب ساعت‌های استیل است. بهتر است به دنبال رنگ‌های نقره‌ای یا مشکی باشید زیرا رنگ‌های دیگر به سادگی می‌توانند از جذابیت، شکوه و ابهتان کم کند. 

غیر از بند ساعت، به سایز صفحه آن نیز دقت کنید. اگر دوست دارید قدرتمند و باشکوه دیده شوید، از خرید ساعت‌هایی با صفحات کوچک بپرهیزید. البته در این خصوص، جنسیت از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، ساعت‌های زنانه اصولا صفحات کوچکتری دارند. 

شخصیت های ریسک پذیر و ماجراجو

بهترین انتخاب ساعت مچی برای شخصیت‌های ماجراجو، ساعت‌هایی مقاوم و به اصطلاح جان سخت است. بهترین پیشنهاد، ساعت‌های خلبانی است که البته جزء ساعت‌های لوکس و گران‌قیمت به شمار می‌رود. این ساعت‌ها، که برای هوانوردان گزینه عالی به شمار می‌رود، مجهز به گزینه‌هایی همچون نمایش مسیر پرواز، شاخص وضعیت افقی، نمایش وضعیت آب‌وهوا و GPS است.

ساعت‌های خلبانی، بسیار گران‌اند و البته هرکس توان پرداخت چنین هزینه‌ای را ندارد. به همین دلیل، می‌توانید این ویژگی‌ها را در ساعت‌های دیگر جستجو کنید. به طور کلی، برای شخصیت‌های ریسک‌پذیر و ماجراجو، ساعت‌هایی با بدنه مقاوم، شیشه ضدخش، مقاوم در برابر آب، مجهز به قطب‌نما و GPS بهترین گزینه هستند.

معمولا، ساعت‌های دیجیتال و ساعت‌های هوشمند هارمونی خوبی با شخصیت‌های ماجراجو دارند. 

شخصیت‌های فعال و برونگرا

برای انتخاب ساعت مچی مناسب شخصیت‌های فعال و برونگرا، گستره انتخابی زیادی وجود دارد، از ساعت‌های آنالوگ و دیجیتال گرفته تا انواع ساعت‌های هوشمند.

اگر فعالیت بدنی بالایی دارید و بسیار سرزنده و پرجنب‌وجوش‌اید، ساعت‌هایی را انتخاب کنید که بتوانید با آن‌ها فعالیت‌های ورزشی‌تان را رکورد کنند. 

انتخاب ساعت مچی برای مینیمالیست‌ها

اگر جزء افرادی هستید که ظاهر شیک و مینیمال را می‌پسندید، ساعت‌های پرزرق‌وبرق چندان به کارتان نمی‌آید. بهترین انتخاب برای این دسته افراد این است که ساعتی را انتخاب کنند که همه بخش‌های آن، اعم از بند تا صفحه و بدنه، یک طیف رنگ داشته باشد. بندهای سیلیکونی یا پارچه‌ای انتخاب مناسبی می‌توانند باشند.

 اینکه ساعت تک‌موتوره انتخاب کنید یا سه موتوره، به سلیقه شما بستگی دارد و هیچ ضرورت و قانونی در این‌باره وجود ندارد. ولی اگر اصرار دارید که ساعت مچی‌تان با همه اجزای ظاهری‌تان جور باشد، پیشنهاد ما این است که به سراغ ساعت‌های تک‌موتوره بروید. معمولا مینیمالیست‌ها ساعت‌هایی را بیشتر می‌پسندند که عدد و شمارنده‌ای در آن دیده نمی‌شود. این میزان از سادگی می‌تواند بسیار جذاب و خیره‌کننده باشد و نشانشگر بهتر شخصیت متمایزتان باشد. 

انتخاب رنگ ساعت مچی رنگ ساعت مچی متناسب با استایل مینیمال

اگر شخصیت مینیمالیست دارید، رنگ‌های طبیعی و طرح‌های ساده بهترین گزینه برای شماست. باید ساعتی را انتخاب کنید که تک رنگ یا در طیف رنگ خاصی باشد. 

در کل، رنگ‌های خنثی، بهترین انتخاب برای استایل‌های مینیمال است. پیشنهاد ما برای این دسته از افراد، انتخاب ساعت مچی با بند ظریف از جنس استیل یا چرم است، بهتر است صفحه ساعت به رنگ‌های روشن و در خلوت‌ترین حالت ممکن خود باشد.

انتخاب ساعت مچی متناسب با استایل اسپرت

برای استایل‌های اسپورت، رنگ‌های متنوع زیادی در بازار وجود دارند که دست شما را در انتخاب باز می‌گذارند. اگر به دنبال ساعت مچی برای استایل‌های کژوال هستید، پیشنهاد ما به شما ساعت‌های رنگی با بندهای سلیکونی است.

اصول انتخاب ساعت مچی برای استایل‌های رسمی

اگر جزء افرادی هستید که روزانه مدام در جلسات مختلف کاری هستید، باید به دنبال ساعت‌هایی در رنگ‌های جذاب و شیک باشید. خوشبختانه، هیچ محدودیتی در انتخاب ساعت‌های مچی متناسب برای استایل‌های رسمی وجود ندارد.

یکی از ساعت‌هایی بسیار مناسب برای استایل‌های رسمی (چه بانوان چه آقایان)، ساعت سیکو کرونوگراف است. این ساعت، هیچ‌گاه از مد نمی‌افتد و همیشه برای استایل‌های رسمی و جلسات اداری یک انتخاب عالی به شمار می‌رود. این مدل با بند استیل نقره‌ای، بهترین انتخاب برای افرادی است که اغلب روزهای کاری را کت‌وشلوار می‌پوشند.

ساعت مچی مناسب مهمانی‌‎ها

‌ ساعت‌های طلایی و رزگلد، رنگ‌هایی لوکس بهترین انتخاب (برای خانم‌ها) برای مهمانی‌ و جشن‌ها‌ هستند. این ساعت‌ها، معمولا لوکس و پرزرق‌وبرق هستند و اغلب با جواهرات گران‌قیمت تزئین می‌شوند.

ساعت‌های طلایی مانند زیورآلات درخشان، یکی از پرطرفدارترین ساعت‌ها در خانم‌ها به شمار می‌روند چرا که اصالت و زیبایی خاصی به استایل‌شان می‌بخشد. 

اگر جزء افرادی هستید که هیچ علاقه‌ای به زیورآلات درخشان و پرزرق‌وبرق ندارید و  در عین‌حال به دنبال گزینه‌ای جذاب برای مهمانی هستید، پیشنهاد ما به شما انتخاب ساعت مچی رزگلد با بدنه فلزی یا توری است.

قبل از خرید ساعت مچی، باید بدانید به طور کلی، سه دسته ساعت مچی داریم:

ساعت‌های آنالوگ: این ساعت‌ها دارای عقربه‌شمار، دقیقه‌شمار و ساعت‌شمارند که دقیقه‌ها با اعداد یا شماره‌های یونانی مشخص شده است.

ساعت‌های دیجیتال: این ساعت‌ها، ساعت‌های کژوال و غیررسمی‌اند و زمان را به شکل اعداد در صفحه LCD یا LED نشان می‌دهند.

ساعت‌های دیجیتال/آنالوگ: این ساعت‌ها، هر دو ترکیب را در خود گنجانده‌اند و بیشتر برای موقعیت‌های روزانه و غیررسمی مناسب‌اند.

همچنین منبع انرژی ساعت‌ها سه دسته است:

باتری: در این ساعت‌ها، تنها باتری منبع قدرت است.

کوارتز: این ساعت‌ها، از یک نوسان‌ساز یا اوسیلاتور الکترونیکی استفاده می‌کنند. نوسان‌سازی که در این ساعت‌ها استفاده می‌شود باعث ایجاد یک سیگنال با بسامد بسیار دقیق می‌شود. به همین دلیل ساعت‌های کوارتز از ساعت‌های مکانیکی دقیق‌ترند.

ساعت‌های مکانیکی: ساعت مکانیکی به صورت دستی یا خودکار کار می‌کنند. معمولا این ساعت ها به دلیل طراحی خاصشان گرانتر ولاکچری‌ترند.

در کل روش انتخاب ساعت مچی تا حد زیادی بسته به این دارد بیشتر در چه موقعیت‌هایی از آن‌ها استفاده می‌کنید. برای مثال، برای رکورد فعالیت‌های ورزشی، ساعت‌های هوشمند بهترین انتخاب‌اند و برای موقعیت‌های رسمی، ساعت‌های آنالوگ انتخاب بهتری‌اند.

پرس‌وجو از دوستان یا آشنایان درباره ماندگاری ساعت

سرچ کردن و یافتن اطلاعات

بررسی مشخصات

انتخاب ساعت با توجه به نیاز و بودجه خود

توجه به طول عمر ساعت

انتخاب براساس سایز مچ دست

توجه به جنس بدنه و بند آن

بیشتر بخوانید: نحوه تمیز کردن انواع بند ساعت

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

با واردات خودرو خارجی دست دوم موافقید؟

.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : رشد قیمت طلا در بازارهای جهانی و داخلی سکه را در نوسان نگه داشته و چشم‌ها را به تحولات بازار…

اخبار سلامت

سینما در سینما