بهترین ساعت نظامی باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟

طلا و جواهر اقتصاد 100 : از آنجا که نیروهای نظامی مأموریت‌های سخت و طاقت‌فرسایی دارند، تجهیزات مختلفی متناسب با نوع مأموریت در اختیارشان قرار می‌گیرد.

بهترین ساعت نظامی باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟

 یکی از این تجهیزات، ساعت مچی نظامی است که همواره در دست سربازان، افسران و نیروهای بالا رتبه دیده می‌شود. این ساعت‌ها به طور خاص و ویژه برای ارتش و فعالیت‌های نظامی ساخته‌شده‌اند و با ساعت‌های معمولی از زمین تا آسمان تفاوت دارند.

از مهم‌ترین خصوصیاتی که ساعت‌های نظامی خوب باید داشته باشند، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد

شیشه کریستال

مهم‌ترین ویژگی ساعت‌های نظامی، جنس شیشه آن‌‌ها است. اگر شیشه یک ساعت نظامی از جنس ساعت‌های معمولی باشد، دیگر دوام و مقاومت کافی در برابر ضربات یا آسیب‌های احتمالی را نخواهد داشت. برای طراحی ساعت‌های ارتشی از شیشه با جنس کریستال معدنی استفاده می‌شود.

این شیشه در برابر خط ‌و خش بسیار مقاوم است و به‌راحتی نمی‌شکند. همچنین از نفوذ آب به موتور ساعت جلوگیری می‌کند. ساعت‌های جی‌شاک در مدل‌های نظامی از بهترین جنس شیشه برخوردارند. ازآنجایی‌که کمپانی کاسیو در تولید ساعت‌های جی‌شاک از شیشه معدنی با مقاومت بالا استفاده می‌کند، بسیاری از افراد نظامی به سراغ خرید ساعت جی شاک می‌روند.

مقاومت بالا در برابر آب و ضربه

یکی دیگر از مهم‌ترین مواردی که باید هنگام خرید بهترین ساعت نظامی به‌ آن توجه شود، میزان مقاومت ساعت در برابر آب و ضربه است. بهترین ساعت‌های نظامی کاملا ضدآب هستند و طراحی آن‌ها مانع نفوذ آب به داخل ساعت می‌شود. درصورتی‌که آب به داخل ساعت نفوذ کند نیز ساعت آسیب نمی‌بیند؛ زیرا کلیه قطعات آن ضدآب هستند.

همچنین، ساعت نظامی دائما در برابر آسیب‌های احتمالی مانند برخورد به اجسام سخت یا فرو رفتن در آب قرار دارد؛ به همین خاطر قاب آن باید مقاومت بالایی در برابر ضربه داشته باشد. برای مثال ساعت کاسیو اورجینال در مدل‌های جی شاک از قاب با جنس تیتانیوم برخوردارند. این قاب حتی با برخورد به جسم سخت مانند سنگ نیز نمی‌شکند.

نمایشگر دیجیتال

ساعت‌های نظامی معمولا صفحه دیجیتال دارند که اعداد آن در شب نیز قابل‌مشاهده است. قطعات صفحه‌‌های دیجیتال کاملا ضد‌آب هستند و در صورت برخورد با آب آسیبی به آن‌‌ها وارد نمی‌شود.

برخی از ساعت‌های نظامی مانند ساعت‌های ولاتورا برند سیکو با عقربه طراحی می‌‌‌شوند؛ اما در توضیحات آن‌ها ذکر شده است که برای مأموریت‌های سخت مناسب نیستند.

عمر باتری بالا

بعد از مقاومت بدنه، عمر باتری یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های بهترین ساعت نظامی است. انواع ساعت بند فلزی، سیلیکونی (رابر) یا برزنتی نظامی در کنار مقاومت بالا، حتما باید باتری توانمندی داشته باشند؛ زیرا برخی سربازان مدت زمان طولانی به مأموریت فرستاده می‌شوند؛ به همین خاطر برخی از این ساعت‌ها به تکنولوژی شارژ خورشیدی مجهز هستند. شما می‌توانید ساعت را مدتی در برابر آفتاب قرار دهید تا از طریق نور انرژی جذب کند و شارژ شود.

قطب نما یا ارتفاع‌سنج

قطب‌نما و ارتفاع‌سنج، دو مورد از مهم‌ترین ویژگی‌های الزامی برای ساعت‌های مخصوص ارتش هستند. این ساعت‌ها علاوه بر ارتش، برای کوهنوردی و دریانوردی نیز استفاده می‌شوند، به همین خاطر باید قطب‌نما داشته باشند. قطب‌نما به شما کمک می‌کند تا در مسیرهایی که گوشی در دسترس نیست، در مسیر درست باقی بمانید.

ارتفاع‌سنج نیز فاصله شما با سطح دریا را اندازه می‌گیرد تا از میزان اکسیژن در هوا اطلاع داشته باشید؛ زیرا با افزایش ارتفاع درصد اکسیژن موجود در هوا کمتر خواهد شد. این دو ویژگی در ساعت‌های غواصی نیز وجود دارند تا در زیر آب نیز قادر به تشخیص مسیر باشید. همچنین این ساعت‌ها در برابر فشار آب در اعماق دریا مقاوم هستند و آسیب نمی‌بینند. باتوجه‌به این ویژگی‌ها، تعجبی ندارد که قیمت ساعت غواصی و نظامی نسبت به ساعت‌های معمولی گران‌تر باشد.

سنجش ضربان قلب و اکسیژن خون

علاوه بر دو ویژگی قطب‌نما و ارتفاع‌سنج، ساعت‌های نظامی ویژگی خاص دیگری نیز دارند. برخی از ویژگی‌های ساعت‌های نظامی فشارسنج، GPS، ضربان قلب و اکسیژن خون است. برخورداری از این ویژگی‌ها در شرایط خاص نظامی به سربازان برای حفظ جان کمک شایانی می‌‌کند.

علاوه بر این، زمانی که در شرایط نامناسبی هستید، ویژگی ضربان قلب و سنجش اکسیژن خون به شما کمک می‌‌کند تا مسیر خود را پیدا کنید. ساعت‌های نظامی از خانواده جی شاک، علاوه بر این دو ویژگی، به کرنومتر نیز مجهز هستند که با تنظیمات خاصی فعال می‌شود.

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما چرا همسان‌سازی حقوق‌بازنشستگان تا کنون انجام نشده و وعده آینده داده می شود؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما