از ساعت فوق لاکچری الویس پرسلی چه می دانید ؟

طلا و جواهر اقتصاد 100 : الویس پرسلی، خواننده و بازیگر افسانه‌ای آمریکایی، نه تنها به خاطر موسیقی تاثیرگذار و حضور کاریزماتیک خود در صحنه، بلکه به خاطر علاقه‌اش به ساعت‌های شیک نیز شناخته شده بود.

از ساعت فوق لاکچری الویس پرسلی چه می دانید ؟

پوشش او حتی قبل از تبدیل شدن به یک فوق ستاره مورد توجه بود. الویس می‌دانست که چگونه برای مناسبت‌های مختلف لباس بپوشد. او حتی می‌دانست که به چه طریقی توجه افراد حاضر در اتاق را با یک لباس پرزرق‌وبرق جلب کند و یا حتی چگونه ظرافت و پیچیدگی ایجاد کند. الویس در طول زندگی خود چندین ساعت قابل توجه داشت و می‌پوشید که نشان‌دهنده ذائقه منحصربه‌فرد و شخصیت او بود. 

1-Omega Constellation 1960

ساعت Constellation مورداستفاده الویس پرسلی یک مدل قدیمی است و امروزه پیدا کردن نمونه آن بسیار چالش‌برانگیز است. بااین‌حال، او در طول خدمت خود در نیروی زمینی ایالات متحده از سال 1958 تا 1960، از مدل 168.010 کالکشن Omega استفاده کرد. درنهایت الویس ساعت را پس از شنیدن تعریف‌های فراوان چارلی هاج، دوست و همکارش که عضو تالار مشاهیر راک‌اند رول نیز بود، به او هدیه کرد.

مدل Constellation مورد استفاده الویس پرسلی به دلیل طراحی ساده‌ای که داشت، ساعتی کلاسیک و از نظر زیبایی‌شناختی جاودانه است. بدنه استیل 35 میلی‌متری آن در کنار رنگ طلایی، زیبایی منحصربه‌فردی را به نمایش می‌گذارد. همچنین استفاده کردن از بند چرمی مشکی رنگ در آن باعث اضافه شدن حس استحکام به جذابیت کلی ساعت شده است.

شاخص‌های باتونی طلایی رنگ و صیقل داده شده، عقربه‌های آنالوگ دوفین نیز به صفحه مشکی رنگ طرح «تک‌تیرانداز» آن زیبایی خاصی اضافه می‌کنند. همچنین یک نمایشگر تاریخ در موقعیت ساعت 3 قرار دارد. در زیر طراحی زیبای ساعت Omega Constellation 168.010 یک کرونوگراف دستی کالیبر 504 با ظرفیت ذخیره انرژی 50 ساعته قرار دارد.

ساعت الویس پرسلی امگا مدل Constellation، در یک حراجی به قیمت 52000 دلار فروخته شد. مدل‌های مشابه Constellation را می‌توانید در برخی از نمایندگی‌های فروش آنلاین ساعت پیدا کنید؛ اما همانطور که قبلاً گفتیم، پیدا کردن همان مدلی که الویس می‌پوشید بسیار سخت است.

ساعت الویس پرسلی امگا مدل Constellation

2-Hamilton Ventura

از آنجا که الویس به خاطر سبک عجیب و غریبش شناخته می‌شود؛ بنابراین، ساعت Hamilton Ventura کاملاً درخور این پادشاه است. ساعت مدل Ventura به دلیل طراحی هنجارشکنی که دارد، می‌تواند باعث ایجاد تفرقه بین علاقه‌مندان به ساعت‌ها شود؛ بنابراین باید متوجه باشید چرا الویس هنگام بازی کردن در فیلم Blue Hawaii (محصول 1961) به سراغ این مدل از شرکت Ventura رفته است.

دیده شدن بدنه استیل 32.3 میلی‌متری‌اش با آن طراحی نامتعارف، کمک می‌کرد. ریچارد آربیب، طراح صنعتی اهل آمریکا، طراحی این مدل را برای شرکت Ventura به عهده داشت و اولین مدل‌های آن نیز در سال 1957 عرضه شدند.

الگوی طراحی این مدل نسبتاً بدون تغییر باقی مانده است و آن را به یکی از نمادین‌ترین و جاودانه‌ترین ساعت‌های بازار تبدیل می‌کند. البته این را هم مدنظر داشته باشید که انتخاب این مدل توسط الویس پرسلی نیز مهر تأییدی بر محبوبیت آن بود.

با توجه به عملکردی که از خود به جای گذاشته، ساعت Ventura برای علاقه‌مندان به ساعت نماد کیفیت و دوام بالاست. این ساعت با سبک نوآورانه‌ای که دارد، از موتور کوارتز کالیبر F05.111 استفاده می‌کند که اولین نمونه عرضه شده در بازار آمریکا است. صفحه مشکی دارای نشانگر‌های ساعت از جنس استیل صیقل داده شده و عقربه‌های آنالوگ، از نظر زیبایی‌شناختی طرحی آینده‌نگر را به نمایش می‌گذارد. بدون شک، امروزه با عرضه مدل‌های مختلف از ساعت Ventura، طیف گسترده‌ای از علاقه‌مندان به آن جذب می‌شوند.

ساعت مدل Ventura

3-Omega Tiffany

داشتن تعداد زیادی ساعت استثنایی و منحصربه‌فرد کاری است که تنها از دستان پادشاه راک‌اند رول برمی‌آید. در واقع در اینجا به طور خاص به ساعت فوق کمیاب مدل Tiffany ساخته شرکت Omega اشاره داریم. این ساعت لوکس و خاص، پس از دست یافتن پادشاه به رکورد فروش 75 میلیون نسخه آلبوم توسط شرکت RCA Records به الویس پرسلی هدیه داده شده بود.

این ساعت بی‌نظیر ساخت Omega که دارای نام Tiffany & Co روی صفحه و بزل تزئین شده با 44 تکه الماس بود، توسط شرکت RCA Records برای دستاورد مهم الویس پرسلی به او هدیه داده شده بود. علی‌رغم اینکه بدنه آن 32.5 میلی‌متری است، اما Omega Tiffany یک ساعت زنانه به شمار نمی‌آید. این ساعت بیشتر شبیه چیزی است که یک «چهره سرشناس راک» با آن قاب ظریف الماس کاری شده و زیبایش می‌پوشد.

ساعت الویس پرسلی Omega مدل Tiffany آخرین بار به مبلغ حدود 1.8 میلیون دلار به حراج گذاشته شد که برای اکثر ما بسیار بیشتر از آن چیزی است که درمی‌آوریم. بااین‌حال ساعت Omega De Ville می‌تواند جایگزین مقرون به‌صرفه‌تری باشد که از نظر طراحی شبیه مدل Tiffany است، اما بدون حاشیه‌های الماس کاری شده.

ساعت الویس پرسلی Omega مدل Tiffany

4-Rolex King Midas

الویس پرسلی همچنین صاحب یکی از نایاب‌ترین ساعت‌ مچی مردانه رولکس به نام King Midas بوده است. تنها 2000 عدد از مدل King Midas در سراسر جهان وجود دارد و بدون شک توانسته شهرت بسیار بالایی کسب کند. مدل King Midas هدیه‌ای بود که پس از شش شب اجرای پرفروش در جریان برگزاری نمایشگاه Houston Astrodome Livestock Show and Rodeo در سال 1970 به الویس داده شده بود. شش روز اجرای متوالی آن هم در استادیوم Houston Astrodome که ظرفیتی بالغ بر 67925 نفر دارد.

ساعت King Midas را باید از سایر مدل‌های ساخت Rolex جدا دانست. این ساعت دارای قاب مستطیلی و دستبندی نامتقارن از جنس طلای خالص 18 عیار است. به دلیل طراحی یکپارچه بدنه و بند آن، این مدل بیشتر شبیه به یک دستبند به نظر می‌آید.

دو نسخه از King Midas ساخته شده که اولین نسخه دارای کد رفرنس 9630 و دیگری دارای کد رفرنس 3580 است. از هر مدل King Midas تنها 1000 عدد ساخته شده است. مدل King Midas ساعتی است که سبک التقاطی الویس پرسلی، یعنی تجمل‌گرایی و شیک‌پوش بودن را که تنها یک پادشاه آن را انجام می‌دهد، به تصویر می‌کشد.

King Midas از نایاب‌ترین ساعت‌های رولکس 

5-مدل Big Crown از سری ساعت‌های Rolex Submariner

البته که الویس چندین ساعت Rolex داشت و می‌توانید شرط ببندید که مدل Submariner یکی از آن ساعت‌های فوق‌العاده در کلکسیون اوست. الویس پرسلی دقیقاً همان ساعت Rolex مدل Submariner Big Crown را که در فیلم «دختر‌ها! دختر‌ها! دختر‌ها!» (محصول 1962) پوشیده بود را در کلکسیون خود داشت. این نکته را هم داشته باشید که مدل Rolex Submariner ساعتی بود که شان کانری نیز در اولین فیلم جیمز باند 007 که در سال 1962 منتشر شد، استفاده کرد؛ بنابراین، هرگاه حرف از آثار این دو فرد تأثیرگذار می‌شود، از مدل Submariner به عنوان یکی از نماد‌های اصلی‌شان یاد می‌شود.

ساعت الویس پرسلی Rolex Submariner یکی از مدل‌های شاخص این برند تولید‌کننده ساعت‌های لوکس و یکی از بهترین ساعت‌های گران‌قیمت موجود در بازار است. ساعت Big Crown همانطور که از نامش پیداست، دارای یک تاج کوک بزرگ است. ابعاد بدنه آن حدود 39 میلی‌متر است که 8 میلی‌متر دیگر نیز به خاطر «تاج بزرگ» به آن اضافه می‌شود. همچنین دارای بزل یک طرفه است که یکی از امکانات اصلی ساعت‌های غواصی است.

در پس ظاهر مردانه و جذاب این ساعت، موتور خودکار caliber 1030 ساخت Rolex قرار دارد که صفحه آنالوگ ساعت به واسطه آن کار می‌کند. این صفحه همچنین با شاخص‌های نورانی کرم رنگ و عقربه‌های آنالوگی که دارد، از نظر بصری کمی حس خاص بودن را به ساعت القا می‌کند. ساعت Rolex Submariner یک ساعت نمادین است. الویس پرسلی نیز یک اسطوره راک‌اند رول است؛ چنین ترکیبی خیلی کمیاب و خاص است.

مدل Big Crown از سری ساعت‌های Rolex Submariner

6- Corum Buckingham 18ct

پادشاه راک‌اند رول مجموعه‌ای از ساعت‌های فوق لوکس نیز داشت. مثلاً ساعت تماماً از جنس طلای Corum Buckingham 5971. این ساعت همان‌طور که قاب مربعی شکل از جنس طلای زرد 18 عیار آن نشان می‌دهد، در کنار زیبا بودن خیلی هم گران‌قیمت است. الویس پرسلی این ساعت را به یکی دیگر از دوستانش، ریچارد دیویس هدیه داد. در پشت بدنه ساعت مدل Buckingham 18ct که الویس به ریچارد دیویس هدیه داده است جمله «تقدیم به ریچارد، از طرف ای. پی.» حک شده است. این ساعت نیز در یک حراجی به قیمت 22500 دلار فروخته شد.

این ساعت الویس پرسلی به طور ناخودآگاه نگاه‌ها را به خود جذب می‌کند. مدل Buckingham علاوه بر اینکه به خاطر طلای به کار رفته در آن زیباست، مجموعه‌ای از ویژگی‌های لوکس را نیز به نمایش می‌گذارد. از مشخصات این ساعت ساخت شرکت Corum می‌توان به بزل دارای نقوش برجسته، دسته کوک از جنس یاقوت کبود و صفحه دارای نقوش برجسته به همراه عقربه‌های آنالوگ مشکی باتونی اشاره کرد. از نظر ظرافت، مدل Buckingham بسیار ظریف ساخته شده است.

شاید بپرسید که عملکرد فنی آن چطور است؟ خب باید بگوییم که Buckingham 18ct دارای یک موتور مکانیکی دستی کالیبر 4200 با روکش رودیوم است. بهره‌مندی از ساختار مقاوم در برابر ضربه و تنظیم‌کننده میکرومتری، باعث جذاب به نظر رسیدن ویژگی‌های به کار رفته در مدل Buckingham می‌شود.

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما عملکرد تیم اقتصادی دولت آقای رئیسی تاکنون چگونه بوده است؟

.

طلا و جواهر اقتصاد 100: یک کارشناس اقتصادی گفت: بر اساس قانون مالیات بر عایدی سرمایه اشخاص تجاری صاحبان مشاغل بابت…

اخبار سلامت

سینما در سینما