راه‌های بدون هزینه برای جلوگیری از سیاه شدن جواهرات نقره

طلا و جواهر اقتصاد 100 : جهت کاهش سرعت فرآیند سیاه شدگی جواهرات نقره خود، پیشنهاد می‌دهیم آن‌ها را پس از استفاده تمیز کنید.

راه‌های بدون هزینه برای جلوگیری از سیاه شدن جواهرات نقره

از آنجایی که چربی‌های پوست بر روی سطح نقره‌ جمع می‌گردند، باعث افزایش احتمال اکسید شدن آن می‌شوند. جهت شست و شوی جواهرات خود، از آب گرم استفاده نمایید، آن را با ملایمت شسته و برای خشک کردن از یک پارچه نرم استفاده کنید.

همچنین جهت عقب انداختن سیاه شدگی جواهرات ، می‌توانید آن‌ها را با یک پارچه برق بیندازید. هنگامیکه اولین نشانه‌های سیاه شدگی را مشاهده نمودید، با استفاده از پارچه جواهرات نقره‌‌تان را تمیز نمایید. البته می‌توانید جواهرات خودتان را جهت جلا دادن و برق انداختن به کسی بسپارید که کارش بوده و این کار را بصورت حرفه‌ای انجام می‌دهد.

سعی کنید تماس جواهرات نقره‌تان را با موادی که می‌تواند باعث سیاه شدن آن گردند، به حداقل برسانید. به عبارتی لازم است جواهرات خود را هنگام استحمام و شست‌وشو با آب دربیاورید.

یادتان باشد که انگشترهای نقره خود را بهتر است حین پخت و پز دربیاورید. همینطور گردنبندهای نقره را با لباس‌های پشمی استفاده نکنید. لاتکس یا مواد پلاستیکی، از جمله مواردی می‌باشند که منجر به سیاه گشتن زودتر نقره می‌شوند و توصیه می‌کنیم از تماس آن با جواهرات نقره‌ای جلوگیری کنید. یادتان باشد جواهرات نقره را، تنها پس از تمام شدن آرایش و استفاده از عطر بیندازید.

حتی چنانچه نقره شما کاملا سیاه گشت می‌توانید با چند لحظه شستشو با آب ولرم و یک مسواک آن را همچون روز اول شفاف و درخشان نمایید. پس هیچ نگرانی بابت خرید دستبند نقره مردانه نداشته باشید. به صورت کلی جهت کند نمودن روند سیاه شدن نقره لازم است آن را در جایی بگذارید که هوا و رطوبت نباشد. بهتر است زیورآلات نقره را در کیفی قرار دهید که به شکل کامل بسته می‌شود. همینطور این امکان را دارید تا داخل کیف از سیلیکا که جاذب رطوبت می‌باشد، استفاده کنید.

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

با تخصیص سهمیه بنزین به همه شهروندان بجای تخصیص به هر خودرو موافقید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما