تیزر رایگان فیلم‌های سینمایی در تلویزیون

نوش‌داروی مدیران بعد از مرگ سینما

صدا و سیما آن موقعیت تاثیرگذار گذشته را ندارد و پخش تیزر از تلویزیون راهکاری سازنده برای رفع بحران ریزش مخاطب سینما و کاهش فروش فیلم‌ها در چنین مقطعی از تاریخ کشور نیست.

نوش‌داروی مدیران بعد از مرگ سینما

آخرین بار که تیزر فیلمی سینمایی از دریچه صدا و سیما پخش شده باشد را به یاد نداریم. سالها است که صدا و سیما هیچ تلاشی برای بهتر دیده‌شدن آثار سینمایی از طریق پخش تیزر و آنونس آثار سینمایی صورت نداده است.

سال گذشته و بعد از جلسات متعدد میان رئیس سازمان سینمایی و رئیس صدا و سیمای طرح برخی دغدغه‌ها توسط سایر مدیران سازمان سینمایی در حوزه مستند و فیلم‌کوتاه قراری مبنی بر گسترش همکاری میان این دو سازمان گذاشته شد که شرط آن ایجاد یک کارگروه مشترک بود.

حالا و بعد از گذشت نزدیک به یکسال و همزمان با برگزاری جلسه شورای عالی سینما در نهاد ریاست جمهوری، دو رئیس سازمان سینمایی و صدا و سیما به توافقی مبنی بر پخش تیزر ۵ فیلم سینمایی در تلویزیون رسیده‌اند.

تیزرفیلم‌های‌سینمایی«بخارست»، «بامبالا»، «لوپتو»، «بیرو» و «طبقه یک و نیم» تیزرهایی هستند که در تلویزیون پخش خواهند شد.

اما نکته اینجاست که این پخش این تیزرها زمانی آغاز شده است که تلویزیون کمترین میزان مخاطب را طی سال‌های فعالیت خود دارد.

بیشتر مردم ایران طی این سالها و به دلایل مختلف کیفی و محتوایی علاقمند به تماشای تلویزیون نیستند.

اگر چنین اتفاقی مثلاً ده سال قبل مورد توجه مردم و مخاطبین سینما بود به سختی می‌توان فرض کرد که چنین اتفاقی بتواند بر گیشه و فروش آثار سینمایی کمک کند.

در واقع نه صدا و سیما آن موقعیت تاثیرگذار گذشته را دارد و نه پخش تیزر از تلویزیون راهکاری سازنده برای رفع بحران ریزش مخاطب سینما و کاهش فروش فیلم‌ها در چنین مقطعی از تاریخ ایران است.

شاید تنها وجه مثبتی که چنین حرکتی دارد، تزریق یک آرامش و امید به فیلمسازان و سینماداران است که تا حدودی بتوانند سایه حمایتی نهادهای دولتی را لمس کنند.

مدیران دولتی در ایران همواره خیلی دیر و بد موقع به فکر تغییر و اصلاح روند کاری خود می‌افتند و چنین اقدامی هم از جمله اقدامات ضرب‌الاجلی است که تاثیر آن بیشتر از واقعیت در ذهن مدیران اتفاق می‌افتد و کمی از واقعیت به دور است.

باید منتظر ماند و دید چنین اقدامی چه نتایجی را برای فیلمسازان، فیلم‌ها و سینماداران در بر خواهد داشت.

 

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما چرا همسان‌سازی حقوق‌بازنشستگان تا کنون انجام نشده و وعده آینده داده می شود؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما