فیلم‌های در حال اکران، محکوم به شکست در گیشه

فیلم‌های در حال اکران، محکوم به شکست در گیشه

سیاست‌های نادرست مدیران سازمان سینمایی و شورای صنفی نمایش در مهرماه امسال سینما را با ریزش ۶۵ درصدی مخاطبان مواجه کرد. به طوری که در این مدت یک میلیون و ۷۹۵ هزار نفر در مهرماه امسال از مخاطبان سینما کم شد. 

همزمان شدن ریزش مخاطبان به دلیل ناآرامی‌های عمومی کشور و همچنین تصمیمات نادرست سازمان سینمایی عامل تعطیلی و رکود سینما شده است. سیاست‌های نادرست مدیران سازمان سینمایی در شرایطی سینما را در ماه مهر به رکود کشاند؛ آنهم در شرایطی که دوماه پیش از آن (شهریور و مردادماه) با رونق نسبی سینماها مواجه بودیم. 

درحال حاضر وضعیت رکود فعلی سینماها به گونه‌ای است که ادامه این روند بیکاری فراگیر بسیاری از فعالان در سالن‌های سینما را در کنار دیگر فعالان این صنعت به همراه خواهد داشت. 

به تازگی سه فیلم تازه «بیرو»، «طبقه یک و نیم» و انیمیشن «لوپتو» اکران عمومی خود را در سینماهای سراسر کشور آغاز کرده‌اند اما با توجه به شرایط موجود در جامعه، سینما اوضاع مطلوبی ندارد و طبیعتا این فیلم‌ها نیز با استقبال خوبی مواجه نشده‌اند. بر مبنای اطلاعات ارائه شده در سایت سمفا:

فیلم «بیرو» با در اختیار داشتن ۴۵ سالن سینما، تاکنون ۷۰ سانس داشته است. اما تا اینجای کار بیش از ۳۰۶ مخاطب نداشته است. میزان مخاطبان این فیلم در هر نوبت میانگین ۴ نفر بوده و فروش کل آن ۱۱ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان است. 

فیلم دیگر در حال اکران کمدی «طبقه یک و نیم» است. سه‌شنبه ۱۰ آبان اکران عمومی خود را آغاز کرده و با در اختیار داشتن ۱۳۱ سالن سینما تاکنون در ۴۷۹ سانس به نمایش درآمده است. تاکنون ۶ هزار و ۴۴ نفر برای تماشای آن بلیت خریده‌اند. میزان مخاطبان این فیلم در هر سانس میانگین ۱۳ نفر و فروش کل آن ۲۱۷ میلیون و ۱۴۷ هزار و پانصد تومان بوده است.

انیمیشن «لوپتو» نیز از چهارشنبه ۱۱ آبان اکران عمومی خود را آغاز کرده است. این فیلم با در اختیار داشتن ۱۶۴ سالن سینما تاکنون در ۶۲۷ سانس به نمایش درآمده و توانسته کمی بیش از ده هزار مخاطب را به سینماها بکشاند. میزان مخاطبان این فیلم در هر سانس میانگین ۱۶ نفر و فروش آن کمی بیش از ۳۱۰ میلیون تومان بوده است.

امروز و باوجود کاهش تمایل عمومی مردم به سینما، کاهش امکان تبلیغات و محدودیت‌های شدید اینترنت فیلم‌هایی که اکران خود را آغاز می‌کنند محکوم به شکست در گیشه هستند. شکستی برامده از سیاست‌های نادرست سازمان سینمایی و اشتباهات مدیرانش که به افزایش گسترده رکود اقتصادی در سینما دامن خواهد زد. مگر آنکه این مدیران با آگاهی و دید کارشناسی به جای اتخاذ تصمیم‌های نادرست در زمان‌های نادرست به فکر جبران باشند و  اقتصاد سینما و مشکلات بیکاری و ضررهای آن را با عینک ایدئولوژیک و غیرواقعی تحلیل نکنند.

در حال حاضر اکران سه فیلم اخیر جز تصور عادی‌انگاری شرایط زیستی و اجتماعی ثمره دیگری در پی نخواهد داشت. نه گیشه سینما به تکاپو خواهد افتاد و نه راهی موقت برای بیکاری مزمن و مشکلات چندساله رکود و بیکاری اهالی سینما را به دنبال خواهد داشت.

 

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما عملکرد تیم اقتصادی دولت آقای رئیسی تاکنون چگونه بوده است؟

.

طلا و جواهر اقتصاد 100: رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران درباره اینکه طلا و سکه در هفته آینده چه قیمت‌هایی را تجربه…

اخبار سلامت

سینما در سینما