شستا

تأسیس شرکت سرمایه گذاری تأمین اجتماعی (شستا) ضرورتی برخاسته از رسالت عظیم سازمان تأمین اجتماعی درحفظ و صیانت از نیروهای مولد کشور می باشد . سازمان تأمین اجتماعی بعنوان محوری ترین صندوق بیمه ای کشور و یکی از بزرگترین نهادهای بیمه ای منطقه غرب آسیا در راستای تأمین آتیه نیروی کار کشور وخانواده هایشان نیازمند برنامه ریزی دقیق اقتصادی و سرمایه گذاریهای پربازده بمنظور حفظ ارزش ذخایر بیمه شدگان و تأمین منابع لازم برای ایفای حمایت ها و تعهدات بلندمدت و کوتاه مدت خود می باشد.

شستا

سازمان بین المللی تأمین اجتماعی (ISSA) در چارچوب های هدایتی خود برای پایداری صندوقهای تأمین اجتماعی توجه به موضوع سرمایه گذاری را برای تمام صندوقهای مزبور امری ضروری می داند تا این صندوق ها درگذر زمان بتوانند ارزش دارائی ها و منابع خود را حفظ و صیانت نمایند. به همین منظور شرکت سرمایه گذاری تأمین اجتماعی ( شستا ) بعنوان یک مجموعه تخصصی در امر سرمایه گذاری در تاریخ ۱۳۶۵/۰۱/۰۶ بصورت یک شرکت سهامی خاص با سرمایه اولیه ۲۰ میلیارد ریال تأسیس گردید.

هدف اصلی شستا مدیریت کارآمد منابع مالی تخصیص یافته با رویکرد سودآوری و ارزش افزوده حداکثری در بازارهای سرمایه داخلی و خارجی از طریق فعالیت های تولید
هدف اصلی شستا مدیریت کارآمد منابع مالی تخصیص یافته با رویکرد سودآوری و ارزش افزوده حداکثری در بازارهای سرمایه داخلی و خارجی از طریق فعالیت های تولیدی، خدماتی و بازرگانی می‌باشد. امروز پس از گذشت بیش از ۳ دهه فعالیت مستمر ، شستا به یکی از شرکت‌های بزرگ اقتصادی در سطح خاورمیانه تبدیل شده است و با تدوین چشم انداز و افق های آرمانی خود و برنامه ریزی استراتژیک می رود تا در آینده ای نه چندان دور به یک بنگاه اقتصادی تراز اول در سطح جهانی تبدیل شود.

موضوع فعالیت شستا

موضوع فعالیت شرکت سرمایه گذاری تأمین اجتماعی (شستا)، سرمایه گذاری و مشارکت در فعالیت های اقتصادی و بازرگانی اعم از فعالیت تولیدی، بازرگانی، خدماتی(مالی، مدیریتی و…) و تشکیل انواع شرکت‌ها به جهت نیل به اهداف شرکت به شرح زیر می‌باشد:

۱- خرید و فروش و پذیره نویسی سهام شرکت های تولیدی، بازرگانی و خدماتی پذیرفته شده در بورس و خارج از بورس. اولویت اجرای این بند برای شرکت های پذیرفته شده بورسی می‌باشد.

۲- مشارکت در شرکت های جدید به منظور تحقق اهداف شرکت به تنهایی و یا با مشارکت با سایر بنگاه های اقتصادی.

۳- خرید و فروش سهام و سرمایه گذاری در شرکت های خارجی.

۴- آماده سازی و ورود شرکت های سرمایه پذیر به بورس اوراق بهادار.

۵- خرید و فروش اموال منقول و انجام فعالیت های بازرگانی و تجاری.

۶- استفاده از تسهیلات مالی و اعتباری بانک ها و موسسات مالی و اعتباری داخلی و یا خارجی و یا تأسیس اینگونه موسسات

۷- اخذ نمایندگی از موسسات و شرکت‌های سرمایه گذاری معتبر داخلی و خارجی جهت تحقق اهداف و موضوع فعالیت شرکت.

۸- ایجاد شعب و نمایندگی داخلی و خارجی جهت تحقق اهداف و موضوع فعالیت شرکت.

۹- ارایه خدمات مشاور مالی و اقتصادی و سرمایه گذاری به اشخاص حقیقی و حقوقی معتبر داخلی و خارجی.

۱۰- انجام کلیه امور و فعالیت هایی که بطور مستقیم و یا غیر مستقیم برای تحقق اهداف و موضوع فعالیت شرکت لازم و مفید باشد و یا در جهت تحقق موضوع فعالیت شرکت ضرورت داشته باشد.

وبگردی

ارسال نظر

 
.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : شورای جهانی طلا اعلام کرده که قیمت‌های رکورد طلا، بازیافت فلزات گرانبها را به بالاترین سطح…

اخبار سلامت

سینما در سینما