سرمایه گذاران بخوانند

سود 25 درصدی یک از صندوق های سرمایه گذاری

مظنه بازارگردانی صندوق سرمایه‌گذاری اعتمادآفرین پارسیان از امروز تا پایان سال با نرخ مؤثر ۲۴/۳۶ درصد سالانه و بازدهی ۲۵ درصدی برای نگهداشت کل دوره، اعلام شد.

سود 25 درصدی یک از صندوق های سرمایه گذاری

به گزارش اقتصاد 100، شرکت تامین سرمایه لوتوس پارسیان به عنوان مدیر و بازارگردان صندوق قابل معامله اعتمادآفرین پارسیان، مظنه خرید بازارگردان تا پایان سال جاری را با نرخ مؤثر 24/36 درصد سالانه (معادل نرخ اسمی 22 درصد سالانه ) اعلام کرد.

براساس این گزارش همچنین در صورت خرید واحدهای سرمایه‌گذاری از اول آذر و نگهداشت سرمایه تا پایان سال، نرخ مؤثر 25 درصدی (معادل 22.5 درصد اسمی سالانه) نصیب سرمایه‌گذار خواهد شد.

صندوق سرمایه‌گذاری اعتماد آفرین پارسیان که با نماد "اعتماد" در فرابورس ایران معامله می‌شود، اولین صندوق قابل معامله (ETF) با درآمد ثابت در بازار سرمایه است که سال 93 به ابتکار تامین سرمایه لوتوس پارسیان طراحی و تاسیس شد و از اردیبهشت 94 در بازار فعالیت دارد.

عملکرد مطلوبِ صندوق اعتماد از زمان تاسیس منجر به استقبال چشمگیر فعالان بازار از این نماد شد و این صندوق را در گروه پرمعامله‌ترین نمادهای فرابورس در گزارش‌های روزانه این بازار قرار داد.

توان بازخرید روزانه بازارگردان تحت هر شرایطی حتی در مبالغ بالا از جمله نکات حایز اهمیت این صندوق است که نقدشوندگی بالایی برای سرمایه‌گذاران ایجاد کرده و در کنار بازدهی مطلوب و بدون ریسک، باعث افزایش جذابیت سرمایه‌گذاری شده است. از این‌رو حتی سرمایه‌گذاران حقوقی می‌توانند با آسودگی خاطر از نقدشوندگی سریع، مبالغ بالا در این صندوق سرمایه‌گذاری کرده و دارایی خود را از این طریق بدون ریسک مدیریت کنند.

صندوق اعتمادآفرین پارسیان تقسیم سود دوره‌ای ندارد و سود سرمایه‌گذار از رشد قیمت هر واحد به دست می‌آید. این صندوق علاوه بر آنکه می‌تواند برای عموم سرمایه‌گذاران به عنوان یک گزینه سرمایه‌گذاری امن و جذاب مطرح باشد، فرصت بسیار مناسبی است برای سرمایه‌گذارانی که در بازار سهام فعالیت دارند و از طریق کارگزاری‌ها اقدام به خرید و فروش سهام به صورت مستقیم می‌کنند. چرا که در دوره‌های نزولی بازار به سادگی می‌توانند سرمایه را از سهام پر ریسک خارج کرده و در "اعتماد" سرمایه‌گذاری کنند و علاوه بر جلوگیری از کاهش ارزش سرمایه با رشد ارزش واحدهای سرمایه‌گذاری این صندوق درآمد ثابت شناسایی کنند.  

برای سرمایه‌گذاری در این صندوق لازم است کد بورسی داشته و از طریق سیستم معاملات کارگزاری‌ها اقدام به معامله واحدهای صندوق در نماد "اعتماد" شود. حداقل واحد قابل خریداری برای ورود به این صندوق 10 واحد است اما با توجه به الزامات سازمان بورس، حداقل معامله آنلاین 500 هزار تومان است.

 

وبگردی

ارسال نظر

 
.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : موج کاهشی دلار، بازار طلا را عقب راند

اخبار سلامت

سینما در سینما