انتشار گزارش معرفی برنامه نوآوری و پژوهش اروپا «افق اروپا ۲۰۲۷»

اقتصاد ۱۰۰ - گزارشی از برنامه نوآوری و پژوهش اروپا «افق اروپا ۲۰۲۷»، توسط ستاد توسعه فناوری نانو و میکرو، تهیه و برای اطلاع و بهره‌برداری محققان، سیاستگذاران، متخصصان و شرکت‌های فناوری‌های نوین پیشرفته منتشر شده است.

انتشار گزارش معرفی برنامه نوآوری و پژوهش اروپا «افق اروپا ۲۰۲۷»

به گزارش گروه دانش و فناوری، برنامه افق اروپا یکی از برنامه‌های جامعی است که با تعریف پروژه‌های کلان فناورانه و لبه دانش، زمینه مشارکت کشورهای مختلف را ایجاد کرده است. از جمله مخاطبین این برنامه می‌توان به پژوهشگران و فناوران، دانشگاه‌ها و مؤسسات تحقیقاتی، نهادهای دولتی و عمومی و شرکت‌های کوچک و متوسط اشاره کرد.

برنامه‌های نوآوری و پژوهش اروپا از سال ۱۹۸۴ با هدف ابقاء اتحادیه اروپا در خط مقدم تحقیق و نوآوری در سراسر جهان در اروپا راه‌اندازی شده و سیاستگذاری کلان این اتحادیه در این حوزه را مشخص می‌کند.

ایجاد ارتباط مؤثر با مراکز علمی اروپا، ایجاد شبکه همکاری‌های بین‌المللی، بسترسازی برای مشارکت در انجام پروژه‌های کلان فناورانه و موضوعات تحقیقاتی پیشرفته و لبه دانش و همچنین انتقال دانش فنی و علمی از مزایای مشارکت در این برنامه برای محققان، فناوران و شرکت‌ها است. همچنین سیاستگذاران حوزه علم و فناوری با مطالعه و بررسی برنامه‌های نوآوری و پژوهش اروپا در مورد روند و چگونگی تعریف پروژه‌ها، نحوه داوری پروژه‌ها، ایجاد شبکه‌های همکاری‌های بین‌المللی و نحوه درگیر کردن ذینفعان مختلف می‌توانند کسب تجربه کنند.

با توجه به مزیت‌های پروژه‌های بین‌المللی و همچنین تجربیات موفق قبلی تعدادی از محققان کشورمان در برنامه‌های افق اروپا، گزارشی از برنامه نوآوری و پژوهش اروپا «افق اروپا ۲۰۲۷» تهیه و برای اطلاع و بهره‌برداری محققان، سیاستگذاران، متخصصان و شرکت‌های فناوری‌های نوین پیشرفته منتشر شده است.

در این گزارش ماموریت‌های کلیدی افق ۲۰۲۷ شامل «سازگاری با تغییرات آب ‌و هوایی شامل تحولات اجتماعی»، «اقلیم و شهرهای هوشمند»، «سرطان»، «سلامت خاک و غذا» و «بازیابی و سلامت اقیانوس‌ها، دریاها و آب‌های ساحلی و داخلی» و نحوه مشارکت و فرآیندهای پیشبرد پروژه‌ها معرفی شده است. میزان بودجه مصوب برای برنامه افق ۲۰۲۷، ۹۵.۵ میلیارد یورو است که نسبت به دوره‌های قبل افزایش قابل توجهی داشته است. تشکیل شورای نوآوری اروپا یکی از ابتکارات افق ۲۰۲۷ است که حمایت ویژه‌ای برای رشد شرکت‌های کوچک و متوسط در نظر گرفته است.

علاوه بر کشورهای عضو اتحادیه اروپا امکان حضور سایر کشورهای غیر اتحادیه هم در پروژه‌ها وجود دارد، جالب توجه است برخی کشورها مانند ترکیه، پاکستان و هند نقش خیلی فعالی در پروژه‌ها و برنامه‌های قبلی افق اروپا داشته‌اند و تا کنون موفق به جذب بودجه‌های ده‌ها میلیون دلاری شده‌اند.

انتهای پیام

 

منبع : ايسنا

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما عملکرد تیم اقتصادی دولت آقای رئیسی تاکنون چگونه بوده است؟

.

طلا و جواهر اقتصاد 100: یک کارشناس اقتصادی گفت: بر اساس قانون مالیات بر عایدی سرمایه اشخاص تجاری صاحبان مشاغل بابت…

اخبار سلامت

سینما در سینما