تغییر نسل شرکت‌های دانش‌بنیان تولید فناوری به نسل ایفای نقش در اقتصاد کشور

اقتصاد ۱۰۰ - معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهوری گفت: نسل شرکت‌های دانش‌بنیان کشور از تولیدکنندگان فناوری به نسل شرکت‌های مؤثر در اقتصاد تغییر یافته‌ است؛ از این رو جنس حمایت ما از این شرکت‌ها متفاوت شده و به دنبال توسعه صادرات محصولات آنها هستیم.

تغییر نسل شرکت‌های دانش‌بنیان تولید فناوری به نسل ایفای نقش در اقتصاد کشور

به گزارش گروه دانش و فناوری، با حضور روح الله دهقانی فیروزآبادی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهوری از خط تولید داروی آلتپلاز یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان رونمایی شد. 

دکتر روح الله دهقانی فیروز آبادی در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران، گفت: به لطف زحمات محققان که در سال‌های گذشته کشیدند و برنامه‌ریزی‌های انجام شده، حوزه سلامت و دارو و به طور خاص حوزه زیست‌فناوری مورد توجه ویژه‌ قرار گرفته، به گونه‌ای که هر ساله شاهد عرضه دستاوردهای خوبی در کشور هستیم.

وی ادامه داد: امروز که در این شرکت حضور یافتیم، یک داروی بسیار خاص با کارکردهای خاص برای درمان سکته‌های مغزی ایسکمیک حا تولید شده است.

دهقانی فیروزآبادی با بیان اینکه تاکنون تولید این محصول دارویی در انحصار یک شرکت امریکایی بوده است، یادآور شد:  این دارو با نام «آلتپلاز» در این شرکت به تولید رسید. بازار این دارو در کشور تاکنون از طریق واردات تامین می‌شده است و با این اقدام علاوه بر تامین داخل،  می‌توانیم خط صادرات آن را نیز ایجاد کنیم.

دهقانی فیروزآبادی با بیان اینکه خط تولید این دارو با دانش فنی به‌روز است، خاطر نشان کرد: امیدواریم این شرکت در همین مسیر ۴ تا ۵ محصول دیگر را به تولید برساند.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری با اشاره به حمایت‌های این‌ معاونت از شرکت‌های دانش‌بنیان، خاطرنشان کرد: نسل شرکت‌های دانش‌بنیان کشور از تولیدکنندگان فناوری به نسل شرکت‌های مؤثر در اقتصاد تغییر یافته‌ است؛ از این رو شاهدیم شرکت‌های دانش‌بنیان که در ۱۰ تا ۲۰ سال گذشته بیشتر درگیر توسعه فناوری، ایجاد محصول و نمونه اولیه و آزمون و خطا بودند، امروز تبدیل به صنایعی شدند که در اقتصاد سلامت، غذا، انرژی و سایر حوزه‌ها نقش‌آفرینی می‌کنند.

دهقانی فیروزآبادی اضافه کرد: از این رو با این تغییر پارادایم از سمت صرف توسعه فناوری به ایجاد اقتصاد و ثروت، جنس حمایت‌ها و برنامه‌ها نیز تغییر کرده است و از حمایت‌های گرنتی به تامین مالی‌های بزرگتر، کمک به اخذ مجوزها، بازارسازی در کشور و همچنین ایجاد بازارهای صادراتی تغییر یافته است.

انتهای پیام

منبع : ايسنا

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما چرا همسان‌سازی حقوق‌بازنشستگان تا کنون انجام نشده و وعده آینده داده می شود؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما