مدیرعامل تیک تاک پیرامون مسئله نشر اطلاعات نادرست با مقامات اروپایی دیدار می‌کند

اقتصاد ۱۰۰ - مدیرعامل تیک تاک این هفته به دیدار مقامات اتحادیه اروپا خواهد رفت تا درباره مسائلی مثل نشر اطلاعات نادرست و حفاظت از داده‌ها صحبت کند.

مدیرعامل تیک تاک پیرامون مسئله نشر اطلاعات نادرست با مقامات اروپایی دیدار می‌کند

به گزارش گروه دانش و فناوری، «شو زی چو»، مدیرعامل شرکت تیک‌تاک، به بروکسل می‌رود تا دوشنبه و سه‌شنبه این هفته با مسئولان اتحادیه اروپا درباره موضوعاتی ازجمله محافظت از اطلاعات کاربران و نشر اطلاعات نادرست گفت‌وگو کند.

به گزارش بلومبرگ، سخنگوی تیک تاک تأیید کرده است که شو زی چو دوشنبه و سه‌شنبه هفته جاری با مسئولان کمیسیون اروپا ازجمله «ورا یورووا»، معاون رئیس، «دیدیه ریندرز»، کمیسر دادگستری، و «تیری برتون»، کمیسیون بازار داخلی این اتحادیه، دیدار خواهد کرد. طبق تقویم عمومی یورووا، او ظاهراً قرار است با مدیر جهانی هماهنگی با دولت‌ها از توییتر نیز جلسه داشته باشد.

جلسه مهم مدیرعامل تیک تاک با مسئولان اتحادیه اروپا

این نخستین‌بار است که مقامات اتحادیه اروپا پس از ممنوع‌کردن استفاده از تیک تاک توسط مسئولان دولتی با مدیر این شرکت دیدار خواهند داشت. انتظار می‌رود که در این جلسه درباره موضوعاتی نظیر پروژه Clover صحبت شود. طبق این پروژه، داده‌های شخصی کاربران تیک تاک در اتحادیه اروپا باید تحت نظر یک مرجع شخص ثالث قرار بگیرند. منابع آگاه می‌گویند این اتفاق با توجه به انتخابات پارلمان اروپا که برای سال 2024 در پیش است، اهمیت زیادی دارد.

افزون‌براین، پیش‌بینی می‌شود که در این دیدار پیرامون قوانین رقابت جدید اتحادیه اروپا بحث شود. طبق این قوانین، شرکت بایت‌دنس، مالک تیک تاک، به‌عنوان یک دروازه‌دار (Gatekeeper) شناخته شده است. بنابراین احتمالاً باید تغییراتی را در سازوکارهای خود اعمال کند.

تیک تاک در یک سال اخیر چالش‌های زیادی را در کشورهای مختلف پشت‌سر گذاشته است. این شرکت پس از مواجهه با ممنوعیت‌های گوناگون، چندی قبل از سرمایه‌گذاری 1.3 میلیارد دلاری برای احداث سه مرکز داده در ایرلند و دانمارک خبر داد تا داده‌های کاربران اروپایی را به خاک این قاره منتقل کند.

این شرکت همچنین در اواخر شهریورماه، از سوی رگولاتور ایرلند به پرداخت 345 میلیون یورو جریمه بابت عدم مدیریت صحیح داده‌های کودکان محکوم شد. حالا باید ببینیم که خروجی دیدار مدیرعامل این شرکت و مدیران اتحادیه اروپا چه خواهد بود.

انتهای پیام
منبع : دیجیاتو

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

با واردات خودرو خارجی دست دوم موافقید؟

.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : عضو اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه اصلاح قیمت‌ها در بازار طلا و سکه طبیعی بود از…

اخبار سلامت

سینما در سینما