ممنوعیت استفاده از تیک تاک بر روی دستگاه های دولتی در انگلیس

اقتصاد ۱۰۰ - به دنبال تصمیم اخیر ایالات متحده، کانادا، بلژیک و کمیسیون اروپا، انگلیس نیز روز گذشته به‌ دلیل نگرانی‌های امنیتی، استفاده از تیک تاک را برای کارکنان دولت ممنوع کرد.

ممنوعیت استفاده از تیک تاک بر روی دستگاه های دولتی در انگلیس

به گزارش گروه دانش و فناوری به نقل از سخت افزارمگ ،نرم‌افزار تیک‌تاک با قابلیت‌هایی مثل ضبط، ویرایش و اشتراک‌گذاری موسیقی ویدئوهای کوتاه، در بین کاربران سراسر جهان بسیاری محبوب شده است. در حال حاضر و در مقایسه با سایر شبکه‌های اجتماعی، کاربران زمان بیشتری را در این برنامه سپری می‌کنند. جالب است بدانید که براساس گزارشی جدید، کاربران تیک‌تاک به طور متوسط 29 ساعت در ماه را صرف این برنامه می‌کنند. این برنامه رسانه اجتماعی هم‌اکنون بیش از 1 میلیارد کاربر فعال در سراسر جهان دارد. بیش از 100 میلیون نفر از کاربران این نرم‌افزار در ایالات متحده هستند.

ممنوعیت تیک تاک انگلیس

الیور داودن، معاون نخست وزیر انگلیس درباره ممنوعیت جدید گفت:

امنیت اطلاعات حساس دولتی در اولویت قرار دارد. بنابراین امروز این برنامه را در دستگاه‌های دولتی ممنوع کردیم و استفاده از سایر برنامه‌هایی که داده‌های کاربران را استخراج می‌کنند نیز تحت بررسی قرار خواهیم داد.

او اضافه کرد که محدودکردن استفاده از تیک‌تاک در دستگاه‌های دولتی اقدامی محتاطانه و متناسب با توصیه‌های کارشناسان امنیت سایبری است. ییانیه داودن نشان می‌دهد که سایر برنامه‌ها نیز در دست بررسی هستند و ممنوعیت تیک‌تاک احتمالا فقط شروع کار است.

مرورگر درون‌برنامه‌ای برنامه تیک‌تاک در سایت‌های خارجی از جاوا اسکریپت استفاده می‌کند و از این طریق می‌تواند تمام داده‌های تایپ‌شده کاربران، از جمله رمز عبور و شماره کارت اعتباری را ردیابی و همه فعالیت‌های کاربر در سایت را بررسی کند. همین امر موجب نگرانی بسیاری از شرکت‌های غربی می‌شود. این ماجرا تا آنجا ادامه دارد که بسیاری از کشور‌های غربی از جمله آمریکا تیک‌تاک را به مواردی مثل همکاری با دولت چین و انتقال اطلاعات کاربران به مقامات این کشور متهم می‌کنند.

ممنوعیت استفاده از تیک تاک در انگلیس فعلا فقط شامل دستگاه‌های دولتی می‌شود که با اطلاعات حساس در ارتباط هستند. بنابراین کارمندان دولتی کماکان می‌توانند تیک‌تاک را روی تلفن‌های هوشمند شخصی خود نصب کنند.

یکی از سخنگویان این نرم‌افزار رسانه اجتماعی توضیح داد که شرکت تیک‌تاک در تلاش است دولت انگلیس را متقاعد کند. زیرا به‌ نظر می‌رسد که این ممنوعیت از اشتباهی اساسی ریشه می‌گیرد و برگرفته از ژئوپلیتیکی گسترده‌تر است که کاربران تیک‌تاک و بریتانیا هیچ نقشی در آن ندارند.

انتهای پیام

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما