اپل در حال کار بر روی بروزرسانی‌های زبان طبیعی برای سیری است

اقتصاد ۱۰۰ - اپل به فکر ایجاد تغییراتی برای برنامه اپل تی وی افتاده است که می‌تواند در آینده به تمامی دستگاه‌های این شرکت گسترش یابد.

اپل در حال کار بر روی بروزرسانی‌های زبان طبیعی برای سیری است

به گزارش گروه دانش و فناوری به نقل از جی اس ام ، با توجه به جزییات گزارش 9to5Mac که در آخرین نسخه‌های بتای tvOS 16.4 و macOS Ventura 13.3 دیده شده، به نظر میرسد اپل در حال کار بر روی نوعی بروزرسانی زبان طبیعی برای سیری در اپل تی وی همراه با تغییرات رابط کاربری در برنامه macOS TV است.

اطلاعات به دست آمده از نسخه بتای tvOS 16.4 حاکی از آن است که اپل چارچوب «نسل طبیعی زبان سیری» را احتمالا برای تقویت قابلیت‌های زبان طبیعی این دستیار شخصی، توسعه داده است. به گزارش 9to5Mac اپل از زبان طبیعی برای گفتن جوک توسط سیری استفاده می‌کند، اما از آنجایی که این قابلیت در آیفون و سایر دستگاه‌ها وجود دارد، کاملا مشخص نیست که دقیقا چه چیزی تغییر کرده است. این نشریه توضیح داده:

در آخرین نسخه بتای tvOS 16.4، اپل چارچوب جدیدی را برای قابلیت‌های «Siri Natural Language Generation» فعال کرده است. همانطور که در حال حاضر هم دیده‌ایم، اپل فقط از تولید زبان طبیعی برای گفتن جوک با سیری در اپل تی وی استفاده می‌کند. این شرکت در حال آزمایش این است که چگونه می‌توان از تولید زبان برای تایمرها نیز استفاده کرد.

به نظر می‌رسد چارچوب بروزرسانی شده تولید زبان طبیعی، محدود به tvOS 16.4 است و در حال حاضر اطلاعات کمی در مورد آن وجود دارد، اما 9to5Mac نشان داده که کدهای مشابه (و فعال نشده) در iOS، iPadOS، HomePod OS و macOS گنجانده شده است و ویژگی‌هایی که اپل روی آن کار می‌کند، می‌تواند در آینده به همه دستگاه‌های این شرکت نیز راه یابد.

هیچ نشانه‌ای مبنی بر اینکه هرگونه بهبود زبان طبیعی برای سیری، تلاشی از سوی اپل برای رقابت با گوگل، مایکروسافت و دیگر شرکت‌ها در ربات‌های چت تقویت شده با هوش مصنوعی باشد وجود ندارد، اما به نظر می‌رسد که اپل ممکن است با شروع توسعه tvOS 16.4 برنامه‌ای برای تقویت قابلیت‌های سیری داشته باشد.

به طور جداگانه نسخه مخفی برنامه اپل تی وی برای مک در آخرین نسخه بتای macOS Ventura 13.3 طراحی جدیدی را نشان می‌دهد. یک نوار کناری اضافه شده برای ناوبری نیز وجود دارد که برنامه اپل تی وی را برای مک با نسخه‌ای برای آیپد مطابقت دهد.

نوار کناری دسترسی آسان‌تری به عملکردهای مختلف برنامه تلویزیون، از جمله اپل تی وی، Watch Now،‌ کتابخانه، نمایشگاه و فیلم‌های تلویزیونی قابل خرید و غیره را آسان‌تر می‌کند. جدا از نوار کناری، موارد دیگر در این رابط کاربری شبیه برنامه تلویزیون فعلی است.

شایان ذکر است که نسخه به روز شده برنامه تلویزیون در نسخه بتای macOS 13.3 فعلی پیاده‌سازی نشده است، بنابراین می‌توان آن را در نسخه بتای آینده اضافه کرد یا اپل می‌تواند آن را برای بروزرسانی نرم افزار بعدی ذخیره کند.

انتهای پیام

 

منبع : جی اس ام

وبگردی

ارسال نظر

 
.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : برای خرید طلا چند انتخاب دارید؛ خرید زیورآلات طلا مانند النگو، گردنبند و...، خرید سکه، خرید…

اخبار سلامت

سینما در سینما

باز