تصویب لایحه ممنوعیت استفاده از تیک تاک در دستگاه‌ های دولتی آمریکا

مجلس سنای آمریکا روز چهارشنبه لایحه ای را برای ممنوعیت استفاده از تیک تاک در دستگاه‌های دولتی ایالات متحده تصویب کرد.

تصویب لایحه ممنوعیت استفاده از تیک تاک در دستگاه‌ های دولتی آمریکا

به گزارش گروه دانش و فناوری اقتصاد ۱۰۰ و به نقل از سخت افزارمگ،این اقدام برای محدودکردن خطرات امنیتی اطلاعاتی ناشی از این برنامه طراحی شده است. درواقع، دولت آمریکا عقیده دارد که تیک تاک باعث نفوذ چین در دستگاه‌های دولتی می‌شود.

در رأی‌گیری مجلس سنا لایحه ممنوعیت تیک تاک در دستگاه‌های دولتی به اتفاق آرا تصویب شد. این لایحه‌ که توسط جاش هاولی، سناتور جمهوری‌خواه میسوری تهیه شده‌بود.

این اقدام آخرین تلاش قانونگذاران علیه سرویس انتشار ویدئوی کوتاهی را که بین بیش از یک میلیارد کاربر در سراسر جهان محبوب شده‌است، نشان می‌دهد. چین نفوذ قابل توجهی در بایت‌دنس، شرکت مادر تیک تاک، دارد. بنابراین، مقامات ایالات متحد واهمه دارند داده‌هایی که تیک تاک از کاربران آمریکایی جمع‌آوری می‌کند به دست دولت چین بیفتد.

لایحه دیگری نیز در رابطه با تیک‌تاک سال گذشته توسط کن باک، نماینده جمهوریخواه کلرادو در مجلس نمایندگان ارائه شد. البته، آن لایحه هنوز به تصویب اعضای کمیته‌ی نظارت مجلس نمایندگان آمریکا نرسیده است.

نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان، روز پنجشنبه اعلام کرد که با توجه به تصویب لایحه تیک‌تاک در سنا هنوز مشخص نیست که مجلس آن را تصویب خواهد کرد یا خیر. او اضافه کرد که قانونگذاران در حال رایزنی با مقامات کاخ سفید در مورد برخی در اصلاحات در این لایحه هستند.

سخنگوی تیک‌تاک در بیانیه‌ای گفت: یک بار دیگر، سناتور هالی قانونی را مطرح کرده است که استفاده از تیک تاک را در دستگاه‌های دولتی ممنوع می‌کند. این طرح که هیچ تأثیری روی بهبود منافع امنیت ملی آمریکا نخواهد داشت. ما امیدواریم که او به جای ادامه دادن به این مسیر، از دولت بخواهد که سراغ طرح دیگری که نگرانی‌هایش را رفع می‌کند، برود.

لایحه ممنوعیت تیک تاک

ظاهراً آخرین اقدام قانونگذاران در حالی صورت می‌گیرد که تیک‌تاک و دولت ایالات متحده در حال مذاکره بر سر معامله‌ای هستند که ممکن است به این برنامه اجازه دهد که در آمریکا به فعالیت خود ادامه دهد. تیک‌تاک سال‌ها پشت درهای بسته با کمیته‌ی سرمایه‌گذاری خارجی ایالات متحده مذاکره کرده اما هنوز به نتیجه‌ی مشخصی نرسیده‌است.

برخی از قانونگذاران از عدم پیشرفت آشکار در این مذاکرات ابراز ناامیدی کرده‌اند. پس از رأی‌گیری روز چهارشنبه، سناتور دموکرات ویرجینیا، مارک وارنر، منتقد سرسخت تیک‌تاک، در مورد این روند گفت: صبر من رو به اتمام است.

روز سه‌شنبه، قانون‌گذاران آمریکایی به رهبری سناتور جمهوری‌خواه فلوریدا، مارکو روبیو، لایحه‌ی جدیدی برای ممنوعیت کامل تیک تاک در ایالات متحده پیشنهاد کردند. علاوبراین، آنها در تلاش برای مسدودکردن اپلیکیشن‌هایی هستند که ممکن است به‌طور اساسی، تحت نفوذ کشورهای چین، روسیه، ایران، کره‌ی شمالی، کوبا و ونزوئلا باشند. در معرفی این لایحه، روبیو همچنین به نوعی ناامیدی اشاره کرد و گفت که دولت فدرال هنوز اقدامی جدی در این زمینه انجام نداده است.

اما چندین سناتور، از جمله وارنر و هاولی، پیشنهاد روبیو را تایید نکردند. روز پنجشنبه، هاولی گفت اینکه دولت ایالات متحده و تیک‌تاک به توافقی برای حفاظت از داده‌های کاربران آمریکایی دست یابند، قدم مثبتی خواهد بود. هاولی گفت: اما اگر این اتفاق نیفتد، ما باید به فکر اقدامات سختگیرانه‌تری باشیم.

در دو هفته گذشته، حداقل هفت ایالت از جمله آلاباما، مریلند، اوکلاهما، کارولینای جنوبی، داکوتای جنوبی، یوتا و تگزاس اعلام کردند که کارکنان را از استفاده از تیک تاک در دستگاه‌های دولتی منع می‌کنند. (ایالت نبراسکا، استفاده از تیک‌تاک دردستگاه‌های دولتی را از سال 2020 ممنوع کرد)

برخی از سازمان های دولتی ایالات متحده به طور مستقل اقداماتی را برای محدود کردن استفاده از تیک‌تاک در بین کارمندان خود انجام داده‌اند. در حال‌حاضر، ارتش ایالات متحده، وزارت امور خارجه و وزارت امنیت داخلی این برنامه را برای دستگاه‌های دولتی محدود کرده‌اند. اما لایحه روز چهارشنبه برای کل نیروی کار فدرال اعمال خواهد شد.

 

وبگردی

ارسال نظر

 
.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : برای خرید طلا چند انتخاب دارید؛ خرید زیورآلات طلا مانند النگو، گردنبند و...، خرید سکه، خرید…

اخبار سلامت

سینما در سینما

باز