چین برای استفاده از فناوری تشخیص چهره قوانین جدیدی وضع می‌کند

اقتصاد ۱۰۰ - سازمان تنظیم مقررات فضای سایبری این کشور پیش‌نویس قوانین جدیدی را برای نظارت بر فناوری تشخیص چهره تهیه کرده است.

چین برای استفاده از فناوری تشخیص چهره قوانین جدیدی وضع می‌کند

به گزارش گروه دانش و فناوری، به‌دنبال نگرانی‌‌ افکار عمومی در مورد فناوری تشخیص چهره در چین، سازمان تنظیم مقررات فضای سایبری این کشور پیش‌نویس قوانین جدیدی را برای نظارت بر این حوزه تهیه کرده است.

این سازمان موسوم به CAC اعلام کرد فناوری تشخیص چهره لازم است تنها در زمان‌های خاص و برای دستیابی به اهداف خاص مورد استفاده قرار گیرد و برای رعایت حقوق مردم چین، این نهاد در نظر دارد قوانین جدیدی را برای استفاده از این فناوری تبیین کند. درنتیجه اقدامات سخت‌گیرانه‌ای برای استفاده از فناوری تشخیص چهره موردتوجه قرار می‌گیرد تا نگرانی مردم به حداقل برسد.

وضع قوانین جدید برای استفاده از فناوری تشخیص چهره در چین

روش‌های تشخیص هویت  بیومتریک  در چین نیز مانند بسیاری از کشورها به‌کار برده می‌شود. اما برخی ادعا می‌کنند این روند در چین از حد معمول بیشتر است و باید نظارت درستی روی آن وجود داشته باشد. در سال ۲۰۲۰، برخی رسانه‌های محلی چینی اعلام کردند که در برخی مکان‌های عمومی حتی برای استفاده از دستمال کاغذی از سیستم‌های تشخیص چهره استفاده می‌شود و همین مسئله باعث نگرانی‌های بسیاری در افکار عمومی شد.

اکنون سازمان تنظیم مقررات فضای سایبری این کشور با هدف کاهش نگرانی‌های عموم مردم چین در استفاده بی‌رویه از فناوری تشخیص چهره، پیش‌نویس قوانین جدیدی را تهیه کرده است. براساس این پیش‌نویس، دستگاه‌های ثبت تصویر و شناسایی افراد نباید در برخی مکان‌ها ازجمله در اتاق‌های رختکن، حمام، سرویس بهداشتی و برخی مکان‌های عمومی که ناقض حفظ حریم شخصی افراد است، به‌کار گرفته و نصب شوند.

این نهاد در نظر دارد تا با تبیین قوانین جدید، رضایت مردم چین را در جلب کند و نگرانی‌های مربوط به نقض حریم خصوصی را به حداقل برساند. این صنعت هر روز درحال توسعه است و بی‌شک وضع چنین قوانینی می‌تواند نتایج مثبتی به‌همراه داشته باشد.

انتهای پیام
منبع : دیجیاتو

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

با واردات خودرو خارجی دست دوم موافقید؟

.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : عضو اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه اصلاح قیمت‌ها در بازار طلا و سکه طبیعی بود از…

اخبار سلامت

سینما در سینما