چین قصد دارد با یک ماژول جدید، ایستگاه فضایی تیانگونگ را بزرگ‌تر کند

اقتصاد ۱۰۰ - آژانس فضایی چین برنامه‌هایش برای پرتاب یک ماژول جدید و میزبانی از فضانوردان بین‌المللی در ایستگاه فضایی نوپای خود را فاش کرد.

چین قصد دارد با یک ماژول جدید، ایستگاه فضایی تیانگونگ را بزرگ‌تر کند

به گزارش گروه دانش و فناوری و به نقل از دیجیاتو، ساخت ایستگاه فضایی  تیانگونگ  چین چند ماه گذشته به پایان رسیده بود، اما اکنون گفته می‌شود که این کشور برنامه‌های بزرگی برای گسترش پروژه مدار پایین زمین خود دارد.

رسانه‌های دولتی چین به‌تازگی گزارش دادند که مقامات این کشور در نمایشگاهی از برنامه‌های خود برای پرتاب یک ماژول جدید خبر دادند که قرار است به ایستگاه فضایی تیانگونگ اضافه شود. بنابراین ماژول جدیدی در کنار سه ماژولی که از قبل به ایستگاه فضایی T شکل متصل شده بودند، قرار خواهد گرفت تا شکل آن را به یک صلیب تبدیل کند.

چین قصد دارد این ماژول چند منظوره را به شش پورت اتصال مجهز کند تا فضاپیماهای بیشتری بتوانند به ایستگاه فضایی متصل شوند. چین قبلا ادعا کرده بود که قصد دارد به گردشگران فضایی اجازه دهد تا از تیانگونگ بازدید کنند، بنابراین وجود این ماژول برای برنامه‌های فضایی آن مفید خواهد بود.

حضور فضانوردان بین‌المللی در ایستگاه فضایی تیانگونگ

برنامه فضایی چین

مقامات چینی همچنین برنامه‌هایی را برای آغاز میزبانی از فضانوردان بین‌المللی در تیانگونگ اعلام کردند. «چن شانگوانگ»، معاون طراح برنامه پروازهای فضایی انسانی چین، به خبرنگاران گفت:

«ما در آستانه انتخاب فضانوردان بین‌المللی برای ارسال به ایستگاه فضایی خود و انجام آزمایش‌های علمی با همدیگر هستیم.»

در آبان‌ماه، چین سومین ماژول ایستگاه خود با نام Mengtian (رویای بهشت) را پرتاب کرد تا ساختار T شکل تیانگونگ در مدار پایین زمین تکمیل شود. اولین ماژول ایستگاه فضایی، با نام Tianhe در اردیبهشت سال گذشته پرتاب شده بود و Wentian به عنوان دومین ماژول ایستگاه فضایی تیانگونگ در مرداد امسال به آن متصل شد. در حال حاضر، Tiangong تقریباً یک چهارم اندازه ایستگاه فضایی بین‌المللی است.

با توجه به اینکه تیانگونگ به‌عنوان پاسخ چین به ایستگاه فضایی بین‌المللی به فضا پرتاب شده است، حضور فضانوردانی از کشورهای مختلف در آن، می‌تواند بخشی از طرح چین برای تبدیل ایستگاه فضایی خود به یک مرکز بین‌المللی در مدار پایین زمین باشد.

انتهای پیام      
منبع : دیجیاتو

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما