iOS 17 به سلامت چشم شما کمک می‌کند

اقتصاد ۱۰۰ - این قابلیت که به تازگی کشف شده، در iPadOS 17 نیز گنجانده شده است.

iOS 17 به سلامت چشم شما کمک می‌کند

به گزارش گروه دانش و فناوری، iOS 17 و iPadOS 17 دارای یک ویژگی جدید هستند که «Screen Distance» نام دارد و می‌تواند زمانی که آیفون یا آیپد را برای مدت طولانی نزدیک به چشمان خود نگه دارید، به شما هشدار دهد. اپل می‌گوید که این ویژگی برای کمک به کاهش خطر نزدیک‌بینی  به خصوص در کودکان با تشویق آنها به عادت کردن به تماشای صحیح طراحی شده است و به طور کلی می‌تواند فشار وارده به چشم را کاهش دهد.

Screen Dsitance (فاصله از صفحه) را می‌توان در قسمت تنظیمات با رفتن به آدرس Screen Time > Screen Distance روشن کرد و در همه مدل های آیفون و آیپد پرو که دارای فیس آیدی هستند در دسترس است. این قابلیت از همان دوربین TrueDepth استفاده می‌کند که به فیس آیدی برای اندازه‌گیری فاصله بین صفحه نمایش و چشمان شما کمک می‌کند و یک هشدار تمام صفحه از کاربران می‌خواهد که پس از نزدیک نگه داشتن دستگاه به چشمان خود در فاصله حدود ۳۰ سانتی‌متری، آن را دورتر کنند.

هنگامی که این ویژگی فعال شود، کاربران در صورت لزوم اخطار «آیفون خیلی نزدیک است» را دریافت خواهند کرد. پس از اینکه آیفون به یک فاصله امن برگشت، یک علامت چک روی صفحه ظاهر می‌شود و کاربران می‌توانند برای ادامه روی دکمه «Continue» ضربه بزنند.

iOS 17 و iPadOS 17 پاییز امسال منتشر خواهند شد و در حال حاضر به صورت بتا برای کاربران دارای حساب توسعه دهندگان اپل در دسترس هستند. دستگاه‌های سازگار با ویژگی «Screen Distance» عبارتند از آیفون XS و مدل بالاتر از آن و مدل‌های ۱۱ اینچی و ۱۲٫۹ اینچی آیپد پرو که از سال ۲۰۱۸ به بعد عرضه شده‌اند. این قابلیت را می‌توانید در هر زمان که خاموش یا روشن کنید و محدودیتی در خصوص ندارد.

انتهای پیام

 

منبع : جی اس ام

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما عملکرد تیم اقتصادی دولت آقای رئیسی تاکنون چگونه بوده است؟

.

طلا و جواهر اقتصاد 100: یک کارشناس اقتصادی گفت: بر اساس قانون مالیات بر عایدی سرمایه اشخاص تجاری صاحبان مشاغل بابت…

اخبار سلامت

سینما در سینما