با روش جدید احراز هویت هدست ویژن پرو اپل و ویژگی‌های حریم خصوصی آن آشنا شوید

اقتصاد ۱۰۰ -حالا دیگر نیاز است که به غیر تاچ آیدی و فیس آیدی، «اپتیک آیدی» را هم بشناسیم و ببینیم که اپل با چه روش‌هایی اطلاعات محیط اطراف کاربران هدست خود را امن نگه می‌دارد.

با روش جدید احراز هویت هدست ویژن پرو اپل و ویژگی‌های حریم خصوصی آن آشنا شوید

به گزارش گروه دانش و فناوری،هدست ویژن پرو که اپل در WWDC امسال معرفی کرد، دارای یک روش احراز هویت بیومتریک منحصر به فرد است که برای اولین بار از اسکن عنبیه چشم (Optic ID) استفاده می‌کند. در این روش از دوربین‌های موجود در هدست برای اسکن چشم استفاده می‌شود، دقیقا به مانند فیس آیدی که چهره را اسکن می‌کند.

در واقع ساز و کار روش احراز هویت در هدست اپل تقریبا با فیس آیدی یکسان است، اما از طرح منحصر به فرد عنبیه چشم یک فرد برای تایید هویت او استفاده می‌کند.

از اپتیک آیدی می‌توان برای باز کردن قفل هدست، تایید خرید و باز کردن قفل رمزهای عبور، درست به مانند فیس آیدی و تاچ آیدی استفاده کرد. لازم به ذکر است که داده‌های اپتیک آیدی رمزگذاری می شوند، روی دستگاه باقی می‌مانند و در پردازنده Secture Enclave ذخیره می‌شوند، بنابراین اپل یا توسعه دهندگان شخص ثالث هرگز نمی‌توانند به این اطلاعات دسترسی داشته باشند.

این هدست علاوه بر اپتیک آیدی، دارای ویژگی‌های حریم خصوصی متعددی است. هنگامی که از دوربین روی دستگاه برای ضبط ویدیوی سه بعدی استفاده می‌شود، یک نشانگر بصری وجود دارد و تمام ورودی‌های چشم ایزوله می‌شود، بنابراین برنامه‌ها و وب سایت‌ها قادر به این نیستند که تشخیص دهند شما به کجا نگاه می‌کنید. داده‌های دوربین در سطح سیستم پردازش می‌شوند، بنابراین اپلیکیشن‌ها نیز قادر به دیدن محیط اطراف شما از طریق دوربین‌های دستگاه نخواهند بود.

به نظر می‌رسد که اپل به مانند تمامی دستگاه‌های دیگرش، هدست ویژن پرو را هم با بالاترین سطح امنیتی ممکن ارایه داده است، اما بدون شک در طول زمان و طی استفاده از این محصول، ممکن است باگ‌هایی کشف شود که لازم به برطرف کردن آنها باشد.

انتهای پیام

 

منبع : جی اس ام

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما چرا همسان‌سازی حقوق‌بازنشستگان تا کنون انجام نشده و وعده آینده داده می شود؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما