سری گلکسی واچ یک قابلیت بسیار کاربردی را دریافت خواهد کرد

اقتصاد ۱۰۰ - ویژگی هشدار آریتمی قلب همراه با سری گلکسی واچ ۶ در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت.

سری گلکسی واچ یک قابلیت بسیار کاربردی را دریافت خواهد کرد

به گزارش گروه دانش و فناوری، سامسونگ دیروز به طور رسمی اعلام کرد که قابلیت هشدار ضربان غیر طبیعی قلب (آریتمی) همراه با نسل جدید ساعت‌های هوشمند این برند یعنی سری گلکسی واچ ۶ عرضه خواهد شد. پس از آن، این ویژگی برای مدل‌های قدیمی‌تر شامل سری گلکسی واچ ۵ و گلکسی واچ ۴ نیز در دسترس قرار خواهد گرفت. ویژگی هشدار ضربان غیرطبیعی قلب با اپلیکیشن Health Monitor سامسونگ معرفی خواهد شد و در معیارهای اندازه‌گیری ECG (تست نوار قلب)‌ مورد استفاده قرار خواهد گرفت. 

با توجه به آن که برنامه Health Monitor تنها با گوشی‌های سامسونگی سازگار است، امکان دارد ویژگی هشدار آریتمی قلب نیز برای کاربران سامسونگ عرضه شود. البته این موضوع هنوز به طور رسمی تایید نشده است و باید منتظر اعلام رسمی غول فناوری کره جنوبی باشیم. به علاوه، این قابلیت برجسته برای کارکرد دقیق به پایشگر ضربان قلب پیوسته نیاز خواهد داشت. 

قابلیت هشدار ضربان غیرطبیعی قلب تنها قادر به شناسایی بیماری فیبریلاسیون دهلیزی (AFib) است و نمی‌تواند تشخیص دقیق پزشکی را در اختیار کاربر قرار دهد. بیماری فیبریلاسیون دهلیزی باعث ضربان نامنظم قلب می‌شود و در صورت عدم درمان  باعث افزایش احتمال نارسایی قلبی و سکته مغزی می‌شود.

سامسونگ اعلام کرده است که قابلیت جدید گلکسی واچ به هیچ عنوان جانشینی برای پزشک به شمار نمی‌رود و تنها برای شناسایی بیماری و تشویق کاربر برای مراجعه به مراکز درمانی کاربرد دارد. ویژگی هشدار ضربان غیرطبیعی قلب همچنین در فواصل بین مراجعه کاربر به پزشک کنترل دقیقی بر ضربان قلب او خواهد داشت. 

در نهایت باید اشاره کرد که حدود ۷۰ کشور اپلیکیشن Health Monitor سامسونگ و قابلیت‌های تست نوار قلب گلکسی واچ را تایید کرده‌اند. از میان کشورهای تاییدکننده قابلیت هشدار ضربان غیرطبیعی قلب می‌توان به آمریکای شمالی، کره جنوبی، آرژانتین، هنگ کنگ، اندونزی و امارات متحده عربی را نام برد. انتظار می‌رود در آینده کشورهای بیشتری این قابلیت را به رسمیت بشناسند. 

انتهای پیام

منبع : جی اس ام

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

با واردات خودرو خارجی دست دوم موافقید؟

.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : عضو اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه اصلاح قیمت‌ها در بازار طلا و سکه طبیعی بود از…

اخبار سلامت

سینما در سینما