فرار به جلو با پیشنهاد گران کردن موبایل‌های بالای ۶۰۰ دلار توسط دبیر انجمن واردکنندگان موبایل

اقتصاد ۱۰۰ - در روزهایی که همه از ریزشی شدن قیمت موبایل زیر سایه کاهش نرخ ارز صحبت می‌کردند به نظر می‌رسد که قرار است منتظر افزایش ناگهانی قیمت‌ها در بازار موبایل به خصوص قیمت آیفون باشیم.

فرار به جلو با پیشنهاد گران کردن موبایل‌های بالای ۶۰۰ دلار توسط  دبیر انجمن واردکنندگان موبایل

به گزارش گروه دانش و فناوری،اخیرا دبیر انجمن واردکنندگان موبایل در گفت‌وگویی به طرحی برای افزایش تعرفه گمرکی واردات آیفون اشاره کرده است.

مهدی عبقری، به دولت پیشنهاد کرده است که همچون ترکیه از منافع واردات آیفون بهره‌مند شوند. وی در این‌باره گفته است: ««ما در جلسه کمیسیون اقتصادی دولت شرکت کردیم و طرحی پیشنهاد کردیم که طبق آن، تعرفه گمرکی واردات تجاری آیفون 25 درصد شود. با توجه به قانون بودجه مجلس، درصورت درصورت موافقت و ابلاغ این طرح ، تعرفه واردات مسافری آیفون نیز 50 درصد خواهد شد.»

البته باید اشاره کرد که این طرح درحال بررسی است و درصورت موافقت دولت، ابلاغ خواهد شد.

از سوی دیگر گفته می‌شود که قرار است تعرفه واردات تجاری تلفن‌های همراه بالای 600 دلار (فارغ از گوشی‌های اپل)، 2 برابر شده و به 30 درصد برسد؛ موضوعی که عبقری آن را رد کرده و شایعه خوانده است.

در هر صورت هنوز تکلیف این پیشنهاد مشخص نیست اما آنطور که برخی از فروشندگان می‌گویند اجرای این طرح می‌تواند باعث رشد قیمت‌ها در بازار موبایل شود و گوشی‌های گران‌قیمت بیشترین افزایش قیمت را شاهد خواهند بود. بنابراین نمی‌توان با توجه به نرخ ارز انتظار کاهشی شدن قیمت‌ها در این بازار را داشت.

انتهای پیام

 

منبع : جی اس ام

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما چرا همسان‌سازی حقوق‌بازنشستگان تا کنون انجام نشده و وعده آینده داده می شود؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما