اس اس دی GIGABYTE Aorus 10000 Gen5 – برای عاشقان سرعت

اقتصاد ۱۰۰ - یکی از اولین SSDها با رابط PCIe Gen5، اس اس دی GIGABYTE Aorus 10000 Gen5 بود که بهترین فناوری‌های ذخیره سازی ممکن را در خود جای داده است.

اس اس دی GIGABYTE Aorus 10000 Gen5 – برای عاشقان سرعت

به گزارش گروه دانش و فناوری،این مدل از 3D TLC NAND، کنترلر Phison E26 و کش LPDDR4 مجمتع استفاده می‌کند. گیمرها و خالقین محتوا که به دنبال بهترین‌ها هستند بدون شک باید Aorus 10000 Gen5 را در نظر داشته باشند.

این درایو حالت جامد سرعت خواندن ترتیبی تا 9500 مگابایت بر ثانیه و سرعت نوشتن ترتیبی تا 8500 مگابایت بر ثانیه را فراهم می‌کند. البته این درایو پتانسیل سرعت‌های بالاتری مانند 10 گیگابایت بر ثانیه را نیز دارد. Aorus 10000 از رابط NVMe 2.0 و همچنین Zoned Namespaces یا ZNS بهره می‌برد. ZNS فناوریست که اجازه می‌دهد SSD و میزبان بتوانند داده‌ها را در داخل درایو جای گذاری نمایند و دیگر نیازی به Overprovisioning نیست.

یکی از نکات جالب توجه این درایو بدون شک هیت سینک موسوم به M.2 Thermal Guard XTREME است که در نوع خود یک هیولای به تمام معناست. این خنک کننده از دو لوله ناقل حرارت بهره می‌برد که به هیت سینک متصل شده و پره‌ها نیز از پوشش نانوکربن استفاده می‌کنند. البته که شاید چنین هیت سینکی باعث شود شما نتوانید آن را در هر سیستمی به کار گیرید اما مشخصا حضور آن نکته بسیار مثبتی به شمار می‌رود.

اس اس دی GIGABYTE Aorus 10000 Gen5

 

نرم افزار GIGABYTE Control Center برای مدیریت Aorus 10000 در اختیار کاربران خواهد بود. این ابزار کاربر پسند اطلاعاتی مانند عملکرد درایو، وضعیت حرارتی و قابلیت‌ها را به همراه دارد. همچنین از طریق همین ابزار می‌توانید فریم ویر دستگاه را به روز کنید تا همیشه در بهترین حالت ممکن باشد.

اس اس دی GIGABYTE Aorus 10000 Gen5

Aorus 10000 از طراحی استاندارد با یک کنترلر، یک پکیج DRAM و دو پکیج NAND در هر طرف (جمعا چهار پکیج) استفاده می‌کند. این یعنی می‌توانیم حتی تا 8 ترابایت حافظه را نیز در چنین دستگاهی شاهد باشیم. همچنین این درایو از NANDهای 512 گیگابایتی 232 لایه TLC مایکرون استفاده می‌کند.

اس اس دی GIGABYTE Aorus 10000 Gen5

هر چند که هنوز هم با بهترین درایوهای Gen 5 فاصله داریم اما حتی خود Aorus 10000 نیز هنوز از حداکثر پتانسیل خود استفاده نمی‌کند. در واقع گیگابایت در نظر دارد تا با بهبودهایی که در فریم ویر ایجاد خواهد کرد شاهد افزایش عملکرد این درایو باشیم که نکته مثبتی به شمار می‌رود. هر چند که درایو فعلی فوق العاده به نظر می‌رسد اما باید نیم نگاهی به Aorus 12000 نیز داشته باشیم که در آینده عرضه خواهد شد و عملکردی حتی بهتر را ارائه می‌دهد تا دست کاربران برای انتخاب درایوی با رابط PCIe Gen5 باز باشد.

انتهای پیام

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما چرا همسان‌سازی حقوق‌بازنشستگان تا کنون انجام نشده و وعده آینده داده می شود؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما