AMD نسل چهارم پردازنده های مرکز داده EPYC Genoa، Bergamo و Genoa-X Zen4 را معرفی کرد

اقتصاد ۱۰۰ - روز گذشته AMD در “مرکز داده و فناوری هوش مصنوعی” از اضافه شدن دو پردازنده جدید و بهینه‌سازی حجم کاری به نسل چهارم EPYC خبر داد.

AMD نسل چهارم پردازنده های مرکز داده EPYC Genoa، Bergamo و Genoa-X Zen4 را معرفی کرد

به گزارش گروه دانش و فناوری،  AMD با استفاده از معماری هسته جدید «Zen 4c»، پردازنده‌های مرکز داده بهینه‌سازی ابری AMD EPYC 97X4، پردازنده‌های سری EPYC 9004 را بیش از پیش گسترش می‌دهد تا تراکم رشته و مقیاس مورد نیاز برای محاسبات ابری را به مرحله‌ای جدید برساند. علاوه بر این، AMD نسل چهارم پردازنده مرکز داده AMD EPYC را با فناوری AMD 3D V-Cache™ معرفی کرد که برای سخت‌ترین حجم‌های کاری محاسباتی فنی مناسب است.

«در عصر محاسبات بهینه‌سازی‌شده‌ی حجم کار، پردازنده‌های مرکزی جدید ما مرزهای امکان‌پذیری در مرکز داده را پیش می‌برند و سطوح جدیدی از عملکرد، کارایی و مقیاس‌پذیری را ارائه می‌کنند. ما نقشه راه محصول خود را با محیط‌های منحصر به فرد مشتری‌هایمان هماهنگ می‌کنیم و هر یک از پردازنده‌های نسل چهارم AMD EPYC برای ارائه عملکرد قانع‌کننده و رهبری در حجم‌های کاری محاسباتی کلی، بومی ابری یا فنی طراحی شده‌اند.

بارهای کاری بومی ابری، به دسته‌ای از برنامه‌های کاربردی گفته می‌شود که به سرعت در حال رشد هستند که با معماری ابری در ذهن طراحی شده‌اند و به سرعت توسعه یافته، مستقر و به روز می‌شوند. پردازنده‌های AMD EPYC 97X4 با حداکثر 128 هسته، عملکرد 3.7 برابری را برای بارهای کاری اصلی ابری در مقایسه با Ampere1 ارائه می‌کنند. علاوه بر این، پردازنده‌های نسل چهارم AMD EPYC، با هسته‌های «Zen 4c»، تا 2.7 برابر بازده انرژی بهتری را به مشتریان ارائه می‌دهند و تا 3 برابر کانتینرهای بیشتر در هر server3 را پشتیبانی می‌کنند تا برنامه‌های بومی ابری را در بزرگترین مقیاس هدایت کنند.

در «مرکز داده و فناوری هوش مصنوعی»، شرکت متا هم به AMD ملحق شد و در مورد اینکه چگونه این پردازنده‌ها برای برنامه‌های اصلی خود مانند اینستاگرام، واتس‌اپ و موارد دیگر مناسب هستند، صحبت کرد. چگونه متا با پردازنده‌های نسل چهارم AMD EPYC 97X4 در مقایسه با نسل سوم AMD EPYC در بارهای کاری مختلف، پیشرفت‌های عملکردی چشم‌گیری را مشاهده می‌کند، در حالی که بهبودهای TCO قابل‌توجهی را نیز ارائه می‌دهد، و چگونه AMD و متا پردازنده‎‎‌های مرکزی EPYC را برای بهره‌وری انرژی و محاسبات متا بهینه کرده‌اند.

نسل جدید پردازنده‌های مرکز داده AMD، محاسبات فنی، تکرارهای طراحی سریع‌تر و شبیه‌سازی‌های قوی‌تر را ممکن می‌سازند تا به کسب‌وکارها در طراحی محصولات جدید و قانع‌کننده کمک کند. پردازنده‌های نسل چهارم AMD EPYC با فناوری AMD 3D V-Cache، سری پردازنده‌های AMD EPYC 9004 را بیشتر گسترش می‌دهند تا بهترین CPU x86 جهان را برای بارهای کاری محاسباتی فنی مانند دینامیک سیالات محاسباتی (CFD)، تجزیه و تحلیل اجزا محدود (FEA)، طراحی الکترونیکی، اتوماسیون (EDA) و تجزیه و تحلیل ساختاری ارائه دهند. پردازنده‌های نسل چهارم AMD EPYC با حداکثر 96 هسته Zen 4 و 1 گیگابایت حافظه نهان L3 نه تنها در این صنعت پیشرو خواهد بود، بلکه می‌توانند سرعت توسعه محصول را با ارائه تا دوبرابر طراحی در روز در Ansys® CFX® به میزان قابل توجهی افزایش دهند.

 نسل چهارم پردازنده EPYC

مایکروسافت نیز با حضور بر روی صحنه در مرکز داده و فناوری هوش مصنوعی، در دسترس بودن تمامی نمونه‌های Azure HBv4 و HX را اعلام کرد که توسط پردازنده‌های نسل چهارم AMD EPYC با AMD 3D V-Cache پشتیبانی می‌شوند. جدیدترین نمونه‌ها که برای سخت‌ترین برنامه‌های HPC بهینه‌سازی شده‌اند، در مقایسه با نسل قبلی یعنی HBv3، افزایش عملکردی تا 5 برابر را ارائه می‌کنند و به صدها هزار هسته در پردازنده مرکزی مقیاس می‌دهند.

تمام سری پردازنده‌های نسل چهارم AMD EPYC از همین امروز در دسترس است و با ویژگی‌ها و سوکت‌ها با سیستم‌های مبتنی بر پردازنده‌های مرکزی سری AMD EPYC 9004 سازگار هستند و مسیر ارتقای یکپارچه‌ای را ارائه می‌دهند که می‌تواند در نهایت توان مراکز داده و هوش مصنوعی را به شدت افزایش بدهد. با توجه به حضور متا و مایکروسافت در صف اول مشتریان این محصولات، می‌توان به میزان توان و کارایی آنها پی برد.

انتهای پیام

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

با واردات خودرو خارجی دست دوم موافقید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما