Dimensity 9300 عملکردی مشابه Snapdragon 8 Gen 3 خواهد داشت

اقتصاد ۱۰۰ -Dimensity 9300 و Snapdragon 8 Gen 3 دو چیپست برتر پرچمدار اندرویدی خواهند بود که قرار است در سه ماهه چهارم سال جاری عرضه شوند.

به گزارش گروه دانش و فناوری، شایعه شده که پیکربندی‌ پردازنده‌ مرکزی این دو تراشه متفاوت خواهد بود. همچنین، گفته می‌شود که پرچمدار آینده مدیاتک از پیکربندی برتری بهره می‌برد. علیرغم این مزیت، از نظر کارشناسان تفاوت عملکرد این دو سیستم-روی-چیپ چندان زیاد نیست.

پیش از این، شایعه‌ای منتشر شده بود مبنی بر اینکه Dimensity 9300 دارای پیکربندی 4 + 4 است. این بدان معنی است که چیپست موردنظر به ض۱ض چهار هسته با کارایی بالا مجهز می‌شود که در این مورد، Cortex-X4 خواهد بود. بعداً متوجه شدیم که یکی از آن چهار هسته عملکردی با سرعت کلاک بالاتری نسبت‌به سه هسته دیگر کار می‌کند، بنابراین انتظار نداریم که قابلیت‌های مشابهی هم داشته باشد. با این حال، افشاگر معروف خبرهای فناوری، Digital Chat Station در شبکه اجتماعی ویبو، به برخی از جنبه‌های ناامیدکننده Dimensity 9300 ، به‌ویژه GPU آن اشاره کرد.

انتظار می‌رفت Dimensity 9300 عملکرد بهتری نسبت‌به Snapdragon 8 Gen 2 داشته باشد، اما این تفاوت چندان زیاد نخواهد بود. زیرا قدرت پردازش گرافیکی تراشه‌ پرچم‌دار بعدی مدیاتک فقط 20 درصد سریع‌تر از Adreno 740 پرازنده‌ Snapdragon 8 Gen 2 کوالکام خواهد بود. در مقایسه با اسنپدراگون 8 نسل 3، امتیازی که در این پست ذکر شد، نزدیک به رقمی است که توسط Dimensity 9300 ثبت شده است.

این امر نشان می‌دهد که بااینکه مدیاتک از CPU قدرتمندی بهره می‌برد، ممکن است به پردازنده گرافیکی بهبودیافته‌ای دسترسی نداشته باشد‌. دلیل آن نیز محدودیت طرح‌هایی است که ARM به‌طور سالانه منتشر می‌کند. باید توجه داشت که نتایج کلی به مصرف انرژی هر دو چیپست بستگی دارد. زیرا هر دو تراشه Dimensity 9300 و Snapdragon 8 Gen 3 در فرآیند 4 نانومتری بهبودیافته TSMC (که به‌عنوان N4P نیز شناخته می‌شود) به تولید انبوه می‌رسند.

تفاوت مصرف انرژی تراشه‌ها می‌تواند در قدرت عملکرد آن‌ها تأثیر بگذارد، اما فناوری ساخت آنهاست که کارایی‌شان را تعیین می‌کند. در مورد پردازنده مرکزی، Dimensity 9300 ممکن است به دلیل تعداد هسته‌های عملکردی بیشتر، بهتر از Snapdragon 8 Gen 3 ظاهر شود.

انتهای پیام

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما چرا همسان‌سازی حقوق‌بازنشستگان تا کنون انجام نشده و وعده آینده داده می شود؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما