کاهش 10 درصدی قیمت پردازنده Ryzen 9 7900X3D، تنها دو ماه پس از عرضه

اقتصاد ۱۰۰ -می‌دانیم که بازار سخت افزار و کامپیوتر روزهای جالبی را نمی‌گذراند و خرده‌فروشی‌ها مجبورند قیمت قطعات رده بالای سخت افزاری را کاهش بدهند تا وضع فروش این قطعات مقداری بهتر بشود.

کاهش 10 درصدی قیمت پردازنده Ryzen 9 7900X3D، تنها دو ماه پس از عرضه

به گزارش گروه دانش و فناوری،پردازنده‌های بالارده شرکت AMD نظیر پردازنده‌های Ryzen 9 Zen 4 از همان ابتدا هم قیمت بالایی داشتند و به همین خاطر، کاهش قیمت زودتر روی آن‌ها اعمال می‌شود. به تازگی قیمت پردازنده Ryzen 9 7900X3D حدود 10 درصد کاهش پیدا کرده است.

تنها مدت کوتاهی بعد از عرضه پردازنده‌های Ryzen 7000، شرکت AMD قیمت آن‌ها را اصلاح کرد و قیمت این پردازنده‌ها تنها طی 5 هفته، حدود 15 درصد کاهش یافت. پردازنده‌های جدید Ryzen 7000X3D که در ماه فوریه عرضه شده‌اند، هنوز کاهش قیمت چشمگیری به خودشان ندیده‌اند اما قیمت این پردازنده‌ها هم به طور آشکار بالاست و نیاز به مقداری تنظیم دارد.

همان‌طور که پیش از این هم گزارش داده بودیم، پردازنده 16 هسته‌ای پرچمدار Ryzen 9 7950X3D در حال حاضر با قیمت 629.99 دلار قابل خرید است که 10 درصد کمتر از MSRP آن است. به تازگی همین میزان کاهش قیمت روی پردازنده 12 هسته‌ای Ryzen 9 7900X3D هم اعمال شده و می‌توان این پردازنده را با قیمت 529.99 دلار از فروشگاه Newegg خریداری کرد.

فروشگاه Newegg در حال حاضر پائین‌ترین قیمت هر پردازنده را بین خرده‌فروشی‌های ایالات متحده ارائه می‌دهد. نکته جالب این است که قیمت‌های جدید نه روی خرده‌فروشی دیگری اعمال شده‌اند و نه روی فروشگاه رسمی شرکت AMD و تنها Newegg است که قیمت‌های جدید را درج کرده است. علاوه بر آن، پردازنده 8 هسته‌ای Ryzen 7 7800X3D نیز تا به این لحظه هیچ کاهش قیمتی را تجربه نکرده است. البته این پردازنده دیرتر از رقبای خودش عرضه شده و طبیعی است که شرکت AMD کمی بیشتر برای کاهش قیمت آن صبر کند.

انتهای پیام

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما چرا همسان‌سازی حقوق‌بازنشستگان تا کنون انجام نشده و وعده آینده داده می شود؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما