پردازنده Powerstar x86 به عنوان قدرتمندترین تراشه چینی معرفی شد

اقتصاد ۱۰۰ -PowerLeader، از عرضه پردازنده x86 نسل اول خود که با نام Powerstar x86 شناخته می‌شوند، برای بازار داخلی خبر داده است.

پردازنده Powerstar x86 به عنوان قدرتمندترین تراشه چینی معرفی شد

به گزارش گروه دانش و فناوری،پردازنده‌های PowerLeader Powerstar x86 طی یک کنفرانس مطبوعاتی در شنزن چین معرفی شدند. در حال حاضر این شرکت مشخصات تراشه خود را به صورت محدود اعلام کرده است. PowerLeader اعلام کرده که انتظار فروش 1.5 میلیون واحد از تراشه‌های نسل اول Powerstar را در کشور چین دارد. گفته می‌شود این پردازنده‌ها بسیار کارآمد هستند و بسیار سریع‌تر از سایر تراشه‌های داخلی موجود در بازار هستند.

پردازنده چینی Powerstar x86

به این ترتیب، این محصول تازه نفس می‌تواند با تراشه‌های Zhaoxin & Loongson که به نام‌های بزرگ و سرشناسی در بازار داخلی چین تبدیل شده‌اند و در مقایسه با پردازنده‌های PowerStar PowerLeader از چندین نسل پشتیبانی می‌کنند، به رقابت بپردازد. کاری که بدون شک نمی‌تواند ساده باشد، اما با توجه به تحریم‌های دولت ایالات متحده بر علیه حوزه فناوری در چین، این بهترین فرصت برای عرض اندام شرکت‌های بومی در این کشور است.

PowerLeader مجموعه پردازنده‌های Powerstar x86 خود را برای بخش‌های مختلف از جمله آموزش، دولتی، انرژی، صنعت، مالی، پزشکی، خرده فروشی و حتی بازی قرار داده است. این شرکت همچنین اعلام کرد که نقشه راه کامل محصول را آماده کرده است و به توسعه خط تولید Powerstar ادامه خواهد داد. این مجموعه همچنین در طیف متنوعی از محصولات مانند رایانه‌های رومیزی از پیش ساخته شده، ایستگاه‌های کاری و رایانه‌های صنعتی ارسال می‌شود. البته هنوز مشخص نیست که پردازنده‌های Powerstar x86 به عنوان یک محصول مستقل در دسترس خواهند بود یا تنها بر روی محصولات از پیش اسمبل شده در دسترس خواهد بود.

پردازنده چینی Powerstar x86

به طور خلاصه این شرکت یک محصول را به نمایش گذاشته که دارای نام رمز PL PSTAR P3” P3-01105″ است و دارای رتبه بندی 3.7 گیگاهرتز بود. بر اساس طراحی و چیدمان تراشه، شباهت زیادی به تراشه‌های سوکت LGA 1151/1200 اینتل دارد و نام رمز و ساعتی مشابه Core i3-10105 دارد. به نظر می‌رسد طراحی پردازنده چینی Powerstar x86 اگر کاملاً هم در حد و اندازه‌ی محصولات نسل دهم اینتل نباشد، اما حداقل می‌تواند تا حد زیادی به آنها مشابه باشد.

پردازنده چینی Powerstar x86

باید دید که آیا Powerstar فقط پردازنده‌های اینتل را با نام‌های جدید کپی کرده است یا اینکه برخی از فناوری‌های اختصاصی خود را در زیر آن دارند، اما این موضوع تنها زمانی تایید می‌شود که جزئیات واقعی تراشه و پلتفرم به اشتراک گذاشته شود. و خوب البته این محصول نیز مانند بسیاری از موارد مشابه به صورت بسیار محدود معرفی شده است.

انتهای پیام

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما چرا همسان‌سازی حقوق‌بازنشستگان تا کنون انجام نشده و وعده آینده داده می شود؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما