رابط کاربری جدید یوتیوب نشانگر تمرکز بیشتر این پلتفرم روی ویدیو‌های کوتاه است

اقتصاد ۱۰۰ - شرکت گوگل به تازگی و در سکوت خبری، تغییراتی را در رابط کاربری پلتفرم اشتراک گذاری ویدیو یوتیوب اعمال کرده است.

رابط کاربری جدید یوتیوب نشانگر تمرکز بیشتر این پلتفرم روی ویدیو‌های کوتاه است

به گزارش گروه دانش و فناوری،در ماه گذشته، شرکت گوگل اعلام کرد که قصد بازنشسته کردن قابلیت انتشار استوری در پلتفرم یوتیوب را دارد. هدف این شرکت از اعمال چنین سیاستی، تمرکز بیشتر روی بخش‌هایی چون ویدیوهای کوتاه یا همان «YouTube Shorts» و همچنین قابلیت انتشار پست‌های متنی در این پلتفرم است. گوگل همچنین در امروز رابط کاربری یوتیوب را در سکوت خبری آپدیت کرده و ویدیو‌های کوتاه را به بالای فید کاربران آورده است.

این تغییرات که پیش‌تر در نسخه‌های بتای یوتیوب دیده شده بودند؛ بخش «YouTube Shorts» را در بالای فید کاربران و پس از یک ویدیوی انتخابی توسط الگوریتم از بین چنل‌های سابسکرایب شده کاربر قرار می‌دهند. این تغییر در رابط کاربری یوتیوب، در اپلیکیشن‌های iOS و اندروید و همچنین نسخه دسکتاپ این پلتفرم قابل مشاهده هستند.

ویدیو‌های کوتاه یوتیوب یا همان «YouTube Shorts»، پیش‌تر تنها در بخش محتوای پیشنهادی و همچنین تب اختصاصی «Shorts» قابل مشاهده بودند؛ اما این تغییر جدید، نشانگر رضایت یوتیوب از عملکرد این نوع جدید از محتواست. «YouTube Shorts» که جهت رقابت با تیک تاک و Reels اینستاگرام طراحی شده است؛ شامل ویدیوهای کوتاه و عمودی بوده که پس از پایان، در یک لوپ تکرار می‌شوند. این ویدیو‌ها در چند وقت اخیر با استقبال کاربران یوتیوب مواجه شده‌اند.

با وجود افزایش روزافزون محبویت ویدیو‌های کوتاه یوتیوب یا همان «Shorts»، اوضاع استوری‌ها در این پلتفرم هرگز جالب نبود. این ویژگی که به طور مستقیم از پلتفرم‌هایی چون اسنپ‌چت و اینستاگرام کپی شده بود؛ به تولید کنندگان محتوا اجازه انتشار ویدیو‌هایی را می‌داد که تنها برای ۲۴ ساعت قابل دسترسی بودند.


 

یوتیوب به طور رسمی اعلام کرده که بخش استوری‌ها از روز ۲۶ ژوئن (۵ تیر) از دسترس خارج شده و تولید کنندگان محتوا دیگر امکان انتشار استوری را نخواهند داشت. تمامی استوری‌های منتشر شده پیش از این تاریخ، به مدت یک هفته روی پروفایل کاربران نمایش داده می‌شوند؛ اما پس از تاریخ ۳ جولای (۱۲ تیر)، دیگر خبری از استوری در پلتفرم یوتیوب نخواهد بود.

رابط کاربری پلتفرم اشتراک گذاری یوتیوب در سال‌های اخیر، تغییرات زیادی را به همراه داشته که مهم‌ترین آنها، امکان تغییر سرعت پخش ویدیو و همچنین حذف نمایش تعداد دیسلایک‌ها بود. یوتیوب در بین کاربران از محبوبیت بسیاری برخوردار بوده و هر گونه تغییر اعمال شده در این پلتفرم، موجب واکنش سریع از سوی کاربران با دیدگاه‌های متفاوت می‌شود. در نهایت، باید گفت که یوتیوب نسبت به ۵ سال اخیر تغییرات بسیاری داشته و دیگر با همان پلتفرم طرف نیستیم.


 

درباره تمرکز بیشتر یوتیوب روی ویدیو‌های کوتاه و پایان کار استوری‌ها چه فکر می‌کنید؟ آیا از طرفداران ویدیو‌های «YouTube Shorts» هستید یا ویدیو‌های معمولی در این پلتفرم را به اینگونه محتوا ترجیح می‌دهید؟

انتهای پیام

منبع : جی اس ام

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما