اپل قصد دارد فناوری میکرو ال‌ای‌دی را به آیفون بیاورد

اقتصاد ۱۰۰ - اپل در انتقال به فناوری‌های مختلف نشان داده که رویه‌ای مشخص دارد و به نظر می‌رسد که انتقال به نمایشگرهای micro-LED هم با روشی مشابه پنل‌های اولد پیش برود.

اپل قصد دارد فناوری میکرو ال‌ای‌دی را به آیفون بیاورد

به گزارش گروه دانش و فناوری،طبق گزارشی که امروز از نشریه زنجیره تامین دیجی تایمز منتشر شده، اپل قصد دارد در آینده یک آیفون با صفحه نمایش میکرو ال ای دی عرضه کند. این فناوری نمایشگر در مقایسه با آیفون‌های فعلی با صفحه نمایش اولد، روشنایی بیشتر، کاهش مصرف انرژی، نسبت کنتراست بهبود یافته و مزایای دیگری را به ارمغان می‌آورد.

این گزارش ادعا کرده که اپل واچ اولترا اولین دستگاه اپل خواهد بود که به میکرو ال ای دی مجهز می‌شود و به دنبال آن آیفون و آیپد نیز از آن بهره‌مند خواهند شد.

برخی منابع از صنعت فناوری اطلاعات پیش‌بینی کرده‌اند که اپل واچ اولترا دیگر از صفحه نمایش اولد تا سال ۲۰۲۴ یا ۲۰۲۵ استفاده نخواهد کرد، زیرا اپل قصد دارد از نمایشگر میکرو ال ای دی طراحی شده توسط خودش در این محصول استفاده کند.

با توجه به اینکه انتظار نمی‌رود اپل واچ اولترا تا سال ۲۰۲۵ از میکرو ال ای دی استفاده کند، اولین آیفونی که از این فناوری استفاده خواهد کرد، احتمالا چند سال تا عرضه فاصله دارد. بنابراین به احتمال زیاد هر چهار مدل آیفون سری ۱۵ که اواخر امسال عرضه می‌شوند، از نمایشگرهای اولد استفاده خواهند کرد.

در این میان اپل هنوز در حال تکمیل انتقال خود به نمایشگرهای اولد است. اولین دستگاه اپل با نمایشگر اولد، اپل واچ نسل اول و به دنبال آن آیفون X بود و حالا شایعه شده است که اولین مدل‌های آیپد و مک با نمایشگر اولد در سال آینده عرضه خواهند شد. انتقال به میکرو ال ای دی هم احتمالا به مانند فناوری اولد، از دستگاه‌های کوچکتر شروع می‌شود و به دستگاه‌های بزرگتر گسترش می‌یابد.

انتهای پیام

منبع : جی اس ام

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

پیش بینی می کنید در سال 1403 کدامیک از بازارهای زیر با نوسانات کمتر قیمتی روبرو شود؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما