TSMC در حال تلاش برای تولید تراشه‌های ۳ نانومتری به اندازه نیاز اپل است

اقتصاد ۱۰۰ -مدیر عامل TSMC به تازگی اعلام کرده که قرار است تولید تراشه‌های ۳ نانومتری این شرکت، برای تامین سفارش اپل بالا رود، در حالی که روی پردازنده شرکت‌های دیگر نیز کار می‌کند.

TSMC در حال تلاش برای تولید تراشه‌های ۳ نانومتری به اندازه نیاز اپل است

به گزارش گروه دانش و فناوری،بر اساس گزارش EE Times، شرکت TSMC تامین کننده اپل، در تلاش است تا به اندازه کافی از جدیدترین تراشه‌های ۳ نانومتری خود برای پاسخگویی به تقاضا برای دستگاه‌های آینده اپل تولید کند. تحلیلگران بر این باورند که TSMC در حیطه ابزارها و بازدهی، مشکلاتی دارد که بر افزایش حجم تولید فن‌آوری جدید تراشه تاثیر می‌گذارد.

TSMC در حال تولید تراشه ۳ نانومتری A17 است که انتظار می‌رود در مدل‌های آیفون ۱۵ پرو استفاده شود و به علاوه، روی تراشه‌های M3 سری مک نیز کار می‌کند که به احتمال قوی با لیتوگرافی ۳ نانومتری ساخته خواهند شد. برت سیمپسون، تحلیلگر موسسه Arete Research، به EE Times گفته که بازدهی TSMC برای پردازنده‌های A17 و M3 تقریبا ۵۵ درصد است که برای مرحله توسعه این شرکت مناسب است. او ادامه داده که TSMC طبق برنامه به دنبال افزایش بازدهی حدود ۵+ امتیاز در هر سه ماهه است.

هفته گذشته مدیر عامل TSMC گفت که در حالی که این شرکت به تولید با حجم بالا با بازدهی خوب رسیده است، تقاضا از سری مشتریان بیش از توانایی آن برای عرضه است. در نیمه دوم سال، TSMC تولید تراشه‌های A17 و M3 را برای اپل افزایش می‌دهد و همچنین روی تراشه‌های اینتل، AMD و انویدیا نیز کار می‌کند.

فن‌آوری تراشه‌های ۳ نانومتری TSMC در حال پیشرفت است و آن‌ها تنها شرکتی جز سامسونگ هستند که می‌توانند تراشه‌هایی را با فرآیند ۳ نانومتری تولید کنند. در مقایسه با فرایند ۴ نانومتری فعلی مورد استفاده برای تراشه‌های آیفون ۱۴ پرو اپل، فرآیند ۳ نانومتری باعث بهبود سرعت و کارایی این نوع پردازنده‌ها می‌شود.

از طرف دیگر زمانی که فرآیند تولید ۳ نانومتری به خوبی به بلوغ رسید، TSMC به سمت تولید ۲ نانومتری می‌رود. انتظار می‌رود این شرکت در سال ۲۰۲۵ تولید روی گره ۲ نانومتری را آغاز کند.

انتهای پیام

منبع : جی اس ام

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

پیش بینی شما از قیمت خودرو در هفته های پیش‌رو چیست؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما