آیفون X و سری آیفون 8 بروزرسانی iOS 17 را دریافت نخواهند کرد

اقتصاد ۱۰۰ - گزارشی ادعا می‌کند که بروزرسانی سیستم‌عامل جدید اپل دیگر از آیفون X و آیفون ۸ پشتیبانی نخواهد کرد. آیفون X قطعا یکی از محبوب‌ترین آیفون‌های تاریخ بوده که این به معنی پایان دوران با شکوه این آیفون است.

آیفون X و سری آیفون 8 بروزرسانی iOS 17 را دریافت نخواهند کرد

به گزارش گروه دانش و فناوری به نقل ازجی اس ام ،اپل در بین کاربران و کارشناسان برای ارائه پشتیبانی‌ نرم‌افزاری طولانی‌مدت برای دستگاه‌های خود شهرت دارد و محصولات این برند در مقایسه با دیگر تولیدکننده‌های گوشی‌های هوشمند تا مدت زمان بیشتری بروزرسانی نرم‌افزاری دریافت می‌کنند. حالا اما به نظر می‌رسد حتی گوشی‌های غول فناوری آمریکایی نیز سرانجام پشتیبانی نرم‌افزاری را از دست خواهند داد. 

براساس گزارشی که وبسایت MacRumors به اشتراک گذاشته است، سیستم‌عامل iOS 17 از آیفون X، آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس پشتیبانی نخواهد کرد. این گوشی‌های پرچمدار در سال ۲۰۱۷ معرفی و عرضه شدند و حالا با گذشت نزدیک به ۶ سال پشتیبانی نرم‌افزاری برای آن‌ها به اتمام می‌رسد. به علاوه، این گزارش ادعا می‌کند که بروزسانی iPadOS 17 نیز با محصولاتی شامل نسل اول آیپد پرو ۱۲٫۹ اینچی،‌ نسل اول آیپد پرو ۹٫۷ اینچی و نسل پنجم مدل استاندارد آیپد سازگار نخواهد بود. تبلت‌های موردنظر اپل در بین سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۷ روانه بازار شده‌اند. 

شایان ذکر است بروزرسانی سیستم‌عامل‌های iOS 17 و iPadOS 17 به همراه هدست واقعیت ترکیبی (مجازی / افزوده) اپل در طی رویداد کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان این برند (WWDC) سال ۲۰۲۳ معرفی خواهند شد. این رویداد بزرگ در تاریخ ۵ ژوئن مصادف با ۱۵ خرداد برگزار خواهد شد و تا چهار روز ادامه خواهد یافت.

در حال حاضر،‌ اطلاعات اندکی پیرامون دو نسخه جدید سیستم‌عامل‌های اختصاصی اپل وجود دارد ولی برخی از گزارش اذعان داشته‌اند که اپل با عرضه iOS 17 برای اولین بار پشتیبانی از فروشگاه‌های اپلیکیشن ترد‌پارتی را عرضه خواهد کرد که شاید به این شکل دوباره بتوانیم اپلیکیشن‌های داخلی مثل اپلیکیشن‌های بانکی یا اسنپ و تپسی را روی آیفون داشته باشیم. به علاوه، شایعات مختلف اعلام کرده‌اند که بروزرسانی iPadOS 17 قابلیت‌های چندوظیفگی جدیدی را برای تبلت‌های بالا‌رده آیپد پرو به ارمغان خواهد آورد. 

در نهایت باید اشاره کرد که وبسایت MacRumors سابقه خوبی در افشای اطلاعات مربوط به محصولات اپل دارد ولی برای اطلاع از جزئیات دقیق برنامه‌های این برند باید تا تاریخ ۱۵ خرداد و برگزاری رویداد WWDC صبر کنیم. 

انتهای پیام

منبع : جی اس ام

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما