اپل قید دکمه‌های لمسی در آیفون ۱۵ پرو را زد

اقتصاد ۱۰۰ - مینگ چی کو امروز در خبری تعجب‌برانگیز گفته که پروژه دکمه‌های متفاوت آیفون ۱۵ پرو توسط اپل لغو شده، خبری که چند تحلیلگر دیگر هم آن را تایید کرده‌اند.

اپل قید دکمه‌های لمسی در آیفون ۱۵ پرو را زد

به گزارش گروه دانش و فناوری ، طبق جدیدترین اطلاعات به اشتراک گذاشته شده توسط مینگ چی کو تحلیلگر اپل، آیفون ۱۵ پرو و ۱۵ پرو مکس به دلیل «مشکلات فنی حل نشده قبل از تولید انبوه، دیگر دارای دکمه‌های لمسی غیرمکانیکی نخواهند بود.

کو در ماه اکتبر (مهر ۱۴۰۱) گفته بود که مدل‌های آیفون ۱۵ پرو به دکمه‌های حالت جامد مجهز خواهند شد و دو موتور تپتیک اضافی در داخل آیفون بازخورد لمسی برای شبیه سازی احساس فشردن دکمه را بدون حرکت فیزیکی ارایه خواهند کرد، چیزی شبیه به دکمه هوم در آیفون ۸ یا ترک پد فورس تاچ در مک بوک‌های جدید. با این حال او امروز در یک پست در وبلاگ Medium خود، گفته که این دستگاه‌ها همچنان دکمه‌های فیزیکی را به مانند سری‌های قبل حفظ خواهند کرد.

کو ادامه داده که هنوز زمان برای اپل به منظور اصلاح طراحی آیفون ۱۵ پرو وجود دارد، زیرا این دستگاه در مرحله توسعه EVT باقی مانده است. او معتقد است که این تغییر تاثیر محدودی بر برنامه تولید انبوه و محموله‌های مدل‌های پرو خواهد داشت.

لازم به ذکر است که جف پو و شلی چو تحلیلگران فن‌آوری در شرکت سرمایه‌گذاری Haitong International Securities مستقر در هنگ کنگ نیز این تغییر را گزارش کرده‌اند. این تحلیلگران در یک یادداشت تحقیقاتی که امروز توسط MacRumors به دست آمده گفته‌اند: «بر اساس بررسی‌های زنجیره تامین ما، اکنون انتظار داریم سری آیفون ۱۵ پرو به دلیل طراحی پیچیده‌تر به طراحی فعلی دکمه فیزیکی بازگردد». تحلیلگران بر این باور هستند که طراحی دکمه‌های حالت یکپارچه، تا سری آیفون ۱۶ در سال ۲۰۲۴ به تعویق افتاده است.

کو گفته که این خبر برای شرکت‌های Cirrus Logic و AAC Technologies، دو تامین کننده کلیدی قطعات مرتبط با موتور تپتیک برای آیفون، خبری ناخوشایند است؛ اما ظاهرا اپل چاره‌ای جز به تعویق انداختن این ویژگی ندارد، زیرا این شرکت تا از کارکرد ایده‌آل یک دستگاه یا یک قابلیت اطمینان حاصل نکند، آن را به بهره‌برداری نخواهد رساند.

 

انتهای پیام

منبع : جی اس ام

وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

صرفه‌جویی در شرایط فعلی اقتصادی را از کجا شروع می کنید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما