۷ ویژگی جدیدی که ممکن است به آیفون در خرداد ماه افزوده شود

اقتصاد ۱۰۰ - اپل به مانند هر سال در کنار سیستم عامل‌های دیگرش، iOS 17 را هم قرار است در خرداد ماه معرفی کند. هرچه به زمان برگزاری این رویداد نزدیک تر می‌شویم گزارش‌های دقیق‌تری در مورد این نسخه به بیرون درز می‌‌کند. در این مطلب ما به مهم‌ترین آنها پرداخته‌ایم.

۷ ویژگی جدیدی که ممکن است به آیفون در خرداد ماه افزوده شود

به گزارش گروه دانش و فناوری،در حالی که کمتر از دو ماه تا کنفرانس جهانی توسعه دهندگان باقی مانده است، شایعات در مورد نسخه بعدی iOS اپل در حال افزایش است. انتظار نمی‌رود که iOS 17 دارای تحولات بزرگی باشد، اما برخی قابلیت‌ها گزارش شده که قرار است به آن اضافه شود.

مارک گورمن خبرنگار بلومبرگ که اغلب جزییات دقیقی از برنامه‌های اپل را ارایه می‌کند، می‌گوید که iOS17 شامل «چند ویژگی درخواستی کاربران» خواهد بود که بسیار جالب به نظر می‌رسد. از طرف دیگر یک منبع قابل اعتماد دیگر هم برخی ویژگی‌ها را در مورد نسخه امسال iOS مطرح کرده است، که ما در این مقاله به تمامی این موارد مهم پرداخته‌ایم.

ما از iOS 7 شاهد یک کنترل سنتر اختصاصی بودیم، اما از iOS 11 تا به امروز اپل بروزسانی خاصی را برای آن انجام نداده بود. این قسمت می‌تواند در iOS 17 تغییر کند، زیرا شایعه شده است که اپل قصد دارد کنترل سنتر را بازسازی کند.


 

کنترل سنتر قرار است ظاهری جدید پیدا کند و طبق گزارش‌ها اپل قصد دارد آن را قابل تنظیم‌تر کند و کاربرانی که می‌خواهند در آن جزییات بیشتری نشان داده شود، به این خواسته خود خواهند رسید؛ از طرف دیگر می‌توانند محل قرارگیری کنترل‌ها را برای یک رابط کارآمد که متناسب با نیازهای هر فرد است، انتخاب کنند.

اپل داینامیک آیلند را با آیفون ۱۴ پرو مکس معرفی کرد و با سری آیفون ۱۵ امسال، انتظار می‌رود همه مدل‌ها به جای ناچ قدیمی، از داینامیک آیلند استفاده کنند و اپل به طور کل ناچ را کنار گذارد.


 

در حال حاضر داینامیک آیلند می‌تواند تایمر، امتیازات مسابقات ورزشی، تماس‌های تلفنی دریافتی، نوتیفیکیشن‌های باتری کم، تاییدیه‌های Apple Pay، وضعیت شارژ، مسیرهای نقشه و غیره را نمایش دهد، اما همچنان در کارهایی که می‌تواند انجام دهد، به خصوص برای برنامه‌های شخص ثالث محدود است.

در حالی که جزییات زیادی در این مورد در دسترس نیست، ظاهرا اپل قصد اضافه کردن قابلیت‌های بیشتری به داینامیک آیلند است تا آن را مفیدتر کند. برای مثال سیری ممکن است به داینامیک آیلند منتقل شود. وقتی سیری را فرا می‌خوانید، نماد سیری در داینامیک آیلند به جای پایین صفحه نمایش داده خواهد شد که باعث می‌شود رابط کاربری این دستیار صوتی، بهبود یابد.

مارک گورمن از مدت‌ها قبل ادعا کرد که بروزرسانی امسال iOS بیشتر روی رفع اشکالات و بهبود عملکرد متمرکز خواهد بود و به نظر می‌رسد که اپل همچنان در این مسیر قدم برمی‌دارد و روی افزایش عملکرد، کارایی و ثبات تمرکز دارد.

گفته می‌شود که اپل بر روی پشتیبانی طولانی مدت از دستگاه‌های قدیمی‌تر تمرکز کرده است که نشان می‌دهد این شرکت در نظر دارد تا iOS 17 را بدون اشکال حتی در آیفون‌هایی که سخت افزار قدیمی دارند، عرضه کند.

اپل در حال آزمایش ویجت‌های فعال برای صفحه اصلی و Today View در آیفون است، اما ظاهرا این ویژگی نیست که بتوانیم به طور قطع بگوییم که در iOS 17 ارایه خواهد شد.


 

ویجت‌های فعال، ویجت‌هایی هستند که تعامل بیشتری دارند و بیشتر از نمایش اطلاعات ساده یا اجازه دادن به شما برای ضربه زدن روی یک برنامه، کارایی دارند. این نوع ویجت‌ها می‌توانند شامل دکمه‌های تک ضربه، لغزنده و موارد دیگر باشند که ویجت‌ها را پویاتر می‌کند.

نسخه‌های جدید iOS اغلب با بهبودهایی در Search و Spotlight عرضه می‌شوند و به نظر می‌رسد که iOS 17 نیز از این قاعده مستثنی نخواهد بود. این روزها توجه زیادی به ChatGPT و سایر تجربه‌های چت بات که از هوش مصنوعی آموزش دیده در محتوای وب استفاده می‌کنند، شده است اما از اپل انتظار نمی‌رود که در این قسمت چیزی در آن حد پیشرفته را شاهد باشیم.


 

شایعات در مورد بهبود جستجو جزییاتی را نگفته‌اند، اما در گذشته اپل برای ساده‌سازی نتایج جستجو، مکان‌یابی متن عکس‌ها و ویدیوها و امکان جستجوی سوژه‌های خاص در تصاویر به کاربران کار کرده است. بنابراین ممکن است بهبودهایی در همه این ویژگی‌ها همراه با قابلیت‌های جستجوی جدید در راه باشد.

یکی از زمینه‌هایی که نیاز مبرم به بهبود دارد، جستجوی درون برنامه‌ای اپل است، مانند عملکرد جستجو در برنامه تنظیمات. قسمت تنظیمات اغلب نتایج قابل اعتمادی را برای تنظیمات مورد نظر ارایه نمی‌دهد، بنابراین امیدواریم که این مورد در iOS 17 بهبود یابد.

مقررات اروپایی به زودی اپل را ملزم می‌کند که از فروشگاه‌های برنامه جانبی و جایگزین استفاده کند و به مشتریان در اروپا راهی برای دسترسی به برنامه‌های خارج از اپ استور می‌دهد.


 

اپل در حال کار روی گنجاندن این قابلیت در iOS 17 است، اما متاسفانه به نظر می‌رسد که این قابلیت فقط برای کاربران ساکن اتحادیه اروپا در دسترس قرار گیرد. اگر قوانین در کشورهای دیگر تغییر کند، این قابلیت‌ها در نهایت می‌تواند گسترش یابد، بنابراین جالب است که ببینیم اپل بالاخره چگونه با بارگذاری جانبی برنامه‌ها برخورد می‌کند.

می‌توانیم انتظار داشته باشیم که اپل برای برنامه‌های جانبی مشابه عملکرد «Mac Gatekeeper» بررسی‌های امنیتی داشته باشد که از نصب نرم افزارهای غیرقابل اطمینان جلوگیری کند و این راهی برای توسعه دهندگان نخواهد بود که هزینه‌ها را کاهش دهند. اپل همچنان قصد دارد از توسعه دهندگان برای دسترسی به iOS هزینه دریافت کند، اگرچه ممکن است هزینه‌ها کمتر از ۱۵ تا ۳۰ درصدی باشد که اپل اکنون دریافت می‌کند.

اپل تا مارس ۲۰۲۴ (اسفند ۱۴۰۲) فرصت دارد تا از قوانین جدید اروپا پیروی کند، بنابراین در حالی که نیازی به بارگذاری جانبی در اولین نسخه‌های iOS 17 نیست که در دسترس عموم قرار می‌گیرند، اما حداقل باید در مقطعی از دوره توسعه iOS 17 اجرا شود.

در WWDC 2022 اپل نسخه نسل بعدی کارپلی را به نمایش گذاشت که انتظار می‌رود در سال ۲۰۲۳ عملی شود. این نسخه شامل پشتیبانی از نمایشگرهای متعدد در یک وسیله نقلیه است، بنابراین کارپلی را می‌توان در سیستم اطلاعات سرگرمی، خوشه ابزار و موارد دیگر پیاد‌هسازی کرد.

ادغام خوشه ابزار یک ویژگی جدید است که به کارپلی کنترل بیشتری بر عملکرد خودرو می‌دهد و با سرعت سنج، کیلومتر شمار، آمپر سوخت و مورا دیگر ادغام می‌شود. کنترل‌های تهویه مطبوع خودرو به طور مستقیم از طریق کارپلی قابل دسترسی خواهند بود، بنابراین برای تنظیم گرما یا سرما مجبور به خروج از سیستم کارپلی نخواهید بود؛ اپل همچنین قصد دارد مجموعه‌ای از ویجت‌های مفید را اضافه کند که اطلاعاتی مانند مدت زمان سفر را نمایش دهند. مصرف سوخت، آب و هوا، دستگاه‌های هوم کیت و سایر جزییاتی که ممکن است بخواهید در حین رانندگی داشته باشید.

شایعات دیگری نیز برای iOS 17 وجود دارند که شامل تغییرات در صفحه نمایش همیشه روشن، پشتیبانی از هدست واقعیت ترکیبی و فیلترهای اضافی برای قابلیت فوکوس هستند، اما نمی‌توان همه آنها را قطعی دانست.

اپل پس از رویداد اصلی WWDC در ۵ ژوئن (۱۵ خرداد)، سیستم عامل iOS 17  را در اختیار توسعه دهندگان قرار می‌دهد و این اولین نگاه به ویژگی‌های جدید این نسخه را به دست می‌دهد. آزمایش کنندگان عمومی بتا هم احتمالا یک ماه یا کمی بیشتر پس از آن در ماه جولای (تیر ماه) به این نسخه دسترسی خواهند داشت و سپس این نرم افزار در ماه سپتامبر (شهریور) در کنار مدل‌های جدید آیفون عرضه می‌شود.

انتهای پیام

منبع : جی اس ام

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما