آیفون به‌طرز معجزه‌آسایی از سقوط 4300 متری جان سالم به‌در برد

اقتصاد ۱۰۰ -از زمان عرضه اولین آیفون تا کنون، همیشه آزمایش سقوط مدل‌های مختلف برای ارزیابی دوام گوشی بسیار رایج بوده است.

آیفون به‌طرز معجزه‌آسایی از سقوط 4300 متری جان سالم به‌در برد

به گزارش گروه دانش و فناوری،در این آزمایش‌‌ها حتی گاهی شاهد آن بودیم که برخی افراد آیفون‌ها را از ارتفاع 20 فوتی (6.09 متر) یا بیشتر رها می‌کنند. این‌بار اما ماجرا جالب‌تر است. ظاهراً کاربری به‌طور تصادفی آیفون خود را در حین چتربازی از ارتفاع تقریباً 14000 فوتی (4300 متری) به زمین انداخته و متوجه نشده است. اپل همیشه اطمینان حاصل می‌کند که آیفون را با کیفیت و مقاومت قابل‌توجهی تولید کند؛ اما طبیعی است که سقوط از ارتفاع چند هزار متری هواپیما را به عنوان موقعیتی احتمالی در نظر نگرفته است. با این وجود، آیفون این چترباز حتی پس‌ از سقوط از ارتفاع 4300 متری، جان سالم به‌در برده است. در ادامه جزئیات بیشتری درمورد اینکه چطور آیفون این آزمایش ناخواسته را با موفقیت پشت سر گذاشت، با شما به‌اشتراک می‌گذاریم.

اپل هر ساله شیشه نمایشگر و قاب پشتی گوشی‌های خود را تقویت می‌کند. این شرکت با چنین اقدامی اطمینان حاصل می‌کند که دستگاه موردنظر از سقوط‌های تصادفی جان سالم به در می‌برد. با این حال، اگر هنگام چتربازی حادثه‌ای رخ دهد، بسیار نادر است که گوشی سالم بماند. کاربری به‌ نام هاتون اسمیت ویدئویی از تجربه چتربازی خود در تیک‌تاک به اشتراک می‌گذارد. در این این ویدئو می‌توان مشاهده کرد که چگونه آیفون او از جیبش بیرون می‌افتد و با سرعت تقریباً 100 مایل در ساعت (160 کیلومتر‌برساعت) ارتفاع 4300 متری به سمت زمین را سقوط می‌کند و در عین‌ ناباوری سالم می‌ماند. این ویدیو لحظه‌ای را به تصویر می‌کشد که آیفون از جیب او خارج می‌شود.

کاربر پس از تجربه چتربازی خود گوشی را ردیابی کرد و خوشبختانه آیفون پس از سقوط همچنان سالم مانده بود. توجه داشته باشید که اگر دستگاه روی یک سطح سخت می‌افتاد، نتیجه بسیار متفاوت بود. در این ویدیو می‌بینیم که آیفون از یک سطح گل‌آلود بیرون کشیده می‌شود. احتمالا نقطه فرود نسبتاً نرم ضربه را جذب کرد و آیفون را نجات داد. علاوه بر این، آیفون همچنین دارای یک قاب محافظ بود. این مورد نیز به‌طور بالقوه به ایمنی دستگاه کمک کرد.

آیفون به‌طرز معجزه‌آسایی از سقوط 4300 متری جان سالم به‌در برد

در حالی که هاتون اسمیت آنقدر خوش‌شانس بود که گوشی او پس از چنین سقوطی جان سالم به در ببرد، بیشتر کاربرانی که با اینگونه حوادث روبرو می‌شوند، معمولاً بدشانس‌تر از او هستند. زیرا در اغلب مواقع مشاهده کرده‌ایم که گوشی‌های هوشمند حتی با سقوط از ارتفاع چندمتری کاملاً می‌شکنند.

اپل در تلاش است تا مدل آیفون 15 پرو را در اواخر سال جاری عرضه کند و شایعه شده است که این دستگاه دارای روکش تیتانیومی خواهد بود. تیتانیوم در مقایسه با فولاد ضدزنگ یا آلومینیوم سری فعلی آیفون 14 دوام بیشتری را ارائه می‌دهد. توجه داشته باشید که همیشه اپل حرف آخر را می‌زند، بنابراین هنوز زود است که این شایعه را کاملاً باور کنیم.

انتهای پیام

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

پیش بینی می کنید در سال 1403 کدامیک از بازارهای زیر با نوسانات کمتر قیمتی روبرو شود؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما