پوکو F5 و پوکو F5 پرو به صورت رسمی برای بازارهای جهانی رونمایی شدند

اقتصاد ۱۰۰ - شیائومی امروز به طور رسمی گوشی‌های جدید قاتل پرچمدار خود را با مشخصات فنی قابل توجه و برچسب قیمتی رقابتی معرفی کرد.

پوکو F5 و پوکو F5 پرو به صورت رسمی برای بازارهای جهانی رونمایی شدند

به گزارش گروه دانش و فناوری،سرانجام پس از شایعات و گزارش‌های فراوان، شیائومی امروز از نسل جدید گوشی‌های قاتل پرچمدار خود یعنی پوکو F5 و پوکو F5 پرو رونمایی کرد. این دو گوشی موردانتظار از مشخصات فنی مانند نمایشگر باکیفیت، تراشه‌ قدرتمند و سرعت شارژ سریع بهره می‌برند و با برچسب قیمتی رقابتی نیز روانه بازار می‌شوند. پوکو F5‌ و پوکو F5 پرو به ترتیب به عنوان نسخه‌های بازار جهانی ردمی نوت ۱۲ توربو و ردمی K60‌ روانه بازار خواهند شد. 

طبق اطلاعات قرار گرفته در وبسایت شیائومی، پوکو F5 پرو به تراشه اسنپدراگون ۸ پلاس نسل یک مجهز است که با سه کانفیگ حافظه رم و حافظه داخلی همراه خواهد شد. پنل جلویی دستگاه میزبان نمایشگر امولد ۶٫۶۷ اینچی خواهد بود که از رزولوشن تصویر WQHD پلاس و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی پشتیبانی می‌کند.برای اولین بار در بین گوشی‌های برند پوکو، این گوشی قدرتمند با تراکم پیکسلی 526ppi روانه بازار خواهد شد.

نمایشگر پوکو F5 پرو همچنین از نرخ نمونه‌برداری لمسی ۴۸۰ هرتزی بهره خواهد برد و در خود سنسور اثرانگشت را جای خواهد داد. برای محافظت بیشتر، نمایشگر گوشی شیائومی توسط محافظ صفحه گوریلا گلس ۵ پوشانده شده است. دوربین اصلی پوکو F5 پرو سنسور ۶۴ مگاپیکسلی OmniVision OV64B است که از گشودگی دیافراگم f/1.8 و لنز 6P برخوردار است. دو دوربین دیگر این گوشی شامل لنز فوق عریض ۸ مگاپیکسلی و سنسور ماکرو ۲ مگاپیکسلی می‌شود. سیستم دوربین پوکو F5 پرو از لرزشگیر اپتیکال و لرزشگیر الکترونیکی پشتیبانی می‌کند. 

برای تصاویر سلفی، کاربران دوربین ۱۶ مگاپیکسلی را در اختیار خواهند داشت که قادر است ویدئو‌های فول اچ‌دی ثبت کند. یکی از ویژگی‌های برجسته پوکو F5 پرو سیستم خنک‌کننده LiquidCoolVC است که از محفظه‌های بخار از جنس فولاد ضدزنگ و لایه‌های گرافیتی تشکیل شده است. به لطف فناوری جدید سیتسم خنک‌کننده، دفع حرارت حاصل از فعالیت‌های پردازشی تراشه تا ۱۵ درصد بهتر از نسل قبلی خواهد بود. 


 

در نهایت باید اشاره کرد که انرژی موردنیاز پوکو F5 پرو توسط باتری ۵۱۶۰ میلی‌آمپر ساعتی تامین می‌شود  که از شارژ باسیم ۶۷ واتی و شارژ بی‌سیم ۳۰ واتی پشتیبانی می‌کند. کانفیگ‌های این گوشی شامل سه نسخه رم ۸ گیگابایتی / حافظه ۲۵۶ گیگاباتی، رم ۱۲ گیگابایتی / حافظه ۲۵۶ گیگابایتی و رم ۱۲ گیگابایتی / حافظه ۵۱۲ گیگابایتی می‌شود. پوکو F5 پرو با اندروید ۱۳ برپایه رابط کاربری MIUI 14 عرضه خواهد شد. 

نسخه استاندارد سری پوکو F5 برای تسک‌های پردازشی از تراشه اسنپدراگون ۷ پلاس نسل دو با فرکانس حداکثری ۲٫۹ گیگاهرتزی استفاده می‌کند که با دو نسخه حافظه رم ۸ و ۱۲ گیگابایتی و یک نسخه حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایتی همراه خواهد شد. نمایشگر دستگاه نیز پنل ۶٫۶۷ اینچی امولد است که از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی و رزولوشن تصویر فول اچ‌دی پشتیبانی می‌کند. 

به مانند نسخه پرو، پوکو F5 از دوربین سه‌گانه شامل سنسور اصلی ۶۴ مگاپیکسلی، لنز فوق عریض ۸ مگاپیکسلی و سنسور ماکرو ۲ مگاپیکسلی بهره می‌برد. لرزشگیر اپتیکال و لرزشگیر الکترونیکی نیز در این گوشی به کار رفته است. دوربین سلفی نیز در خود سنسور ۱۶ مگاپیکسلی را جای داده است. باتری پوکو F5 از ظرفیت ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی و توان شارژ ۶۷ واتی برخوردار است. از دیگر مشخصات فنی گوشی شیائومی می‌توان به وزن ۱۸۱ گرمی، اندروید ۱۳ برپایه رابط کاربری MIUI 14 و بلوتوث نسخه ۵٫۳ اشاره کرد. 

در نهایت باید اشاره کرد که طبق اعلام رسمی شیائومی، پوکو F5 پرو در کانفیگ پایه با قیمت ۴۴۹ دلاری روانه بازار خواهد شد در حالی که پوکو F5 در کانفیگ پایه با برچسب قیمتی ۳۷۹ دلاری به فروش خواهد رسید. 

انتهای پیام

منبع : جی اس ام

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما چرا همسان‌سازی حقوق‌بازنشستگان تا کنون انجام نشده و وعده آینده داده می شود؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما