مینگ چی کو: هنوز تا معرفی تراشه M3 چند ماه فاصله داریم

اقتصاد ۱۰۰ - به گفته افشاگر معتبر محصولات اپل، این شرکت هنوز تولید انبوه تراشه ۳ نانومتری M3 را شروع نکرده است و به تبع آن مک بوک‌های جدیدی که قرار است به این تراشه مجهز شوند، ماه‌ها با عرضه فاصله دارند.

مینگ چی کو: هنوز تا معرفی تراشه M3 چند ماه فاصله داریم

به گزارش گروه دانش و فناوری، بر اساس اطلاعاتی که امروز توسط مینگ چی کو تحلیلگر اپل به اشتراک گذاشته شده، نسل بعدی تراشه‌های اپل M3، در نیمه دوم سال ۲۰۲۳ وارد تولید انبوه خواهد شد.

کو امروز در توییتی گفته که تولید تراشه M3 کمی زودتر از M3 Pro و M3 Max آغاز خواهد شد. اپل باید از تراشه M3 برای مدل‌های آینده مک بوک ایر ۱۳ اینچی، مک بوک پرو ۱۳ اینچی، آیمک ۲۴ و مک مینی استفاده کند، در حالی تراشه‌های رده بالاتر M3 Pro و M3 Max برای مدل‌های ۱۴ و ۱۶ اینچی آینده مک بوک پرو عرضه شوند، مدل‌هایی که مارک گورمن از بلومبرگ انتظار دارد در نیمه اول سال ۲۰۲۴ عرضه شوند.

انتظار می‌رود تراشه M3 بر اساس جدیدترین فرآیند ۳ نانومتری TSMC، شریک تولید تراشه اپل ساخته شود در حالی که تراشه M2 با روش تولید ۵ نانومتری تولید می‌شود. به عنوان یک چیپست ۳ نانومتری، M3 باید بهبود عملکرد و بهره‌وری انرژی قابل توجهی به ارمغان آورد.

در مورد مک بوک ایر ۱۵ اینچی هم که مدتهاست شایعه شده، مینگ چی کو گفته است که این لپ تاپ به تراشه M2 مجهز خواهد شد. در ژوئن ۲۰۲۲ (خرداد ۱۴۰۱) کو اظهار کرد که این مدل ۱۵ اینچی با تراشه M2 Pro عرضه می‌شود، اما او دیگر چنین انتظاری ندارد.

نکته کلیدی از آخرین اطلاعات کو این است که اولین مک‌های مجهز به تراشه M3 احتمالا هنوز چند ماه تا عرضه فاصله دارند. با توجه به اینکه شایعه شده است که مک پرو، دسکتاپ بعدی اپل دارای تراشه M3 Ultra خواهد بود، این امر منطقی است و این احتمال وجود دارد که اپل عرضه تراشه‌ّهای سری M2 را قبل از معرفی تراشه M3 به پایان برساند.

انتهای پیام

منبع : جی اس ام

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما چرا همسان‌سازی حقوق‌بازنشستگان تا کنون انجام نشده و وعده آینده داده می شود؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما