تراشه M2 باز هم برای مک بوک ایر ۱۵ اینچی گزارش شد

اقتصاد ۱۰۰ - وبلاگ مشهور کره‌ای ناور، امروز گزارش داده که مک بوک ایر ۱۵ اینچی اپل از تراشه M2 استفاده خواهد کرد، در حالی که پیش‌تر برای این محصول تراشه M3 در نظر گرفته شده بود.

تراشه M2 باز هم برای مک بوک ایر ۱۵ اینچی گزارش شد

به گزارش گروه دانش و فناوری،حساب کاربری «yeux1122» در وبلاگ Korean Naver ادعا کرده که مک بوک ایر ۱۵ اینچی اپل به تراشه M2 مجهز خواهد شد، نه تراشه M3 که در ابتدا برنامه‌ریزی شده بود.

به گفته منبع زنجیره تامین تایوانی این وبلاگ، تصمیم اپل برای استفاده از تراشه M2 به دلیل مشکلات تولید در تراشه شرکت TSMC نبوده است، بلکه به دلیل ترکیبی از عوامل مختلف از جمله شرایط بازار و تعدیل موجودی بوده است.

گزارش قبلی از کره در اوایل این ماه ادعا کرد که اپل به طور موقت تولید تراشه‌های سری M2 خود را در ابتدای سال ۲۰۲۳ به دنبال کاهش شدید تقاضای جهانی مک بوک‌ها متوقف کرده است. در گزارشی که آن زمان منتشر شد به نقل از یک فرد آشنا با این موضوع، گفته شده بود که تعلیق مذکور تا ماه فوریه (بهمن ۱۴۰۱) ادامه داشته و پس از آن تولید تراشه‌های سری M2 از سر گرفته شده است.

هفته گذشته یک مک بوک ایر ۱۵ اینچی عرضه نشده با پردازنده همتراز با تراشه M2 در گزارش‌های توسعه دهندگان اپ استور مشاهده شد. پیکربندی این مک بوک ایر دارای یک پردازنده ۸ هسته‌ای و گرافیک ۱۰ هسته‌ای، درست به مانند M2 بود که ۸ گیگابایت رم نیز برای آن در نظر گرفته شده بود. لازم به ذکر است که مک بوک ایر جدید با وضوح یک صفحه نمایش برابر با مک بوک پرو ۱۴ اینچی در این لیست قرار گرفته است.

به طور دقیق مشخص نیست که مک بوک ایر ۱۵ اینچی چه زمانی عرضه خواهد شد، اما بسیاری از تحلیلگران رویداد WWDC خرداد ماه را برای معرفی آن عنوان کرده‌اند.

انتظار می‌رود عرضه مک‌های مجهز به M3 در زمانی دیگر انجام شود و اپل با معرفی این دستگاه‌ها به طور رسمی انتقال به فرآیند تولید ۳ نانومتری از استاندارد فعلی ۵ نانومتری را اعلام کند. فرآیند ۳ نانومتری که در سری آیفون ۱۵ امسال نیز مورد استفاده قرار گرفته است، امکان بهبود قابل توجه عملکرد و کارایی بیشتر را فراهم می‌کند.

انتهای پیام

منبع : جی اس ام

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما