بررسی تمامی شایعات در مورد نسل بعدی آیمک پرو و آیمک ۲۴ اینچی اپل

اقتصاد ۱۰۰ - گزارش‌ها و شایعات در مورد آیمک ۲۴ اینچی اپل به اوج خود رسیده، از طرف دیگر بسیاری از کارشناسان اعتقاد دارند که اپل در حال توسعه آیمک پرو جدید برای حرفه‌ای‌ها است؛ حال بیایید ببینیم که این محصولات در چه مرحله‌ای هستند.

بررسی تمامی شایعات در مورد نسل بعدی آیمک پرو و آیمک ۲۴ اینچی اپل

به گزارش گروه دانش و فناوری،طبق گزارش‌های کلیدی سال گذشته، اپل در حال کار بر روی یک آیمک ۲۴ اینچی به روز شده و یک آیمک پرو کاملا جدید است و اینطور که به نظر می‌رسد آنها را پیش از پایان سال جاری میلادی عرضه خواهد کرد.

در اواسط سال ۲۰۲۲ مارک گورمن افشاگر معتبر اپل، اظهار کرد که اپل در حال توسعه حداقل دو مدل آیمک است که احتمالا از سری تراشه‌های M3 استفاده خواهند کرد. او گفت که این شرکت احتمال دارد در سال ۲۰۲۳ آیمک ۲۴ اینچی به روز شده را با تراشه استاندارد M3 روانه بازار کند و در حال ادامه کار بر روی مدل رده بالاتر آیمک است.

من همچنان معتقدم که اپل در حال کار بر روی یک آیمک با صفحه نمایش بزرگتر با هدف کاربران حرفه‌ای است. من تصور می‌کنم که این مدل از نوعی تراشه M3 و احتمالا M3 Pro و M3 Max استفاده کند. بنابراین تراشه‌های این دستگاه با تراشه‌های به کار رفته در مک بوک پرو مطابقت خواهد داشت. از طرف دیگر فکر نمی‌کنم ترکیب مک استودیو یا مک مینی به علاوه نمایشگر استودیو اپل، باعث شود که تقاضا از طرف کاربران حرفه‌ای که می‌خواهند صفحه نمایش بزرگتری داشته باشند، کاهش یابد.

اپل تولید آیمک پرو را در مارس ۲۰۲۱ (اسفند ۱۳۹۹) متوقف کرد و نسخه ۲۷ اینچی مبتنی بر اینتل آیمک را نیز در مارس ۲۰۲۲ (اسفند ۱۴۰۰) متوقف کرد و تنها آیمک باقی مانده آیمک ۲۴ اینچی با تراشه M1 است. در حال حاضر اپل به طور موثر آیمک ۲۷ اینچی را با مک استودیو و نمایشگر استودیو جایگزین کرده است.

در حالی که برخی گزارش‌ها ادعا می‌کنند که هیچ آیمک پیشرفته‌ای در حال توسعه نیست، چندین منبع برجسته معتقد هستند که آیمک قدرتمندتر و بزرگتر هنوز در دست ساخت است. راس یانگ تحلیلگر حوزه نمایشگر، از سال ۲۰۲۱ گفته است که اپل در حال کار بر روی یک آیمک با صفحه نمایش ۲۷ اینچی مینی ال ای دی با ویژگی پروموشن است که ظاهرا با مدل آینده آیمک پرو همخوانی دارد. به همین ترتیب مینگ چی کو تحلیلگر معروف اپل نیز معتقد است که یک مدل جدید ۲۷ اینچی آیمک پرو در سال ۲۰۲۳ در کنار مک پرو جدید عرضه خواهد شد.

شایعات در مورد آیمک پرو جدید در ماه‌های اخیر کم شده‌اند، اما به نظر می‌رسد مدل ۲۴ اینچی به روز شده هنوز در مسیر عرضه تا پایان سال جاری یا نهایتا سال آینده میلادی است. ماه گذشته گورمن گفت که نسل بعدی آیمک به مرحله پیشرفته تولید رسیده و افزود که احتمالا عرضه آن تا پایان سال ۲۰۲۳ یا اوایل سال ۲۰۲۴ به تعویق افتاده، زیرا قرار است که در آن از تراشه M3 استفاده شود و این چیپست هنوز معرفی نشده است.

انتظار می‌رود خانواده تراشه‌های M3 برخلاف تراشه‌های M1 و M2 که با استفاده از فرآیند ۵ نانومتری ساخته شده‌اند، بر اساس فن‌آوری ۳ نانومتری شرکت TSMC ساخته شوند و این فرآیند پیشرفته‌تر تولید موجب بهبود عملکرد و کارایی قابل توجهی خواهد شد. به نظر می‌رسد که شرکت TSMC تامین کننده تراشه‌های اپل، تولید تجاری تراشه‌های ۳ نانومتری را در نیمه دوم سال جاری میلادی آغاز کند، به این معنی که اولین مک‌های مجهز به تراشه M3 احتمالا در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۳ عرضه خواهند شد.

اطلاعات کمی در مورد مشخصات این دو دستگاه وجود دارد، اما نمایشگر مینی ال ای دی بزرگتر ۲۷ اینچی با ویژگی پروموشن به همراه گزینه‌های تراشه M3 Pro و M3 Max و تعداد زیادی پورت ارایه شده به مانند مک بوک پرو، محتمل‌ترین موارد هستند. از طرف دیگر در مورد آیمک ۲۴ اینچی با توجه به این واقعیت که این محصول در اولین عرضه خود در سال ۲۰۲۱ یک دستگاه کاملا بازطراحی شده بود، تغییرات ظاهری چندانی پیش‌بینی نمی شود و اپل احتمالا فقط تراشه آن را به M3 ارتقا دهد و شاید شاهد گزینه‌های رنگ جدید نیز برای این دستگاه باشیم.

اینکه آیا یک آیمک با صفحه نمایش بزرگتر و تراشه‌ای قدرتمندتر برای بازارهای حرفه‌ای در سال جاری معرفی شود، هنوز مشخص نیست و تنها مدل ۲۴ اینچی در حال حاضر شامل گزارش‌های بسیار است که در مرحله پیشرفته توسعه قرار دارد. بنابراین حداقل به نظر می‌آید که اپل کاملا آماده عرضه آیمک ۲۴ اینچی جدید با تراشه M3 در اواخر امسال است، اما یک آمک پرو جدید به ویژه برای سال ۲۰۲۴ کاملا محتمل است.

انتهای پیام

منبع : جی اس ام

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

پیش بینی می کنید در سال 1403 کدامیک از بازارهای زیر با نوسانات کمتر قیمتی روبرو شود؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما