آیمک جدید اپل احتمالا با تاخیر و در اواخر سال جاری میلادی عرضه خواهد شد

اقتصاد ۱۰۰ -آل این وان نسل بعدی اپل احتمالا به تراشه قدرتمند M3 مجهز خواهد بود.

آیمک جدید اپل احتمالا با تاخیر و در اواخر سال جاری میلادی عرضه خواهد شد

به گزارش گروه دانش و فناوری به نقل ازجی اس ام ،به نظر می‌رسد طرفداران آی‌مک اپل باید بیشتر برای محصول مورد علاقه خود صبر کنند چرا که شایعه شده است آل این وان جدید اپل با تاخیر زیادی عرضه خواهد شد. در این راستا، خبرنگار برجسته بلومبرگ و تحلیلگر برجسته محصولات اپل یعنی مارک گرمن به تازگی ادعا کرده است که عرضه نسخه جدید آی‌مک اپل با تاخیر مواجه شده است و در بهترین حالت تا اواخر سال جاری میلادی روانه بازار خواهد شد. به علاوه، این تحلیلگر اعلام کرد که اپل قصد دارد بروزرسانی سخت‌افزاری تراشه M2 را کنار بگذارد و مستقیما تراشه M3 را برای محصولات جدید خود معرفی خواهد کرد.

در حال حاضر، مشخص نیست که اپل آیا برنامه‌ای برای توسعه و عرضه آی‌مک با نمایشگر بزرگ‌تر دارد و یا همچنان نسخه‌های 24 اینچی را روانه بازار خواهد کرد. حتی شایعات و گزارش‌های غیر رسمی نیز در این رابطه با یکدیگر اختلاف نظر دارند که به نظر مربوط به نامعلوم بودن برنامه‌های اپل است. قبلا شایعه شده بود که کوپرتینونشین‌ها در حال توسعه یک آی‌مک جدید با تراشه M3 هستند که احتمالا به عنوان جایگزین آی‌مک 24 اینچی با تراشه M1 در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت. حالا اما حتی مشخص نیست که این دستگاه جدید جزوی از سری آی‌مک پرو خواهد بود و یا در سری آی‌مک جای خواهد گرفت. 

شایان ذکر است که انتظار می‌رود تراشه M3 اپل از لیتوگرافی 3 نانومتری TSMC بهره ببرد که عملکرد بهبودیافته و مصرف بهینه را برای کاربران به ارمغان خواهد آورد. این سخت‌افزار احتمالا در مک بوک ایر نسل جدید که سال ۲۰۲۳ معرفی خواهد شد نیز به کار خواهد رفت. اگر شایعات درست باشند، مدل‌های جدید مک بوک پرو ۱۳ اینچی و مک مینی نیز به تراشه M3 مجهز خواهند بود. همانطور که می‌دانیم، پارامتر نانومتر مربوط به اندازه و فاصله ترانزیستورهایی است که پردازنده مرکزی را تشکیل می‌دهند. هر چه ترانزیستورهایی که در تراشه جای گرفته‌اند بیشتر باشد، عملکرد پردازشی سخت‌افزار قدرت بیشتری پیدا می‌کند ولی توسعه ‌آن نیز هزینه بیشتری را طلب می‌کند. 

در نهایت باید اشاره کرد که اپل آخرین بار آی‌مک خود را با تراشه M1 و در سال ۲۰۲۱ بروزرسانی کرد و آن را در هفت رنگ مختلف روانه بازار کرد. در حال حاضر، آی‌مک M1 اپل تنها آی‌مک موجود در بازار است و تولید نسخه‌های ۲۷ اینچی آی‌مک و آی‌مک پرو مجهز به تراشه اینتل از دو سال پیش متوقف شده است. 

انتهای پیام

منبع : جی اس ام

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

پیش بینی می کنید در سال 1403 کدامیک از بازارهای زیر با نوسانات کمتر قیمتی روبرو شود؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما