مک استودیو دستگاهی نیست که اپل فراموش کرده باشد

اقتصاد ۱۰۰ - پس از عرضه مک استودیو با قدرتمندترین تراشه‌های اپل، اکثر تحلیلگران آن را محصولی می‌دانستند که بعد از عرضه مک پرو به همراه بالارده‌ترین پردازنده اپل، این محصول اولین بار و آخرین باری است که عرضه می‌شود؛ اما اینطور که به نظر می‌رسد داستان متفاوت است.

مک استودیو دستگاهی نیست که اپل فراموش کرده باشد

به گزارش گروه دانش و فناوری، به گفته مارک گورمن افشاگر با سابقه محصولات اپل، این شرکت قصد دارد حداقل دو مدل جدید مک استودیو را در آینده عرضه کند. این اطلاعات نشان می‌دهد که مک استودیو در میان انتظار برای اولین مک پرو با تراشه اختصاصی اپل، محصولی نبوده که قرار باشد فقط یک بار عرضه شود.

گورمن در خبرنامه Power On خود که بر مک بوک‌های جدید و سایر برنامه‌های اپل برای رویداد WWDC امسال متمرکز بوده، به طور خلاصه اشاره کرده که برنامه برای عرضه دو مدل مک استودیو جدید از طرف اپل وجود دارد، اما زمان دقیق آنها مشخص نیست. او جزییات خاصی را در مورد مدل‌های جدید به اشتراک نگذاشته، بنابراین مشخصات فنی و زمان عرضه در حال حاضر نامشخص است.

اپل مک استودیو و نمایشگر استودیو همراه آن را در ماه مارس ۲۰۲۲ (اسفند ۱۴۰۰) عرضه کرد؛ این رایانه رومیزی پیشرفته با تراشه‌های M1 Max و M1 Ultra اپل هم اکنون در دسترس است و قیمت این پیکربندی‌ها به ترتیب از ۱۹۹۹ دلار و ۳۹۹۹ دلار شروع می‌شود. مک استودیو پیشرفته با تراشه M1 Ultra در حال حاضر سریع‌ترین مک اپل است که تاکنون تولید شده‌اند.

در ماه فوریه (بهمن ۱۴۰۱) گورمن گفت که مک پرو بعدی به تراشه M2 Ultra مجهز خواهد شد و عملکردی بسیار مشابه با مک استودیو را ارایه خواهد کرد؛ در نتیجه او گفت که معتقد است چنین چیزی بی‌معنی خواهد بود که اپل یک مک استودیو با تراشه M2 Ultra عرضه کند و این نشان می‌دهد که ممکن است این دستگاه حداقل تا زمانی که تراشه‌های M3 Max و M3 Ultra آماده نشده باشند، به روز نشود. در این صورت مک استودیو بعدی احتمالا در سال ۲۰۲۴ منتشر خواهد شد.

انتهای پیام

منبع : جی اس ام

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما چرا همسان‌سازی حقوق‌بازنشستگان تا کنون انجام نشده و وعده آینده داده می شود؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما