فروش بهتر آیفون ۱۴ نسبت به آیفون ۱۳ در بازار آمریکای شمالی

اقتصاد ۱۰۰ - آیفون ۱۴ پرو مکس همچنان پرطرفدارترین گوشی اپل در بازار آمریکای شمالی است.

فروش بهتر آیفون ۱۴ نسبت به آیفون ۱۳ در بازار آمریکای شمالی

به گزارش گروه دانش و فناوری به نقل ازجی اس ام ،از معرفی و عرضه نسل جدید سری پرچمدار اپل یعنی سری آیفون ۱۴ حدود ۷ ماه گذشته است و حالا به نظر می‌رسد این سری پرچمدار همچنان فروش بسیار موفقی را در بازار آمریکا شمالی تجربه می‌کند. براساس آماری که توسط وبسایت Wave7 Research گردآوری و توسط وبسایت AppleInsider به اشتراک گذاشته شده است،‌ آیفون ۱۴ پرو مکس پرفروش‌ترین مدل سری آیفون ۱۴ است. به علاوه، این گزارش اذعان داشته است که آیفون ۱۴ آمار فروش بالاتری را نسبت به نسل قبلی یعنی آیفون ۱۳ به ثبت رسانده است. 

طبق این گزارش، آیفون ۱۴ پرو مکس حدود ۱۹ درصد از فروش کلی آیفون‌های بازار آمریکای شمالی را به خود اختصاص داده است. پس از گوشی پرمیوم اپل، آیفون ۱۴ قرار دارد که سهمی ۱۸ درصدی از بازار آیفون را کسب کرده است در حالی که آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پلاس به ترتیب ۱۳ درصد و ۷ درصد از فروش سری آیفون بازار آمریکای شمالی را در انحصار داشته است.

نسخه پلاس سری آیفون ۱۴ علی‌رغم نمایشگر بزرگ ۶٫۷ اینچی و باتری حجیم ۴۳۲۵ میلی‌آمپر ساعتی به نظر موفق نشده است که انتظارات اپل را برآورده کند و آمار فروش پایینی را ثبت کرده است. آیفون ۱۴ پلاس با قیمت ۹۰۰ دلاری به یکی از پرچمدار‌های مقرون به صرفه بازار با نمایشگر بزرگ و باتری حجیم بدل شده است که به عنوان جایگزین ایفون ۱۳ مینی عرضه شده است. اپل قصد داشت با معرفی آیفون ۱۴ پلاس فروش ناموفق آیفون ۱۳ مینی را جبران کند ولی حالا به نظر می‌رسد استراتژی کوپرتینونشین‌ها با شکست مواجه شده است. 

شایان ذکر است با عرضه سری گلکسی اس ۲۳ در ماه فوریه سال جاری، سهم ۶۹ درصدی آیفون از بازار آمریکای شمالی در ماه ژانویه به ۶۲ درصد در ماه فوریه رسید. برای مقایسه، سری آیفون ۱۳ در ماه فوریه سال ۲۰۲۲ سهمی ۵۹ درصدی از بازار را به خود اختصاص داده بود. البته باید اشاره کرد که سری آیفون ۱۲ با سهم ۶۴ درصدی در ماه فوریه ۲۰۲۱ همچنان فروش بهتری نسبت به دو نسل بعدی داشته است. 

انتهای پیام

منبع : جی اس ام

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما چرا همسان‌سازی حقوق‌بازنشستگان تا کنون انجام نشده و وعده آینده داده می شود؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما