اپل در رویداد WWDC 2023 از چه محصولاتی رونمایی می‌کند

اقتصاد ۱۰۰ - اپل چند روز قبل اعلام کرد که در تاریخ ۵ ژوئن (۱۵ خرداد) رویداد WWDC 2023 کار خود را آغاز می‌کند.

اپل در رویداد WWDC 2023 از چه محصولاتی رونمایی می‌کند

به گزارش گروه دانش و فناوری به نقل از دیجی کالامگ،طی ماه‌های گذشته در مورد مک‌بوک ایر ۱۵.۵ اینچی گزارش‌های زیادی منتشر شده و در این گزارش‌ها آمده که اپل قصد دارد قبل از فرا رسیدن فصل تابستان، از این لپ‌تاپ رونمایی کند. این مدل که قرار است در کنار مک‌بوک ایر ۱۳.۶ اینچی فروخته شود، برای کاربرانی که علاقه‌ای به استفاده از مک‌بوک پرو ندارند ولی خواستار بهره‌گیری از نمایشگر بزرگ‌تر هستند، گزینه‌ی ایده‌آلی محسوب می‌شود.

مک‌بوک ایر ۱۵.۵ اینچی فقط کمی بزرگ‌تر از مک‌بوک پرو قدیمی ۱۵.۴ اینچی محسوب می‌شود و در کل از نظر اندازه بین مدل‌های ۱۴ و ۱۶ اینچی مک‌بوک پرو قرار می‌گیرد. از نظر طراحی هم ظاهرا مشابه مک‌بوک ایر ۱۳.۶ اینچی است که سال گذشته معرفی شد. هنوز مشخص نیست اپل برای این لپ‌تاپ چه تراشه‌هایی را در نظر گرفته زیرا زمان معرفی آن کمی عجیب است. از یک طرف حالا برای استفاده از چیپست M2 بسیار دیر است زیرا این چیپست سال گذشته معرفی شده و از سوی دیگر برای معرفی چیپست جدید M3 هم زود است. مینگ-چی کو، تحلیلگر مشهور محصولات اپل، بر این باور است که مک‌بوک ایر جدید در رویداد WWDC 2023 با چیپست‌های M2 و M2 پرو معرفی می‌شود ولی سایت معتبر ۹to5Mac به نقل از منابع آگاه نوشته که این لپ‌تاپ از تراشه‌ی M3 بهره می‌برد.

رویداد WWDC 2023

تنها کامپیوتر مک که هنوز چیپست اختصاصی اپل را دریافت نکرده، مک پرو است. در سال ۲۰۲۰ که نسل اول این چیپست‌ها معرفی شدند، اپل اعلام کرد که بهره‌گیری تمام کامپیوترهای مک از این تراشه‌ها حدود ۲ سال طول می‌کشد و حالا بعد از گذشت حدود سه سال، به نظر می‌رسد بالاخره این وعده عملی خواهد شد.

ظاهرا نسل جدید مک پرو که قرار است در رویداد WWDC 2023 معرفی شود، از همان طراحی خاص نسل قبلی بهره می‌برد. در رابطه با چیپست درون این کیس هم قرار است با M2 اولترا روبرو شویم که از پردازنده‌ی ۲۴ هسته‌ای و پردازنده‌ی گرافیکی مبتنی بر حداکثر ۷۶ هسته بهره می‌برد. همچنین این کامپیوتر از حداکثر ۱۹۲ گیگابایت رم پشتیبانی می‌کند.

همانطور که احتمالا می‌دانید، کامپیوترهای اپل مبتنی بر تراشه‌های اختصاصی این شرکت، برای ارتقا با محدودیت‌های زیادی روبرو هستند. رم استفاده شده برای آن‌ها همراه با چیپست ارائه می‌شود و بنابراین کاربران نمی‌توانند ظرفیت رم را بیشتر کنند. همین موضوع برای پردازنده گرافیکی هم صدق می‌کند. بنابراین اگر اپل تغییرات خاصی را برای مک پرو عملی نکرده باشد، پس این کامپیوتر هم از این قاعده مستثنا نخواهد بود.

در برخی شایعات آمده که اپل قصد دارد در نیمه‌ی نخست ۲۰۲۳ این کامپیوتر را راهی بازار کند و با توجه به اینکه اپل در گذشته برخی کامپیوترهای محبوب از طرف توسعه‌دهندگان و طراحان را در رویداد WWDC معرفی کرده، به احتمال زیاد در همین رویداد شاهد رونمایی از این کامپیوتر خواهیم بود.

اپل نسل اول مک استودیو را در مارس ۲۰۲۲ رونمایی کرد که به‌نوعی ترکیبی از مک مینی و مک پرو محسوب می‌شود. این دستگاه از چیپست M1 مکس یا M1 اولترا استفاده می‌کند و در مورد احتمال معرفی آن در رویداد WWDC 2023 شایعاتی منتشر شده است. ولی با توجه به اینکه احتمال معرفی مک پرو در این رویداد وجود دارد، در رابطه با معرفی نسل جدید مک استودیو باید با شک و تردید زیادی صحبت کنیم.

نسل جدید مک استودیو با تراشه‌های M2 مکس و M2 اولترا از راه می‌رسد که قرار است همین چیپست‌ها برای مک پرو هم مورد استفاده قرار بگیرد. بنابراین اگر هر دو از تراشه‌های یکسانی بهره می‌برند، مشخص نیست که اپل برای تمایز بین آن‌ها چه رویکردی اتخاذ می‌کند. با توجه به این موضوع و البته فقدان شایعات از طرف منابع موثق، به نظر می‌رسد اپل به طور کلی نسل جدید مک استودیو را تولید نخواهد کرد.

انتهای پیام

 

 

 

 

 

 

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما چرا همسان‌سازی حقوق‌بازنشستگان تا کنون انجام نشده و وعده آینده داده می شود؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما