اپل در سیستم خودران خود پیشرفت‌های خوبی داشته است

اقتصاد ۱۰۰ - سیستم خودران اپل که قرار است در خودروی الکتریکی این شرکت به کار گرفته شود، اصلی‌ترین عامل ایمنی برای سرنشینان و خودرو به حساب می‌آید و به همین دلیل است که اپل تمرکز ویژه‌ای روی آن دارد.

اپل در سیستم خودران خود پیشرفت‌های خوبی داشته است

به گزارش گروه دانش و فناوری به نقل از جی اس ام ،اپل در سیستم خودران خود پیشرفت‌هایی داشته است و می‌تواند از حسگرهای لایدار شرکت Wenmao استفاده کند.

طبق گزارش‌ها اپل قابلیت‌های خودران پروژه خودروی خود را بهبود بخشیده است و در حال گسترش آزمایشات است. سیستم خودران این شرکت ظاهرا به شدت به حسگرهای لایدار متکی است که ممکن است اپل آنها را از Wenmao تامین کننده چینی خود تهیه کند، تامین کننده‌ای که پیش‌تر هم اسکنرهای LiDAR را برای آیفون و آیپد پرو ارایه کرده است. در حالی که این شرکت چینی ممکن است مدتی طول بکشد تا ظرفیت حسگرهای لایدار در سطح خودرو را توسعه دهد، کیفیت و رابطه موجود میان آن و اپل می‌تواند احتمال مشارکت آنها را بیشتر کند. از طرف دیگر منطقی به نظر می‌رسد که اپل احتمالا شرکای بلند مدت زنجیره تامین مانند Wenmao را در مراحل اولیه توسعه انتخاب کند.

گزارش دیگری از اکونومیک دیلی نیوز می‌گوید که همکاری فاکسکان تامین کننده دیگر اپل با غول صنعتی آلمان زیمنس، برای ساخت سیستم‌های کمک راننده پیشرفته می‌تواند با استراتژی خودروسازی اپل همخوانی داشته باشد. اعتقاد بر این است که شرکت‌های تایوانی مانند فاکسکان ظرفیت تولید کافی برای ساخت این خودرو را دارند. انظتار می‌رود اپل تا زمانی که این خودرو به یک محصول مصرفی زیست‌پذیر تبدیل شود، همچنان به آزمایشات خود ادامه دهد.

یک گزارش مهم دیگر که اخیرا از بلومبرگ منتشر شده، ادعا می‌کند که اپل دیدگاه اولیه خود را برای این وسیله نقلیه کاهش داده و قیمت پیشنهادی صد و بیست هزار دلاری خود را پایین آورده است، زیرا از طرف دیگر این شرکت جاه طلبی برای یک سیستم خودران کامل بدون فرمان یا پدال را حذف کرده است. اکنون انتظار می‌رود که این خودرو قیمتی کمتر از صد هزار دلار و طراحی معمولی‌تر با قابلیت‌های خودران محدودتر داشته باشد.

برآورد شده که اپل عرضه خودروی برقی خود را برای سال ۲۰۲۶ در نظر گرفته است، اما این احتمال نیز وجود دارد که این پروژه به تعویق بیافتد.

انتهای پیام

منبع : جی اس ام

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما تغییر تیم اقتصادی دولت، چه اندازه به بهبود معیشت مردم کمک می کند؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما