اپل تا عرضه پایش قند خون در اپل واچ ۳ تا ۷ سال فاصله دارد

اقتصاد ۱۰۰ - فن‌آوری پایش قند خون اپل بدون نیاز به سوراخ کردن انگشت در حال حاضر عملی شده است، اما مشکل کوچک کردن آن در ابعادی است که بتواند در اپل واچ جای گیرد.

اپل تا عرضه پایش قند خون در اپل واچ ۳ تا ۷ سال فاصله دارد

به گزارش گروه دانش و فناوری به نقل از جی اس ام ،مارک گورمن افشاگر معروف محصولات اپل، معتقد است که فن‌آوری پایش گلوکز خون که برای اپل واچ طراحی شده است، بعید است تا چند سال آینده راه اندازی شود.

در ماه فوریه (بهمن ۱۴۰۱) بود که او گزارش داد اپل در فن‌آوری غیرتهاجمی (بدون نیاز به سوزن زدن به نوک انگشت) نظارت قند خون خود به پیشرفت‌های بزرگی دست یافته است و به دیابتی‌ها و سایرین امکان می‌دهد تا سطح گلوکز خون آنها را بدون نیاز به نمونه خون آنها، اندازه‌گیری کند.

سیستم اپل ظاهرا از یک تراشه فوتونیک سیلیکونی برای تابش نور لیزر زیر پوست برای تعیین غلظت گلوکز در بدن استفاده می‌کند. در خبرنامه اخیر Power On گورمن، او اظهار کرده که اپل هنوز باید الگوریتم‌ها و حسگرهای داخلی را کامل کند تا بتواند این فن‌آوری رابه بازار عرضه کند. مهم‌تر از همه اینکه این شرکت همچنین باید آن را به اندازه یک ماژول کوچک کند که بتواند در دستگاه کوچی و نازکی به مانند اپل واچ تعبیه شود. او معتقد است که این روند حداقل سه تا هفت سال دیگر طول خواهد کشید.

اپل پس از خرید «RareLight» در سال ۲۰۱۰، کار بر روی روش‌های جایگزین نظارت بر قند خون را آغاز کرد. سپس این شرکت از یک استارت‌آپ به نام Avolante Health LLC برای توسعه این فن‌آوری در یک مرکز مخفی قبل از انتقال آن به گروه طراحی اکتشافی (XDG) استفاده کرد.

اپل در ۱۰ سال گذشته آزمایش‌های انسانی مختلفی را انجام داده است و به دنبال این است که بتواند به کاربران اپل واچ در صورت داشتن پیش دیابت هشدار دهد تا قبل از ابتلا به دیابت، با ایجاد تغییراتی در سبک زندگی خود، از آن پیش‌گیری کنند. اعتقاد بر این است که بحث‌های اولیه در مورد دریافت تاییدیه نظارتی برای این فن‌آوری در حال انجام است، اما اینکه چه زمانی بتوانیم شاهد عرضه عمومی آن باشیم، فعلا سوالی بی‌پاسخ است.

انتهای پیام

منبع : جی اس ام

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

با واردات خودرو خارجی دست دوم موافقید؟

.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : عضو اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه اصلاح قیمت‌ها در بازار طلا و سکه طبیعی بود از…

اخبار سلامت

سینما در سینما