کمک اپل واچ به شناسایی و درمان دو بیماری

اقتصاد ۱۰۰ - بر اساس یک تحقیق جدید اپل واچ قادر است هم به درمان بیماری VOC و هم به لکنت زبان کمک قابل توجهی کند.

کمک اپل واچ به شناسایی و درمان دو بیماری

به گزارش گروه دانش و فناوری به نقل ازجی اس ام ،بر طبق مطالعات جدید، اپل واچ می‌تواند به درمان یک علامت کلیدی بیماری سلول داسی شکل کمک کند و تغییرات الگوریتم تشخیص گفتار اپل می‌تواند به افراد مبتلا به لکنت زبان کمک کند.

بر اساس مطالعه‌ای که توسط محققان بیمارستان «دی» دانشگاه دوک (از طریق MyHealthyApple) انجام شده، اپل واچ می‌تواند به درمان بحران‌های انسداد عروق یا همان «VOC» کمک کند، این عارضه ناشی از بیماری سلول داسی شکل است که اغلب بیماران مبتلا را به دلیل درد شدید در بیمارستان بستری می‌کند.

این تحقیق نشان داده که یادگیری ماشینی با استفاده از داده‌های بهداشتی جمع‌آوری شده اپل واچ می‌تواند روندهایی را برای پیش‌بینی درد در میان افراد مبتلا به بیماری سلول داسی شکل کشف کند که می‌تواند یک سیگنال هشدار اولیه ارائه دهد و درمان را از طریق مسکن‌ها و آب‌رسانی نمکی قبل از شدیدتر شدن آن امکان‌پذیر کند.

محققان بیماران مبتلا به بیماری سلول داسی شکل را بین جولای ۲۰۲۱ تا سپتامبر ۲۰۲۱ (تیر ۱۴۰۰ تا شهریور ۱۴۰۰) در بیمارستان مذکور برای VOC ثبت نام کردند و در طول مدت بازدید، اپل واچ سری ۳ را در اختیار آنها قرار دادند. تعداد ۱۵۶۸۳ نقطه داده از ضربان قلب، تغییرات ضربان قلب و داده‌های فعالیت اپل واچ با نمرات درد و علایم حیاتی از پرونده الکترونیکی پزشکی بیمارستان ارجاع داده شد تا یک مدل یادگیری ماشینی برای پیش‌بینی VOC ایجاد شود.

در مطالعه جدید منتشر شده دیگری که توسط کالین لی دانشمند تحقیقاتی اپل که روی یادگیری ماشینی و ویژگی‌های مرتبط با دسترسی کار می‌کند، ارائه شده است، پیشنهاد شده که تغییرات در الگوریتم تشخیص گفتار اپل و یادگیری ماشینی می‌تواند به افراد مبتلا به لکنت زبان کمک کند و به طور قابل توجهی این مشکل را کاهش دهد؛ در این روش میزان کاهش قطعی جملات و خطای کلمات در حدود ۸۰ درصد است که رقم قابل توجهی است.

انتهای پیام

منبع : جی اس ام

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما چرا همسان‌سازی حقوق‌بازنشستگان تا کنون انجام نشده و وعده آینده داده می شود؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما