چرا بازی Resident Evil Village بهترین نسخه سری رزیدنت اویل است؟

اقتصاد ۱۰۰ - به مناسبت عرضه نسخه ریمیک بازی Resident Evil 4، ما قصد داریم در این مقاله به دلایل برتری بازی Resident Evil Village نسبت به Resident Evil 4 Remake اشاره کنیم.

چرا بازی Resident Evil Village بهترین نسخه سری رزیدنت اویل است؟

به گزارش گروه دانش و فناوری به نقل از سخت افزارمگ ،بازی موردانتظار Resident Evil 4 Remake بالاخره در هفته جاری منتشر می‌شود. طرفداران سری «رزیدنت اویل» بالاخره می‌توانند نسخه جدید و باکیفیت این بازی محبوب را پس از گذشت چند دهه تجربه کنند. بازی Resident Evil 4 Remake به فاصله دو سال از انتشار بازی Resident Evil Village در دسترس کاربران قرار می‌گیرد. بسیاری از کاربران اعتقاد دارند نسخه Village میراث قابل‌توجه بازی Resident Evil 4 است.

ما در بازی Resident Evil Village شاهد انواع فرقه‌های مذهبی، دهکده‌های اسرارآمیز و اتمسفر خاص گوتیک هستیم که شباهت زیادی به دنیای بازی Resident Evil 4 دارد. با این حال، برخی از منتقدان با انجام بازی Resident Evil 4 Remake معتقد هستند عنوان RE Village اصیل‌تر و جذاب‌تر از نسخه ریمیک RE4 است. ما در این مقاله قصد داریم به دلایل برتری بازی Resident Evil Village نسبت به Resident Evil 4 Remake بپردازیم. پس با مطالعه متن با ما همراه باشید.

دلایل برتری بازی Resident Evil Village

 

نسخه ریمیک بازی Resident Evil 4 پیرو سبک نسخه‌های سوم‌شخص سری مذکور است. بازیکنانی که نسخه‌های سوم‌شخص سری «رزیدنت اویل» را تجربه کرده‌اند، قطعاً مشکلی با کنترل بازی مزبور نخواهند داشت. اما تازه‌واردها با مشکلاتی در بخش کنترل بازی Resident Evil 4 Remake مواجه خواهند شد. هدف‌گیری در بازی RE4 Remake کمی کند عمل می‌کند و حرکات «لئون کندی» مقداری هم تند و تیز است. سرعت قدم‌زدن اولیه «لئون کندی» (Leon Kennedy) در مقایسه با سرعت دویدن او بسیار آهسته است. همچنین حدووسطی میان خزیدن، نشسته راه‌رفتن و دویدن با سرعت زیاد در کاراکتر قابل‌بازی دیده نمی‌شود.

کاربر باید کمی به سیستم کنترل بازی RE4 Remake عادت کند. البته چنین چیزی هم وجود دارد که ممکن است سیستم کنترل بازی کاربر را خسته و ناامید کند. در مقایسه با سیستم کنترل بازی Village، می‌توان کنترل تیراندازی و حرکات کاراکتر قابل‌بازی این عنوان بسیار راحت‌تر از نسخه ریمیک Resident Evil 4 است. سیستم تیراندازی اول‌شخص Village از کنترل نرم‌تری نسبت به Resident Evil 4 برخوردار است. همچنین سیستم کنترل این بازی به‌خوبی با محیط چالش‌برانگیز دهکده ارتباط برقرار می‌کند. سیستم کنترل سری Resident Evil با پستی و بلندی‌هایی در طی چند دهه اخیر همراه بوده است. به یقین سیستم کنترل Resident Evil 4 Remake بدتر از نسخه Resident Evil 6 سال 2012 برای طرفداران نخواهد بود.

دلایل برتری بازی Resident Evil Village

 

بازی Resident Evil 4 در زمان خود فهرستی از بهترین دشمنان و باس‌فایت‌ها را مقابل بازیکنان قرار داد. اما اکنون بدین نتیجه می‌رسیم Resident Evil Village عجیب‌ترین و قدرتمندترین دشمنان را به بازیکنان معرفی می‌کند. «کپکام» (Capocm) با ظرافت قابل‌توجه باس‌فایت‌های نسخه Village را طراحی کرده است. هر یک از باس‌فایت‌های این بازی می‌توانند به تنهایی در یک نسخه جداگانه از این سری حضور پیدا کنند. بازیکنان بی‌شک نمی‌توانند موجودی شبیه به «لیدی دیمیترسک» (Lady Dimitrescu) را در بازی Resident Evil 4 Remake پیدا کنند.

دلایل برتری بازی Resident Evil Village

 

بی‌شک بسیاری از کاربران با دیدن این عبارت، مخالفت خود را صراحتاً در مورد این مقاله مقایسه‌ای ابراز می‌کنند. درست است، «لئون کندی» کاراکتر اسطوره‌ای سری Resident Evil محسوب می‌شود. اما آیا شما سرگذشتی از «لئون کندی» در طول سری مذکور دیده‌اید؟ آیا «لئون کندی» به کشتن زامبی‌ها و «انجام ماموریت» به چه چیزی اهمیت می‌دهد؟ از سوی دیگر، کاراکتر «ایتان وینترز» (Ethan Winters) به برخی چیزها اهمیت می‌دهد. او به خانواده خود اهمیت می‌دهد، مدام به فکر دخترش است و انگیزه‌های انسانی‌تری نسبت به «تلاش برای نجات خودخواسته رئیس‌جمهور» دارد. برخی منتقدان اعتقاد دارند که می‌شود بازی Resident Evil 4 را با هر یک از کاراکترهای قدیمی این سری انجام داد.

دلایل برتری بازی Resident Evil Village

 

بگذارید واقع‌گرا باشیم. بازی Resident Evil 4 ممکن است یک اثر کلاسیک باشد اما ترسناک نیست. بازیکنان می‌توانند در این بازی گاهی با موقعیت‌های تنش‌زا روبرو شوند اما این مورد چیز تازه‌ای محسوب نمی‌شود. بازی RE Village در طول بخش داستانی به جهات مختلفی حرکت می‌کند. اما نسبت به RE4، بهترین لحظات وحشتناک را برای بازیکن به ارمغان می‌آورد. بازیکن در قلعه «دیمیترسک» با عناصر ترسناک گوتیک روبرو و در خانه «بنوینتو» (Beneviento House)، او با غلیظ‌ترین تنش‌ها مواجه می‌شود. برخی منتقدان احساس می‌کنند پس از RE4 عناصر ترسناک نسخه‌های کلاسیک به مراتب در بازی‌های بعدی سری مزبور کم‌رنگ شدند و جلوه اکشن‌تری به خود گرفتند.

دلایل برتری بازی Resident Evil Village

 

بازیکنان در طول بخش داستانی بازی Resident Evil Village با موقعیت‌های مختلفی روبرو می‌شوند. برخی منتقدان ممکن است نسخه Village را به عدم تمرکز در گیم پلی متهم کنند. اما این مسیرها خودسرانه انتخاب نشده‌اند. قلعه «دیمیترسکو» یادآور دوران کلاسیک سری Resident Evil است. بازیکنان در این قلعه با انواع درهای قفل‌شده و پازل‌های جذاب و مبهم روبرو می‌شوند. خانه «بنوینتو» بازگشتی به وحشت تکان‌دهنده و اتمسفر بازی Resident Evil 7 است. البته مرکز دهکده و کارخانه «هایزنبرگ» تداعی‌گر بخش‌های اکشن سری رزیدنت اویل هستند. در مقایسه، Resident Evil 4 تا حد زیادی در مسیر منحصر به فرد خود باقی می‌ماند و تنها تلاش‌های زودگذری برای جذب طرفداران سبک‌های مختلف بازی‌های RE انجام می‌دهد.

دلایل برتری بازی Resident Evil Village

 

گفتنی است نسخه اصلی بازی Resident Evil 4 توسط «شینجی میکامی» (Shinji Mikami) ساخته شده است و قطعاً در آن زمان بازیکنان با خلاقیت منحصربه‌فردی در گیم پلی و ژانر وحشت آشنا شدند. اما در نسخه ریمیک این عنوان، آن خلاقیت‌ها به مانند گذشته تازگی ندارند و ممکن است برای طرفداران قدیمی سری تکراری به نظر برسد. میزان خلاقیت در بازی Resident Evil Village به طرز شگفت‌انگیزی بالا است. بازیکنان در این نسخه با انواع مختلفی از خون‌آشام‌ها و هیولاها مواجه می‌شوند. آن‌ها به مرموزترین مکان‌ها و دهکده‌ها سر می‌زنند و شاهد مکانیزم‌های قابل‌توجهی در گیم پلی بازی هستند.

دلایل برتری بازی Resident Evil Village

 

بازیکنان هنگامی که نسخه Village را به پایان می‌رسانند، منتظر تماشای اتفاقات آینده این سری می‌شوند. Village داستان بسیار پیچیده و جذابی را روایت می‌کند، پیرنگ‌های کارایی کاراکتر «ایتان وینترز» را تکمیل می‌کند، بک‌گراند کاراکترهایی مانند «کریس ردفیلد» (Chris Redfield) را توسعه می‌دهد و در پایان کاراکتر جدیدی را معرفی می‌کند که ممکن است به هسته اصلی سری RE تبدیل شود. خب، همه کاربران می‌دانند که بازی Resident Evil 4 به کجا ختم می‌شود؛ به نسخه پنجم و ششم! نسخه‌های Resident Evil 5 و Resident Evil 6 جز ناامیدکننده‌ترین عناوین این سری محسوب می‌شوند و احتمالاً Capcom اقدامی به بازسازی آن‌ها نمی‌کند.

نسخه ریمیک بازی Resident Evil 4 در تاریخ 24 مارس (4 فروردین 1402) برای پلتفرم‌های «پلی استیشن 4» (PlayStation 4)، «پلی استیشن 5» (PlayStation 5)، «ایکس باکس وان» (Xbox One)، «ایکس باکس سری ایکس/اس» (Xbox Series X/S) و رایانه شخصی (PC) منتشر می‌شود. کاربران می‌توانند هم‌اکنون این سری را برای کنسول‌های نسل هشتم، نهم و رایانه شخصی دریافت کنند.

انتهای پیام

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

با واردات خودرو خارجی دست دوم موافقید؟

.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : عضو اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه اصلاح قیمت‌ها در بازار طلا و سکه طبیعی بود از…

اخبار سلامت

سینما در سینما