پلی استیشن در حال آزمایش یک سیستم کراس پلتفرم NFT برای بازی‌های خود است

اقتصاد ۱۰۰ - پتنت جدیدی که شرکت «سونی» (Sony) ثبت کرده است نشان می‌دهد «پلی استیشن» (PlayStation) قصد دارد یک سیستم کراس پلتفرم NFT برای بازی‌های خود تولید کند.

پلی استیشن در حال آزمایش یک سیستم کراس پلتفرم NFT برای بازی‌های خود است

به گزارش گروه دانش و فناوری به نقل ازسخت افزارمگ ،صنعت بازی‌های رایانه‌ای در سال‌های اخیر توجه زیادی به کسب درآمد از طریق توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) کرده‌اند. اخیراً صنعت گیمینگ شاهد رونمایی از پروژه بلاک‌چین Symbiogenesis از سوی شرکت «اسکوئر انیکس» (Square Enix) بوده است و تعدادی از استودیوها و ناشران این صنعت علاقه خود را به سرمایه‌گذاری در فناوری بلاک‌چین نشان داده‌اند.

طبق گزارش‌های جدید، شرکت «سونی» پتنت جدیدی ثبت کرده است نشان می‌دهد این شرکت به دنبال ساخت یک سیستم کراس پلتفرم مبتنی بر NFT است. این پتنت در سال 2021 ثبت شد اما اکنون به صورت عمومی منتشر شده است. بر این اساس، بازیکنان در حالت کراس پلتفرم می‌تواند NFT‌هایی را در بازی پیدا کنند و آن را در میان چند پلتفرم به اشتراک بگذارند. علاوه بر این، شرکت «سونی» قصد دارد تا کاربران از این دارایی در سایر بازی‌ها استفاده کنند.

سیستم کراس پلتفرم NFT

این پتنت خود عملکرد متقابل را در چندین پلتفرم نشان می‌دهد و به کاربران اجازه می‌دهد تا بدانند از چه NFT‌هایی می‌توانند در سایر بازی‌ها و پلتفرم‌ها استفاده کنند. این ساختار بیان می‌کند کاربران از طریق ابرداده و «قراردادهای هوشمند» (Smart Contacts) با قابلیت اجرای سایر بازی‌ها و استفاده از آن‌ها روی سایر پلتفرم‌ها می‌توانند به NFT‌ها دسترسی پیدا کنند.

همچنین چند سناریو در مورد نحوه دستیابی کاربران به NFT‌های منحصر به فرد مطرح شده است. به عنوان مثال، کاربرانی که بتوانند به سریع‌ترین شکل باس فایت یک بازی را شکست دهند یا skin جدیدی را در طول بازی کنند، از NFT منحصر به فردی برخوردار می‌شوند. سپس این NFT در بین بازی‌ها و سایر پلتفرم‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

سیستم کراس پلتفرم NFT

البته این ساختار سوالات فراوانی را برای کاربران به وجود می‌آورد. سازوکار این قابلیت هنوز در بازی‌های روگ‌لایک و عناوین انحصاری «سونی» مشخص نیست. در سناریوی فرضی Sony، دارندگان NFT می‌توانند از توکن‌های خود در سایر بازی‌ها و پلتفرم‌ها استفاده کنند. اما این پتنت توضیح نمی‌دهد چگونه چنین چیزی ممکن است رخ دهد.

گفتنی است شرکت «سونی» به‌تازگی فاز آزمایشی این پروژه را راه‌اندازی کرده است. بنابراین، این احتمال وجود دارد این پتنت روی کنسول «پلی استیشن» محقق نشود. با این حال، در صورتی که چنین طرحی روی پلتفرم مذکور تحقق یابد، احتمالاً Sony یک قرارداد بلندمدت با برخی از شرکت‌های بازی‌سازی در این زمینه خواهد بست. شاید یک بازی با اقساط چندتکراری برای چنین سرمایه گذاری مفید باشد. البته لازم به ذکر است کاربران جامعه گیمینگ مخالف توکن‌های غیرقابل تعویض هستند و آن را روشی برای کلاهبرداری قلمداد می‌کنند.

انتهای پیام

وبگردی

ارسال نظر

 
.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : برای خرید طلا چند انتخاب دارید؛ خرید زیورآلات طلا مانند النگو، گردنبند و...، خرید سکه، خرید…

اخبار سلامت

سینما در سینما

باز