تراشه اسنپدراگون ۸ نسل سه ضعیف‌تر از تراشه A17 بایونیک

اقتصاد ۱۰۰ - نتایج احتمالی بنچمارک گیک‌بنچ منتسب به اسنپدراگون ۸ نسل سه برتری سخت‌افزار پرچمدار اپل را نشان می‌دهد.

تراشه اسنپدراگون ۸ نسل سه ضعیف‌تر از تراشه A17 بایونیک

به گزارش گروه دانش و فناوری به نقل ازجی اس ام ،چند روز پیش بود که تراشه A17 بایونیک در بنچمارک گیک‌بنچ قرار گرفت و مشخص شد که پردازنده مرکزی این تراشه به نسبت نسل قبلی خود یعنی A16 بایونیک تا ۲۰ درصد بهبود خواهد داشت. در این راستا، تراشه اسنپدراگون ۸ نسل سه نیز قرار است تا پایان سال جاری میلادی به عنوان رقیب اصلی تراشه A17 بایونیک معرفی شود. حالا اما به تازگی گزارشی منتشر شده است که ادعا می‌کند تراشه پرچمدار کوالکام احتمالا ضعیف‌تر سخت‌افزار نسل بعدی اپل خواهد بود. 

افشاگری به نام Tech_Reve در گزارش جدید خود اذعان داشته است که در حال حاضر امتیاز تراشه اسنپدراگون  ۸ نسل سه در آزمون تک هسته‌ای گیک‌بنچ ۵ در بازه بین ۱۷۵۰ تا ۱۸۰۰ قرار دارد. از آن سو، این تراشه در آزمون‌ چند هسته‌ای نیز امتیازی بین بازه ۶۴۵۰ و ۶۵۰۰ کسب کرده است. برای مقایسه،‌ بنچمارک منتسب به تراشه بایونیک A17 امتیازهای این تراشه در آزمون‌های تک هسته‌ای و چند هسته‌ای را به ترتیب برابر با ۳۰۱۹ و ۷۸۶۰ نشان می‌دهد. در همین آزمون‌ها، تراشه A16 بایونیک امتیازهای ۱۸۸۰ و ۵۴۵۰ را کسب کرده است. 

با توجه به این نتایج احتمالی، تراشه پرچمدار نسل بعدی اپل از پردازنده مرکزی قوی‌تری در مقایسه با تراشه اسنپدراگون ۸ نسل سه بهره خواهد برد. به طور دقیق‌تر، تراشه اسنپدراگون ۸ نسل سه تنها موفق شده است عملکرد پردازشی مشابه با تراشه A16 بایونیک را از خود نشان دهد و تراشه A17 بایونیک احتمالا به قوی‌ترین تراشه سال ۲۰۲۳ بدل خواهد شد. 

در نهایت باید اشاره کرد که برتری تراشه‌های سری بایونیک اپل در مقایسه با تراشه‌های اسنپدراگون کوالکام موضوع جدیدی نیست و قبلا نیز شاهد عملکرد بهتر سخت‌افزار اپل در بنچمارک‌های مختلف بوده‌ایم. شایعه شده است که تراشه A17 بایونیک برپایه فرآیند ۳ نانومتری TSMC توسعه داده خواهد شد در حالی که اسنپدراگون ۸ نسل سه همچنان با لیتوگرافی ۴ نانومتری عرضه خواهد شد. 

انتهای پیام

منبع : جی اس ام

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

صرفه‌جویی در شرایط فعلی اقتصادی را از کجا شروع می کنید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما